Toyota Camry fra '97 og frem?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-06-11 15:56

Jeg går lidt og leger med tanken om at købe sådan en og har derfor kigget
lidt rundt på nettet.
Men vil lige høre, inden jeg tager ud og kigger fysisk på en, hvad de 2
firkantede klapper/dæksler i midterarmlænet er for noget?
Er det kopholere eller hvad er det?
Se evt. på billeder af en her:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/camry/22-aut/819642

Ellers noget godt/skidt at sige om sådan en bil (både 2,2 og 3,0 versionen
er interessant for mig)?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan.froerup@gmail.co~

Dato : 29-06-11 22:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Jeg går lidt og leger med tanken om at købe sådan en og har derfor kigget
>lidt rundt på nettet.

Hvad er nu det for noget helligbrøde :)

--
Jan_stevns

Life sucks !! - pass the beernut's

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-11 17:44

>skrev i meddelelsen
>

>Hvad er nu det for noget helligbrøde :)

Jeg fik bare lyst til at prøve noget nyt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-06-11 23:23

Per Beer Hansen forklarede:

> Er det kopholere

Det er kopholdere, ja :)

> Ellers noget godt/skidt at sige om sådan en bil (både 2,2 og 3,0 versionen er
> interessant for mig)?

Skulle jeg have købt i dag ville jeg nok ha kigget lidt efter en
pløreturbine; blev osse anbefalet af FDM for nogen tid siden, da hele
bilens fremtoning skriger på det ;)

Nu må jeg så leve med en bedre benzinøkonomi i stedet

3-literen kan ikke tåle at knække tandremmen modsat 2,2-literen mener
jeg at vide; til gengæld er 3-literen født med tomatkasse, fartpilot,
lygtevaskere og sikkert noget andet klim-bim :)

Bilen er i øvrigt meget lydløs; gider ikke rigtigt køre i konens Carina
mere (selvom den er hurtigere ;) da den ved siden af Camryen "larmer";
den har så heller ikke klima og varmesæder; man er vel et luxusdyr ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-06-11 07:28

Hans Paulin (6310) forklarede den 30-06-2011:

Glemte i øvrigt:

I hvert fald i førersædet er der variabel lændestøtte som er rigtig
fin; ryglænets hældning er til gengæld i grove trin, men det kan så
nemt lægges ned når man trænger til en morfar ;)

Sædevarmen er i to trin; er blevet skiftet med noget uoriginalt inden
min tid - men med de originale kontakter.

Servostyringen er hastighedsafhængig, hvilket er lækkert :)

Bilen er født med motorantenne og 6-cd-skifter i bagagerummet.

Bagklappen kan kun åbnes med nøgle eller indefra; min har derfor fået
sit eget fjernbetjente centrallåseanlæg (fra thansen; styringen koster
vist 250 kr; enhederne har jeg "en kasse" af) :)

2,2l. er ikke født med *fjernbetjent* centrallås; da den medfølgende
fjernbetjening stod af satte jeg en thansen på hvilket medførte at
kabinelyset ikke længere slukker i et hug når man låser som ved den
gamle; lidt ærgeligt...

Tændingslåsen holder ikke evigt; har fået skiftet både på dén og
Carinaerne; skal det være med "den gamle nøgle" koster det self.
ekstra...

Bagsædet er asymetrisk delt med skilem, midterarmlæn og -nakkestøtte.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-06-11 08:34

On Thu, 30 Jun 2011 00:23:21 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>jeg at vide; til gengæld er 3-literen født med tomatkasse, fartpilot,
>lygtevaskere og sikkert noget andet klim-bim :)

Hans, nu bliver jeg nødt til at spørge direkte: Det du benævner som
klim-bim, er det udstyr du er for nærig til at købe?

> [...]

>mere (selvom den er hurtigere ;) da den ved siden af Camryen "larmer";
>den har så heller ikke klima og varmesæder; man er vel et luxusdyr ;)

Du er snart moden til en Sonata, kan jeg høre.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-06-11 09:07

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Hans, nu bliver jeg nødt til at spørge direkte: Det du benævner som
> klim-bim, er det udstyr du er for nærig til at købe?

Lygtevasker og fartpilot har jeg før haft; savner det ikke; den
originale fartpilot er osse pebret...

Tomatkassen medfører et potentielt rep-usikkerhedsmoment som jeg godt
kunne være foruden, så det er helt ok at jeg skal røre i gryden :)

Hvis jeg fik løn som fortjent kunne vi snakke om det, men det gør jeg
så ikke ;)

> Du er snart moden til en Sonata, kan jeg høre.

Forhåbentlig ikke; foretrækker mærkevarer! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-06-11 09:33

On Thu, 30 Jun 2011 10:06:45 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>Lygtevasker og fartpilot har jeg før haft; savner det ikke; den
>originale fartpilot er osse pebret...

>--

Lygtevasker kan de beholde, men fartpiloten synes jeg er guld værd.

>--

>Tomatkassen medfører et potentielt rep-usikkerhedsmoment som jeg godt
>kunne være foruden, så det er helt ok at jeg skal røre i gryden :)

>--

Jeg synes den er stærkt vanedannene

>--

>Hvis jeg fik løn som fortjent kunne vi snakke om det, men det gør jeg
>så ikke ;)

>--

Når det drejer sig om dig og mig, er der ikke nogen der har råd til at
betale hvad det koster.

>--

>Forhåbentlig ikke; foretrækker mærkevarer! ;)

>--

Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Du er en skidt knægt.
..o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-06-11 11:36

folmer@rasmussen.dk sendte dette med sin computer:

> Lygtevasker kan de beholde, men fartpiloten synes jeg er guld værd.

Jow jow :)

> Jeg synes den er stærkt vanedannene

Tvivler jeg ikke på :) - købte jeg nye biler var det osse en option :)

> Når det drejer sig om dig og mig, er der ikke nogen der har råd til at
> betale hvad det koster.

Hæ hæ ;)

> Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Du er en skidt knægt.
> .o))

Du må ha mødt noen der var værre!? ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 30-06-11 18:51

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

>On Thu, 30 Jun 2011 10:06:45 +0200, Hans Paulin (6310)
><me@privacy.net> wrote:

klip

>Når det drejer sig om dig og mig, er der ikke nogen der har råd til at
>betale hvad det koster.

2 skumbananer, et par brugte fodermesterstøvler(nyvaskede) og en
punkteret trillebør.....
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-06-11 19:29

On Thu, 30 Jun 2011 19:51:06 +0200, Claus Frørup
<clausfroerup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>>
>klip

>2 skumbananer, et par brugte fodermesterstøvler(nyvaskede) og en

Det er jo typisk for en totalt ignorant buschauffør, at fastsætte en
fuldstændigt latterlig pris, for ydelser der endnu ikke er definerede.

Hvis vi nu alligevel skulle blive enige om prisen, kan du så give
tilbage på et lettere brugt damekorset str. 108, en dertil hørende
g-strengstrusse samt en aldrende dværgkaster?

Al henvendelse til vores agent.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 30-06-11 19:34

On Thu, 30 Jun 2011 20:28:33 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>tilbage på et lettere brugt damekorset str. 108, en dertil hørende
>g-strengstrusse samt en aldrende dværgkaster?

Er bemeldte agent i stand til at sende lidt skærmrens? For kaffen
ville pludselig opholde sig alle andre steder end tiltænkt!

Jeg kan evt. give en punkteret sækkevogn i bytte!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-06-11 20:16

On Thu, 30 Jun 2011 20:34:14 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Er bemeldte agent i stand til at sende lidt skærmrens? For kaffen
>ville pludselig opholde sig alle andre steder end tiltænkt!

>--

Vores agent har intet til overs for folk der ikke er i stand til at
beherske deres kropsfunktioner. De fleste af racen Homo Sapiens har
helt styr på de dele allerede når de er mellem 2 og 4 år gamle.

Da jeg mener at kunne huske at du på et tidspunkt har ytret dig om, at
du i ledige stunder afbrænder tobak, må jeg gå ud fra, at du er over 5
år gammel.

Det er derfor vigtigt at du søger lægelig bistand for at få vejledning
i den rette medicinering.

Det kan jo ikke være meningen at du, fordi der kommer et eller andet
af mulig humoristisk karakter, skal slås med spastiske ukontrollerbare
bevægelser. Dertil er skærme og anden elektronik for dyrt!

>--
>Jeg kan evt. give en punkteret sækkevogn i bytte!

>--

I hvor mange år skal du deltage herinde for at lære at vi skal vide
alt om lavprofil, indpresningsdybde, bæreevne samt restmillimeter i
slidbanen på dette transportmiddels luftgummiringe?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-11 17:48

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

>Det er kopholdere, ja :)

Ok, det er jo så et plus

>Skulle jeg have købt i dag ville jeg nok ha kigget lidt efter en
>pløreturbine; blev osse anbefalet af FDM for nogen tid siden, da hele
>bilens fremtoning skriger på det ;)

Jeg kigger kun efter en med pløreturbine.

>Nu må jeg så leve med en bedre benzinøkonomi i stedet

Jeg er ikke så bekymret for benzinøkonomien, med den smule jeg efterhånden
kører.

>3-literen kan ikke tåle at knække tandremmen modsat 2,2-literen mener jeg
>at vide; til gengæld er 3-literen født med tomatkasse, fartpilot,
>lygtevaskere og sikkert noget andet klim-bim :)

Det bliver nok en 2,2 jeg går efter.

>Bilen er i øvrigt meget lydløs; gider ikke rigtigt køre i konens Carina
>mere (selvom den er hurtigere ;) da den ved siden af Camryen "larmer"; den
>har så heller ikke klima og varmesæder; man er vel et luxusdyr ;)

OK, det lyder jo godt
Jeg har endnu til gode at prøve en fra efter '96, har kun prøvet dem fra før
og de kører ganske udemærket.
Hvor stor er forskellen fra før '96 til efter '96 (bortset fra designet)?
Det mekaniske er vel det samme på dem begge?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-06-11 23:35

Per Beer Hansen kom med følgende:
> Hvor stor er forskellen fra før '96 til efter '96 (bortset fra designet)?
> Det mekaniske er vel det samme på dem begge?

Dér bliver jeg dig svar skyldig.

Jeg ved til gengæld at klima/aircon og var det sædevarme? ikke
nødvendigvis er en option på de ældre modeller; snakkede med en indtil
da glad ejer af en 96'er der blev længere i hovedet da jeg remsede lidt
op ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-07-11 05:19

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Dér bliver jeg dig svar skyldig.
>
>Jeg ved til gengæld at klima/aircon og var det sædevarme?

Aircon/klima vil jeg gerne have, men sædevarme har jeg i min nuværende og
bruger det stort set aldrig.

> ikke nødvendigvis er en option på de ældre modeller;

Men det findes.
Jeg har set på en, der har stort set det hele, undtagen sædevarme og læder.

> snakkede med en indtil da glad ejer af en 96'er der blev længere i hovedet
> da jeg remsede lidt op ;)

Lidt a'la dengang man spillede bilkort

Konen har også kigget efter en bil, til mig, og hun synes sådan en her ser
fin ud:
http://www.dba.dk/hyundai-sonata-20-gls/id-500433786/
Den mangler heller ikke noget på udstyrslisten.
Måske man skulle prøve sådan en.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-07-11 09:05

Per Beer Hansen udtrykte præcist:
> Aircon/klima vil jeg gerne have, men sædevarme har jeg i min nuværende og
> bruger det stort set aldrig.

Min sædevarme kører 7/24 ;)

> Jeg har set på en, der har stort set det hele, undtagen sædevarme og læder.

Ikke mindst 3-litrene - sommetider tidligere direktionsvogne - kan godt
være proppet.

Bryder mig dog ikke om designet; synes 97+-modellerne er smukke! :)

> Lidt a'la dengang man spillede bilkort

Hæ hæ :) - kender jeg så ikke; vi spillede 4-kort når det gik højt :)

> [...]
> fin ud:
> http://www.dba.dk/hyundai-sonata-20-gls/id-500433786/
> Den mangler heller ikke noget på udstyrslisten.

Nu synes Folmer i forvejen jeg er en skidt knægt, men jeg vover
aligevel et øje: jeg synes designet er kikset ;)

Derudover: alt andet lige er 2,2l et minimum hvis man skal føre sig
frem i en så tung bil med en vis pondus; lægges så dertil pløreturbine,
ac og så de 2 liter som Sonataen kan mønstre så skal man nærmest ha en
afrivningskalender med under overhalinger :)

I min GSi med 8 ventiler var det bare klampen i bund hvis det sku gå
stærkt; i min 16-ventilers Camry gearer man ned i samme situation.

Med automatgear går det selvfølgelig ikke så meget ud over komforten

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Esben

Dato : 02-07-11 18:18

> [...]
> glad ejer af en 96'er der blev længere i hovedet da jeg remsede lidt op ;)

Min far havde ellers en 87'er med både aircon og sædevarme (med TO trin).

--
Esben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 18:50

Esben formulerede spørgsmålet:
> Min far havde ellers en 87'er med både aircon og sædevarme (med TO trin).

Ja, og? :) :

Fra : Esben

Dato : 06-07-11 21:01

> Ja, og? :) :
> "...ikke *nødvendigvis* er en option..." :)

Nevermind, jeg læste det som "mulig option", ikke "valgt option" :)

--
Esben

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 06-07-11 21:19

Esben forklarede:
> jeg læste det som "mulig option", ikke "valgt option" :)

Nevermind ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 29-06-11 23:37

Per Beer Hansen forklarede den 29-06-2011:
> Se evt. på billeder af en her:
> http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/camry/22-aut/819642

De fåes billigere; har så osse gået længere:

http://www.guloggratis.dk/toyota/camry/annonce/11408721

http://www.guloggratis.dk/toyota/camry/annonce/11407383

Min har gået omkring 170'000 og bruger ikke olie eller andet; regner
med den burde kunne holde til de 425'000 som min 1. Kadett havde gået
da jeg solgte den ;)

Det pynter i øvrigt med en sænkning, men tar self. lidt af komforten
ved bump ;)

Rust er ikke noget problem (min har fået undervogns- og hulrum' x-antal
gange)

Har oplevet 1-2 ledninger knække ved bagagerumshængslet med de mest
mærkelige fejl tilfølge! :) - men dét klarede en loddekolbe :)

Har stofsæder i min og der er ikke antydning af slid :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-06-11 17:53

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>De fåes billigere; har så osse gået længere:
>
>http://www.guloggratis.dk/toyota/camry/annonce/11408721
>
>http://www.guloggratis.dk/toyota/camry/annonce/11407383

Den med de 260000 km ser fornuftig ud, den anden er sænket, ikke noget for
mig (en mand i min alder )

>Min har gået omkring 170'000 og bruger ikke olie eller andet;

Min nuværende har gået knap 300000 og den bruger heller ikke olie.

> regner med den burde kunne holde til de 425'000 som min 1. Kadett havde
> gået da jeg solgte den ;)

Ja hvis man bare passer på sine ting, så holder de jo godt.

>Det pynter i øvrigt med en sænkning, men tar self. lidt af komforten ved
>bump ;)

Jeg har nået den alder, hvor jeg hellere vil komme frem uden alt for ondt i
ryggen, end jeg vil se "sej" ud

>Rust er ikke noget problem (min har fået undervogns- og hulrum' x-antal
>gange)

OK

>Har oplevet 1-2 ledninger knække ved bagagerumshængslet med de mest
>mærkelige fejl tilfølge! :) - men dét klarede en loddekolbe :)

Ja det ka' jo ske for selv den bedste

>Har stofsæder i min og der er ikke antydning af slid :)

Jeg har læder i min nuværende, men har intet imod stof.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 30-06-11 23:38

Per Beer Hansen skrev:
> Jeg har nået den alder, hvor jeg hellere vil komme frem uden alt for ondt i
> ryggen, end jeg vil se "sej" ud

Den slår heller ikke igennem...sådan da ;)

> Jeg har læder i min nuværende, men har intet imod stof.

Læder gad jeg ikke; koldt om vinteren og varmt om sommeren; desuden er
køerne heller ikke begejstrede for at man flår dem :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-07-11 05:22

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Læder gad jeg ikke; koldt om vinteren og varmt om sommeren;

Og desuden rutscher alting rundt på sæderne.
Jeg går ikke specifikt efter en med læder.

> desuden er køerne heller ikke begejstrede for at man flår dem :)

Nej det kan der muuhligvis være noget om

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-07-11 15:20

Den 01-07-2011 00:37, Hans Paulin (6310) skrev:

> Læder gad jeg ikke; koldt om vinteren og varmt om sommeren; desuden er
> køerne heller ikke begejstrede for at man flår dem :)

De er da ligeglade, de er alligevel ret så døde i det.
Desuden gad jeg ikke spise af en levende ko.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-07-11 17:40

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

Og så blev der købt ind.
Det blev til en Camry 2,2 med automatgear fra 1996 (den gamle model).
Meget velholdt med fuld servicebog (ca. 200000km).
Af udstyr kan blandt andet nævnes: Automatic, aircon, 4 x elruder,
fartpilot, elspejle, fjernbetjent centrallås, midterarmlæn for + bag,
kopholdere + en del knapper som lige skal granskes nærmere
Og det hele virker som det skal.
Bilen er nysynet med (aftageligt) synsfri træk og til en fordelagtig pris

Den tidligere nævnte hundej var iøvrigt solgt.
Men vi var lige forbi for at se/prøve en (uden automatic) in real life, det
var dog ingen succes
I annoncen stod der "IKKE RYGER BIL", men det første man fik i hovedet, når
man åbnede døren, var en "cigar", adw siger jeg bare
Desuden virkede servoen ikke og bremserne var totalt groet sammen, så
sammenlagt kørte vi vel omkring 2 meter i den.
"Stakkels" forhandler, den får han nok aldrig solgt.
Så mig og kranen bestemte os for, at køre ind og prøve en Camry og så var
hun solgt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : tom jensen

Dato : 01-07-11 17:57

[...]

hej
tillykke med den per, den skal du nok blive glad for .

jeg var selv lige ude og handle i sidste uge og endte med en suzuki grand
vitara xl7, årgang 2006 , 2,7 v6 (184 hk) aut gear(5trins) ,43000km , us
version på gule plader.

den bliver brugt som bil nr 2 og der havde vi før en grand vitara 1.6
,(94hk) ,2005 på hvide plader men brugte aldrig bagsæderne ,så derfor blev
det en gul plade bil denne gang.

for dælen hvor er jeg glad for det skifte det er jo 2 vidt forskellige biler
og automatgearet kører bare rigtig godt

mvh tom j

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:15

>"tom jensen" skrev i meddelelsen
>hej
>tillykke med den per, den skal du nok blive glad for

Tak tak, ja det håber jeg da

>jeg var selv lige ude og handle i sidste uge og endte med en suzuki grand
>vitara xl7, årgang 2006 , 2,7 v6 (184 hk) aut gear(5trins) ,43000km , us
>version på gule plader.

Tillykke tillykke, det lyder også som en fin bil.

> [...]
>
>for dælen hvor er jeg glad for det skifte det er jo 2 vidt forskellige
>biler og automatgearet kører bare rigtig godt

Jeg har altid godt kunne lide automatgear, det passer lige til mig og jeg
ville nødigt undvære det

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-07-11 19:02

Den 01-07-2011 18:40, Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> fartpilot, elspejle, fjernbetjent centrallås, midterarmlæn for + bag,
> kopholdere + en del knapper som lige skal granskes nærmere

Lyder ikke så tosset.

> Og det hele virker som det skal.

Slet ikke tosset

> Desuden virkede servoen ikke og bremserne var totalt groet sammen, så
> sammenlagt kørte vi vel omkring 2 meter i den.
> "Stakkels" forhandler, den får han nok aldrig solgt.

Hans egen skyld, efter hvad jeg kan læse.

> Så mig og kranen bestemte os for, at køre ind og prøve en Camry og så
> var hun solgt

Tillykke med køretøjet
(selvom det ikke er en Ford)

Hvad fik du forresten for kranen?
<flyverskjul.avi>

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:17

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen

>Hans egen skyld, efter hvad jeg kan læse.

Ja og han var stort set nærmest ligeglad, da jeg sagde det til ham, så var
vi dem der var skredet.

>Tillykke med køretøjet
>(selvom det ikke er en Ford)

Tak tak, ja man kan jo ikke vinde hver gang

>Hvad fik du forresten for kranen?
><flyverskjul.avi>

Øhh hvad mener du?
Jeg fik jo en "ny" bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-11 20:00

Den 02-07-2011 20:16, Per Beer Hansen skrev:

> Ja og han var stort set nærmest ligeglad, da jeg sagde det til ham, så
> var vi dem der var skredet.

Tåber findes allevegne

> Tak tak, ja man kan jo ikke vinde hver gang

True

> Øhh hvad mener du?
> Jeg fik jo en "ny" bil

Du skriver jo at kranen blev solgt...............

--
Uffe Bærentsen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 21:55

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Du skriver jo at kranen blev solgt...............

Ja ja og jeg fik en bil i bytte

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-07-11 22:07

Per Beer Hansen kom med denne ide:
> mig og kranen bestemte os for, at køre ind og prøve en Camry og så var hun
> solgt

Klart klart :) - tillykke! :) - nu er vi så 3 Camry-ejere hér på linien
(os 2 samt Martin Bak) :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:18

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Klart klart :) - tillykke! :) -

Tak tak.

>nu er vi så 3 Camry-ejere hér på linien (os 2 samt Martin Bak) :)

Vi må danne en forening eller gøre et eller andet

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 22:26

Per Beer Hansen sendte dette med sin computer:
> Vi må danne en forening eller gøre et eller andet

Vi ka måske mødes til skrue-aften ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-07-11 22:58

Den 02-07-2011 23:26, Hans Paulin (6310) skrev:
> Per Beer Hansen sendte dette med sin computer:
>
> Vi ka måske mødes til skrue-aften ;)

Dét kan du umuligt mene alvorligt.
Alle ved da at en 112%'er aldrig går i stykker.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 23:19

Følgende er skrevet af Uffe Bærentsen:
> Dét kan du umuligt mene alvorligt.
> Alle ved da at en 112%'er aldrig går i stykker.

"Det er herved det morsomme fremkommer!" ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 08:17

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Følgende er skrevet af Uffe Bærentsen:
>>

>"Det er herved det morsomme fremkommer!" ;)

He he, ja det ku' blive nogle "kedelige" sammenkomster

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 08:48

Per Beer Hansen frembragte:
> He he, ja det ku' blive nogle "kedelige" sammenkomster

LOL

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 08:20

>"Uffe Bærentsen" skrev i meddelelsen
>Alle ved da at en 112%'er aldrig går i stykker.

Ja det skal jeg så til at teste nu.
Min sidste ris-koger var en Mazda 626 (for maaange år siden), men den var så
rådden at den efter meget kort tid blev smidt til storskrald

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 08:50

Per Beer Hansen har bragt dette til verden:
> Min sidste ris-koger var en Mazda 626 (for maaange år siden), men den var så
> rådden at den efter meget kort tid blev smidt til storskrald

Mazda/626 ruster notorisk.

Dét der kunne ruste på Toyotaen ville være bremserør og dørbunde.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 11:49

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Mazda/626 ruster notorisk.

Den jeg havde gjorde ihvertfald, den var mildest talt bundrådden.

>Dét der kunne ruste på Toyotaen ville være bremserør og dørbunde.

OK. Bilen er rustbehandlet og det eneste rust jeg lige kunne finde, var lidt
i kanten ved forruden.
Dørbunde og alt det andet så meget fint ud.
Bremerørene (dem jeg lige kunne se) så fine ud.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 15:00

Per Beer Hansen forklarede den 03-07-2011:
> Den jeg havde gjorde ihvertfald, den var mildest talt bundrådden.

Èn af grundene til jeg ikke kører MX5 :)

> OK. Bilen er rustbehandlet og det eneste rust jeg lige kunne finde, var lidt
> i kanten ved forruden.

Har jeg tilgode

> Dørbunde og alt det andet så meget fint ud.

Fint.

> Bremerørene (dem jeg lige kunne se) så fine ud.

Det er heller ikke så galt at smide lidt kobberrør på :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 17:55

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

>Det er heller ikke så galt at smide lidt kobberrør på :)

Nope, bortset fra at man altid bliver beskidt, når man arbejder nedenunder
gamle biler

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 21:08

Per Beer Hansen formulerede søndag:
> Nope, bortset fra at man altid bliver beskidt, når man arbejder nedenunder
> gamle biler

Kedeldragt og handsker - evt. øjenbeskyttelse :)

Men du er jo mekaniker så du kender det :)

Mine bremserør var fine men konens blev udskiftet hos Toyota :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-07-11 12:05

On Sat, 2 Jul 2011 20:17:44 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Tak tak.

>Vi må danne en forening eller gøre et eller andet

Foreningen af morfar-biler ) Hvis i åbner for Sonataer er der endnu
en mulig kunde. Plus alle os, der leger morfar i trafikken, fordi det
tydeligt kan ses når man tanker )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 17:58

>"Ivan Madsen" skrev i meddelelsen
>
>Foreningen af morfar-biler ) Hvis i åbner for Sonataer er der endnu
>en mulig kunde.

Hvis det er den Sonata-ejer jeg tænker på, så må der vel nærmere være tale
om oldefar biler

> Plus alle os, der leger morfar i trafikken, fordi det
>tydeligt kan ses når man tanker )

Jeg kører også udpræget morfar kørsel, men kan ikke se forskellen når jeg
tanker.
Der er ikke meget forskel på forbruget (i min nuværende bil) om jeg kører
frisk til eller morfar, kun hvis det er decideret langtur man kommer ud på,
så kan der spores en forskel.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ivan Madsen

Dato : 03-07-11 18:15

On Sun, 3 Jul 2011 18:58:28 +0200, "Per Beer Hansen"

> [...]
>frisk til eller morfar, kun hvis det er decideret langtur man kommer ud på,

Hvis jeg sparker Puntoen 110/130 og plus hvor der er plads går den 18
- ved til/fra arbejde med forsigtig kørsel incl køkørsel og 110 op ad
Helsingørmotorvejen går den 24-25. Så'eh lidt omhu med speederfoden
tjener sig ind ) Det koster måske 2-3 minutter hver vej.

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-07-11 03:13

On 1 Jul., 18:40, "Per Beer Hansen" <perbeerNOS...@NOSPAMperbeer.dk>
wrote:

> Og s blev der k bt ind.
> Det blev til en Camry 2,2 med automatgear fra 1996 (den gamle model).
> Meget velholdt med fuld servicebog (ca. 200000km).
> Af udstyr kan blandt andet n vnes: Automatic, aircon, 4 x elruder,
> fartpilot, elspejle, fjernbetjent centrall s, midterarml n for + bag,
> kopholdere + en del knapper som lige skal granskes n rmere
> Og det hele virker som det skal.
> Bilen er nysynet med (aftageligt) synsfri tr k og til en fordelagtig pris

http://www.dba.dk/toyota-camry-22-aut-aut/id-500185217/

Leo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 15:13

Følgende er skrevet af Leo Jensen:
> http://www.dba.dk/toyota-camry-22-aut-aut/id-500185217/

Er détte:

http://www.dba.dk/toyota-camry-22-aut-aut/id-500185217/billeder/2/

et aftageligt træk?

Mit er og er kun halvt så stort som det afbillede, men det er måske
model-/mærke-specifikt?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:08

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Er détte:
>
>http://www.dba.dk/toyota-camry-22-aut-aut/id-500185217/billeder/2/
>
>et aftageligt træk?

Jeps (men om det er rustet fast ved jeg ikke, endnu)

>Mit er og er kun halvt så stort som det afbillede, men det er måske
>model-/mærke-specifikt?

Det tror jeg godt du kan regne med at det er.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:07

>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
>http://www.dba.dk/toyota-camry-22-aut-aut/id-500185217/

Bingo

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leo Jensen

Dato : 02-07-11 08:24

On 2 Jul., 16:12, Hans Paulin (6310) <m...@privacy.net> wrote:
> [...]
>
> et aftageligt træk?
>
> Mit er og er kun halvt så stort som det afbillede, men det er måske

Det er i hvert fald en rigeligt lang trækkrog, så vi må håbe det er
aftageligt, så man ikke skal se for meget på det.

Jeg ved jo ikke om det er denne bil, Per har købt, men det meste
stemmer da med beskrivelsen. Kald det et kvalificeret gæt...

MVH Leo

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 16:35

Leo Jensen:
> Kald det et kvalificeret gæt...

Du ku sagtens ha ret.

Både Per og forhandleren fremhæver "armlæn for & bag" hvilket jeg ikke
har set i andre annoncer :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:13

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Du ku sagtens ha ret.

Det tror jeg også han har

>Både Per og forhandleren fremhæver "armlæn for & bag" hvilket jeg ikke har
>set i andre annoncer :)

Jeg synes at det er en dejlig ting at have, ihvertfald foran, og har haft
det i mine sidste mange biler.

Nu skal den så bare lige have en ny skærm og lidt maling, så er den fin,
prisen er jeg også godt tilfreds med (fik den et nøk ned).

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 02-07-11 22:27

Per Beer Hansen forklarede:
> Nu skal den så bare lige have en ny skærm og lidt maling

Rust? Skade?

Pris? :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 08:16

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Rust? Skade?

Skade.
Højre forskærm er trykket ind samt forkofanger er ridset.
Skærmen koster næsten gratis og mht lakeringen, så er det det samme
Og skærmen er jo skruet på, så det ta'r ikke mange bajere at skifte den

>Pris? :)

På bilen eller skaden?
Jeg synes selv jeg fik en god rabat på bilen.
Han havde også haft den stående et pænt stykke tid, så måske derfor.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 08:53

Efter mange tanker skrev Per Beer Hansen:

> Skærmen koster næsten gratis

How come? :)

> og mht lakeringen, så er det det samme

Okay :)

> Og skærmen er jo skruet på, så det ta'r ikke mange bajere at skifte den

Nå, har ikke haft fornøjelsen :)

> På bilen eller skaden?

Skærmen :)

> Jeg synes selv jeg fik en god rabat på bilen.
> Han havde også haft den stående et pænt stykke tid, så måske derfor.

Ja, og så med en skade :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 11:46

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

>How come? :)

Med lidt gode rabatter

>Okay :)

Også her spiller de gode rabatter ind

>Nå, har ikke haft fornøjelsen :)

Jeg har heller ikke prøvet på en Camry før, men det kan der vel ikke være
mange ben i.

>Skærmen :)

Svjh koster den ca. 300,- bobs (+ moms) for en u-original A1 del (perfekt
pasform).

>Ja, og så med en skade :)

Ja og så som afhentning/engros, men det stod den jo til i forvejen.

Så nu må jeg jo bare se om jeg kan vænne mig til at køre japansk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 15:03

Per Beer Hansen udtrykte præcist:
> Svjh koster den ca. 300,- bobs (+ moms) for en u-original A1 del (perfekt
> pasform).

Dét var meget billigt! :)

> Så nu må jeg jo bare se om jeg kan vænne mig til at køre japansk

Dét er kraftigt vanedannende; som at komme ud af en skjorte der
strammer! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-07-11 17:54

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Dét var meget billigt! :)

Ja ik' ?
Det er rart med lidt gode rabatter.

>Dét er kraftigt vanedannende; som at komme ud af en skjorte der strammer!
>;)

He he, min nuværende strammer nu ingen steder, sådan rent fysisk
Jeg tror at det er nogenlunde samme størrelse på Scorpio og Camry.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 03-07-11 21:11

Per Beer Hansen forklarede:
> Jeg tror at det er nogenlunde samme størrelse på Scorpio og Camry.

Tænker mere på driftssikkerheden; synes dét bl.a. er en af Yoda'ens
spidskompetencer :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 04-07-11 18:39

Den 03-07-2011 22:10, Hans Paulin (6310) skrev:
> Per Beer Hansen forklarede:
>
> Tænker mere på driftssikkerheden; synes dét bl.a. er en af Yoda'ens
> spidskompetencer :)

Vores to Yoda'er er lige blevet synet uden anmærkninger med hhv 490kkm
(Landcruiser HJD80) og Yaris Verso (352kkm)

Leif

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-07-11 21:04

Følgende er skrevet af Leif Neland:
> Vores to Yoda'er er lige blevet synet uden anmærkninger med hhv 490kkm
> (Landcruiser HJD80) og Yaris Verso (352kkm)

Holdaop! :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : TDN

Dato : 05-07-11 05:54

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> Følgende er skrevet af Leif Neland:
>
> Holdaop! :)
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Det er da ikke unormalt, min Carina runder 400kkm snart, motor, kabine,
karosseri(har fået Dinitrol) er som næsten nyt, har aldrig haft så billig en
bil i drift. Org sliddele holder vildt lang tid og bilen går aldrig i
stykker Kan ikke nænne at skille mig af med den, kommer nok aldrig til
at køre så billigt.

Mvh.
Thomas

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-07-11 06:50

TDN formulerede spørgsmålet:
> Kan ikke nænne at skille mig af med den

Ku være interessant at vide hvor langt din motor ka gå :)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-07-11 19:09

>"Leo Jensen" skrev i meddelelsen
>
>Det er i hvert fald en rigeligt lang trækkrog, så vi må håbe det er
>aftageligt, så man ikke skal se for meget på det.

Det er et aftageligt træk.

>Jeg ved jo ikke om det er denne bil, Per har købt, men det meste
>stemmer da med beskrivelsen. Kald det et kvalificeret gæt...

Det er et meget godt gæt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-07-11 16:04

>"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen
>Og så blev der købt ind.
>Det blev til en Camry 2,2 med automatgear fra 1996 (den gamle model).

Og så er bilen snart klar til at gøre de danske veje usikre
Afventer nu bare lakering/montering af forskærm/kofanger/dør (kofangeren var
ridset ifm skaden og døren tages med for at undgå farveforskel).
Har i mellemtiden skiftet
tandrem/vandpumpe/ribrem/kilerem/olie/filter/luftfilter + diverse.
Har også indkøbt 4 nye 16" alubasser med Michelin energy saver dæk.
Så det bliver spændende på mandag, såfremt den bliver klar fra maleren

Men hold da helt kæft, hvor er det omstændigt at skifte tandremmen på sådan
en karl, i forhold til f.eks. en gammel Ford.
3 timers intenst arbejde hvor man ovenikøbet skulle finde nye indstillinger
på sine pølsefingre (der var sgutte meget plads)
Men da ferien står for døren, ville jeg ikke løbe an på de sidste 15000 km
der var tilbage af skifteintervallet, ikke fordi vi skal køre så meget, men
kan godt lide at det er i orden.

Egentligt underligt at skifteintervallerne er så forskellige fra årg. 1995
til 1996.
årgang 1992 til og med 1995 = 100000 km eller 36 mdr.
1996 og frem = 120000 km eller 96 mdr.
Ifølge tolerance data.
Min er registreret første gang 7/1996, men kunne jo være produceret i 1995
(må hellere slå det op ved lejlighed).
Nå, men nu er den skiftet, så jeg har god samvittighed (ihvertfald hvad det
angår)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-07-11 21:55

Efter mange tanker skrev Per Beer Hansen:

> hvor er det omstændigt at skifte tandremmen på sådan en karl

Jeg overlod det til værkstedet; det var ikke som på Kadetten hvor man
ku gøre det med den ene hånd i lommen og den anden på ryggen :)

> døren tages med for at undgå farveforskel

Bliver der så ikke farveforskel på dørene i stedet!? ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-07-11 11:26

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen

>Jeg overlod det til værkstedet;

Nu er jeg jo en udpræget gørdetselvmand og tilmed lidt nærig når det gælder
værkstedsregninger

>det var ikke som på Kadetten hvor man ku gøre det med den ene hånd i lommen
>og den anden på ryggen :)

Ja netop, ligesom på gamle Ford og VW f.eks.

>Bliver der så ikke farveforskel på dørene i stedet!? ;)

Nej ikke ifølge fagmanden, så "dusser" de ud på døren, dvs at det ikke er
hele døren der bliver malet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 13-07-11 15:56

Per Beer Hansen formulerede spørgsmålet:
> ikke ifølge fagmanden, så "dusser" de ud på døren, dvs at det ikke er hele
> døren der bliver malet.

Holddaop; der er tale om en fagmand :)

Har lige målt min med 2 pers. og en hund og bagage til 13,6 km/l på
strækningen 6310 Broager - Nykøbing Sj. - Slagelse

Jeg overholdt fartgrænserne (bortset åbenbart i Jyderup hvor jeg blev
blitzet; en lidt kedelig måde at hilse gæsterne velkommen på, synes
jeg! :'( )

;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-07-11 16:26

On Wed, 13 Jul 2011 16:55:53 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Jeg overholdt fartgrænserne (bortset åbenbart i Jyderup hvor jeg blev
>blitzet; en lidt kedelig måde at hilse gæsterne velkommen på, synes

Orv mand - en ægte sønderjye, jæ må ha et bilde! )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-07-11 04:38

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Holddaop; der er tale om en fagmand :)

Jeps, det er proffer

>Har lige målt min med 2 pers. og en hund og bagage til 13,6 km/l på
>strækningen 6310 Broager - Nykøbing Sj. - Slagelse

Det er da ik' så ringe endda.
Jeg har kun nået at køre omkring 100 km i min indtil nu, så der er ikke målt
så meget

>Jeg overholdt fartgrænserne (bortset åbenbart i Jyderup hvor jeg blev
>blitzet;

Ja Skovvejen er et yndet udflugtssted for etaten.

> en lidt kedelig måde at hilse gæsterne velkommen på, synes jeg! :'( )

Ja det tør siges
Håber ikke du havde foden for dybt, så du kan nøjes med en lille bøde.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-07-11 08:32

Per Beer Hansen kom med denne ide:
> Skovvejen er et yndet udflugtssted for etaten.

Det var dér ved campingpladsen... :)

> Ja det tør siges
> Håber ikke du havde foden for dybt, så du kan nøjes med en lille bøde.

Med lidt held lander jeg på 65 som sidst...

Vi var ikke sikre på bagefter om der var 50 eller 6o km/t
fartbegrænsning på stedet!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 15-07-11 12:19

On Fri, 15 Jul 2011 09:32:12 +0200, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>
>Det var dér ved campingpladsen... :)

>Med lidt held lander jeg på 65 som sidst...
>
>Vi var ikke sikre på bagefter om der var 50 eller 6o km/t

Så ville en afklapsning for uagtsomhed have været på sin plads også.

Tsk tsk - så ikke skiltet!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 15-07-11 12:46

folmer@rasmussen.dk tastede følgende:
> Så ville en afklapsning for uagtsomhed have været på sin plads også.
>

> Tsk tsk - så ikke skiltet!

Er vokset op med "kør efter forholdene"; er ikke vokset fra det endnu.

Kører osse 60 dér hvor jeg må køre 80 hvis forholdene byder det...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-11 17:09

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Har lige målt min med 2 pers. og en hund og bagage til 13,6 km/l på
>strækningen 6310 Broager - Nykøbing Sj. - Slagelse

Så fik jeg også lige lavet en lille test-tur i min Camry.
Ialt blev det til 3787 km (på GPS), hvoraf de ca. 2700 var med en lille
campingvogn på slæb.
Vi var 4 personer (3 voksne + en 15 årig) samt masser af oppakning.
Farten lå på ca. 80-100 km/t med huset på og ca 100-120 km/t uden.
Ca. 70-75% af turen var med aircon tændt.
100% af turen var med 12V køletaske sluttet til i bagagerummet.

Forbruget var 470,69 liter og altså et snit på 8,05 km/l over hele turen.
Den dårligeste måling var på 6,67 km/l (med campingvognen på slæb) og den
bedste var på 12,29 km/l, med bare 4 personer.
For alle målingerne er der en stor del køkørsel i lange perioder, sammenlagt
måske omkring 8-10 timers krybe kørsel.
Ellers er det foregået med gearvælgeren i D og fartpiloten sat til at følge
trafikken der nu var på stedet.
Desuden var der en del bjerg-etaper på ruten

Men indtil videre er mit indtryk af sådan en japaneservogn kun positivt.
Jeg havde jo kun nået at køre ca. 100km i den, inden turen, men den klarede
turen 112% uden problemer, brugte hverken olie eller vand, kun en masse
benzin

Eneste anke er alarmen.
Nogen der ved om man kan slå den fra, så den ikke automatisk aktiverer, når
nøglen tages ud og døre/klapper lukkes?
Det er lidt træls, at man ikke kan åbne døre/klapper, uden først at skulle
låse i/op, for at deaktivere alarmen

Og her et lille billede af den gamle spand:
http://www.perbeer.dk/camry_1.jpg

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-07-11 17:15

> [...]
> nøglen tages ud og døre/klapper lukkes?
> Det er lidt træls, at man ikke kan åbne døre/klapper, uden først at skulle

Har ingen alarm; tror din er uoriginal.

> Og her et lille billede af den gamle spand:
> http://www.perbeer.dk/camry_1.jpg

Nysselig! :)

Dengang ku de lave biler!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-11 17:20

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Har ingen alarm; tror din er uoriginal.

Det er en original alarm.
Der står ihvertfald Toyota på den (fjernbetjeningen til centrallås og alarm)
og knappen/diode-blinkeren inde i bilen ser også helt original ud (der står
også Toyota på den).
Jeg har også fået brugsforvirringen med, men jeg ka' skutte få den til at
makke ret mht alarmen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-07-11 17:35

Per Beer Hansen skrev den 25-07-2011:
> Det er en original alarm.

Ok, en eftermonteret Toyota-alarm.

Det jeg mente var at jeg ikke tror den er født med den og at jeg - da
jeg ikke selv har én - desværre ikke kender den

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-07-11 17:49

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Ok, en eftermonteret Toyota-alarm.

Ja det ska' jeg ik' ku' si'e.

>Det jeg mente var at jeg ikke tror den er født med den og at jeg - da jeg
>ikke selv har én - desværre ikke kender den

Du må godt få min, den er irriterende når man er på camping.
Men måske jeg bare ska' læse brugsforvirringen igennem, måske der står noget
nyttigt

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 25-07-11 18:00

Per Beer Hansen udtrykte præcist:
> Ja det ska' jeg ik' ku' si'e.

Det er et kvalificeret gæt fra min side :)

> Du må godt få min,

Jeg har en snyde-én i min som en forgænger har monteret :)

> den er irriterende når man er på camping.

Du må bare la vær mæ å ta på camping ;)

> Men måske jeg bare ska' læse brugsforvirringen igennem, måske der står noget
> nyttigt

Rigtige mænd... ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-11 18:16

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>Har lige målt min med 2 pers. og en hund og bagage til 13,6 km/l på
>strækningen 6310 Broager - Nykøbing Sj. - Slagelse

Jeg har så også lige lavet en måling på min i dag, fra Roskilde ->
Sønderborg -> Flensborg -> Roskilde.
Ialt 617 km og 49,57 liter.
Det giver ca. 12,45 km/l det er jeg godt tilfreds med.
Vi var så kun 2 personer uden bagage, men med bagagerummet fyldt op på
hjemturen

>Jeg overholdt fartgrænserne (bortset åbenbart i Jyderup hvor jeg blev
>blitzet; en lidt kedelig måde at hilse gæsterne velkommen på, synes jeg!
> :'( )

Jeg overholdt også fartgrænserne og brugte min autopilot flittigt
(Jeg blev dog IKKE blitzet )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-08-11 18:36

Per Beer Hansen frembragte:
> Jeg har så også lige lavet en måling på min i dag, fra Roskilde -> Sønderborg

Så ikke meget til dig :)

> -> Flensborg -> Roskilde.
> Ialt 617 km og 49,57 liter.
> Det giver ca. 12,45 km/l det er jeg godt tilfreds med.

Dejligt at høre :)

> Vi var så kun 2 personer uden bagage, men med bagagerummet fyldt op på
> hjemturen

Natürlich! :)

> Jeg overholdt også fartgrænserne og brugte min autopilot flittigt
> (Jeg blev dog IKKE blitzet )

Jeg venter stadig på min straf! ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-08-11 20:44

>"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen
>
>Så ikke meget til dig :)

Tænkte ellers om du ga' kaffen

>Natürlich! :)

Hvad der er sparet, det er tjent

>Jeg venter stadig på min straf! ;)

De har nok forbarmet sig over dig, skal du se, og arkiveret sagen lodret.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 01-08-11 21:08

Per Beer Hansen sendte dette med sin computer:

> Tænkte ellers om du ga' kaffen

Se'føli!

> De har nok forbarmet sig over dig, skal du se, og arkiveret sagen lodret

Så lige politirapporten; har et lidt ambivalent forhold til
fartkontrol; nogenlunde lidt som da formanden for Den Danske Forening
forelskede sig i en indvandrer ;)

Hans
www.zofiaoghans.dk