Så er man sgu da fuldstændig hjernelam..!
Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-11 23:37

Deres biler burde konfiskeres på stedet - sammen med pappet!!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1564400.ece

"Alt for mange danske bilister forvandler sig til rasende aber, når de må
lette foden fra speederen på grund af vejarbejde.
Det går ud over asfaltarbejdere, som knokler med at lappe huller og reparere
landeveje og motorveje i Danmark.

De svines til og får fuckfingeren af bindegale biltosser, som også tager
mere hårdhændende midler i brug:
- Der bliver også smidt ting efter dem. En medarbejder fik en fyldt
colaflaske smidt direkte i hovedet, fortæller André Breindahl fra
fagforeningen 3F.
- Nogle bliver endda ramt af lastbilsflasker, som er fyldt til randen med
urin, tilføjer han.

Farttosser leger racerløb
Asfaltindustrien, som organiserer virksomheder, der arbejder med asfalt i
Danmark, bekræfter historien om hårdkogte bilister, der koger helt over på
vejene.

- Der er desværre en gruppe farttosser, som bruger vejene som deres private
racerbane. Dem skal vi komme efter med alt, hvad vi har, fortæller
administrerende direktør Anders Hundahl.

Asfaltindustrien har lavet en rundspørge blandt 70 asfaltarbejdere, og der
tegner sig et klart billede af deres arbejdsmiljø.
- Der var én ting, der bongede ud: Medarbejderne er utrygge, fordi der er
alt for mange, der kører råddent, siger Anders Hundahl.

3F mener også, at danskerne trykker alt for hårdt på speederen i nærheden af
vejarbejde.
- Alle biler ligger som hovedregel 10 til 20 kilometer over det, de må køre
ved vejarbejdet. Det er mere reglen end undtagelsen, at folk kører for
stærkt, fortæller André Breindahl."

Fra : .J.S...

Dato : 02-06-11 15:37

"Henrik B." wrote in message

Deres biler burde konfiskeres på stedet - sammen med pappet!!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1564400.ece

Her omkring ÅÅrhus er de begyndt at stille en række store betonklodser op
uden om området der arbejdes på, det må give noget tryghed og jeg tror også
det får fleste til at lette foden mere end bare et skilt.

mvh/JS

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-11 08:30

> - Alle biler ligger som hovedregel 10 til 20 kilometer over det, de må
> køre ved vejarbejdet. Det er mere reglen end undtagelsen, at folk kører
> for stærkt, fortæller André Breindahl."

Jeg kørte ad E20 fra kbh mod vest i aftes. Der er en meget lang strækning
med vejarbejde. Dvs 2 fine spor med ny asfalt og der manglede blot at blive
malet striber og hastighedsgrænsen var 70 km/t. Der var ingen der arbejdede.

Jeg kørte "kun" 20km/t for stærkt og jeg tilhørte klart sneglene. Overhalede
ikke en eneste på strækningen så der kan ikke have været mange der overholdt
hastighedsgrænsen... Der var dog en del der valgte at blive liggende bag ved
mig, men trafikken i andet spor var ganske kvik for at sige det pænt.

Hvis man skal have flere til at overholde hastighedsgrænserne skal
bilisterne opleve dem som fornuftige. Et tiltag kunne være variabel
skiltning som på motorringvejen om kbh.

en anden strækning var et spor spærret over mange km med orange pæle -
tilsyneladende uden grund. Sikkert forbi der havde været arbejde eller der
skulle være det idag.

Her burde man få udviklet en maskine der hurtigt og nemt kan udsætte/optage
disse orange pæle så man ikke oplever at der er spærret uden grund efter
fyraften. (eller også må man betale det ekstra der koster at få vejene
renoveret i døgndrift så arbejdet hurtigere er færdigt)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 06-06-11 08:44

On Mon, 6 Jun 2011 09:30:22 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>fyraften. (eller også må man betale det ekstra der koster at få vejene
>renoveret i døgndrift så arbejdet hurtigere er færdigt)

Jeg kan ikke forstå at du finder det nødvendigt at fremføre indtil
flere, mere eller mindre omkostningstunge forslag til ændringer, når
det absolut enkleste var bare at overholde gældende lovgivning.

Her nævnes det ikke direkte, men det ligger og snurrer bagved, at det
ikke går hurtigt nok.

Hvad fanden er det der haster så kolossalt? Og nej, alle
bortforklaringerne har vi hørt masser af gange. det handler KUN om
højere fart.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-11 14:13

> [...]

> Hvad fanden er det der haster så kolossalt? Og nej, alle
> bortforklaringerne har vi hørt masser af gange. det handler KUN om

Jeg ønsker ikke at køre langsommere end lastbilernes begrænser - for det er
squ inte sjovt at blive chikaneret af elfanterne når de ikke synes at det
går stærkt nok. Det er slemt nok med aberne i lego bilerne, men nu var jeg i
skoda'en og den bliver der udvist noget større tålmodighed med end når jeg
er kørende i smart'en.

Ved vejarbejdet valgte jeg så også en hastighed lav nok til at ikke at
risikere klip - men jeg havde det meste af vejen mindst en km fri vej
forrude og dermed ganske godt udsyn. Kun afbrudt en gang imellem af bilister
med ~100-130km/t der ville vige for dem der havde travlt. Men det var godt
nok noget af en hale jeg havde fået samlet op inden vi var forbi vejarbejdet

Ved godt det er forskellige kasser men der kunne have været indkasseret
ganske store bøde beløb i aftes der kunne være brugt på at få arbejdet
hutigere færdigt.

Eller så fulgte jeg som altid stort set hastighedsgrænserne - dvs på en del
af 130km/t strækninger var der regelmæssigt 110km/h begrænsning pga huller i
autoværnet så der lod jeg fartpiloten stå så overskridelsen var under 10%
ved passage for ikke at skulle ned og op i fart for hver anden km (sådan
føltes det - kan godt være der var længere imellem)

Endte på 18,8km/l i skoda'en så det ikke fordi jeg har ligget og kørt ræs.
De 400km hjem var endda med en cykel hængt bagpå (tankede da vi næsten
hjemme, kørecomputeren er ~5% for optimistisk)

/A

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-11 22:18

> Jeg ønsker ikke at køre langsommere end lastbilernes begrænser - for det
> er squ inte sjovt at blive chikaneret af elfanterne når de ikke synes at
> det går stærkt nok.

Ja så gik den lige retur med øst her til aften - i kummefryseren Ved 110km/t
går den kortere literen end skoda'en ....

På E45 sydgående var der også en strækning med vejarbejde men i modsætning
til E20 igår med 70km/t begrænsning så var hastighedsgrænsen på E45 90km/t.
Jeg kunne ikke få øje på noget der skulle retfærdiggøre den forskel på
20km/t ?

Og så var der lige spæret for at komme fra E45 til E20. Istedet var det via
Esbjerg afkørslen ved kolding og zig-zag tilbage ad mindre veje for at køre
på lige før lillebælt . Det var den officielle omkørsel så der var ret tæt
pakket

Men heldigvis ikke så meget trafik, men alligevel blev det til 25-30min
ekstra

/A

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-11 10:54

Den 06-06-2011 09:30, Anders Majland skrev:
<cut>
> Hvis man skal have flere til at overholde hastighedsgrænserne skal
> bilisterne opleve dem som fornuftige. Et tiltag kunne være variabel
> skiltning som på motorringvejen om kbh.

Der skal være sammenhæng mellem skiltningen og forholdene.

Og når det så - engang - er kommet i orden, skal folk til at lære at når
der kommer en advarsel kan de godt tro på at der også er en grund til den.

Men med så lang tid der har været advarsler, uden grund, vil der nok gå
en rum tid inden folk har lært at de godt kan tro på advarslerne.

<cut>
> [...]
> uden grund efter fyraften. (eller også må man betale det ekstra der
> koster at få vejene renoveret i døgndrift så arbejdet hurtigere er færdigt)

Har i andre lande set de bruger nogle gummi(?)klodser.

De er (sådan cirka) 20 cm brede, 10 cm høje og 40-60 cm lange. Og med
buet top. I den ene ende har de en tap, og i den anden ende et hul der
passer til tappen, så de kan sættes sammen i lange rækker. Midt på hver
kan der anbringes et skilt, f.eks. rød/hvid i skråstriber.

Med gadevisning på Google Earth/Maps kan de ses på det sidste billede i
DK, ved Kruså Grænse.

Der er maskiner til at lægge dem ud, og samle dem ind igen. Ligesom det
er rimelig nemt at flytte dem fra den ene side af en vognbane til den
anden. Til det skal man bare have en skinne, f.eks. under en lastbil,
der kan skubbe dem det de skal skubbes.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 06-06-11 09:42

> Det er mere reglen end undtagelsen, at folk kører for stærkt, fortæller
> André Breindahl."

Det hænger formentlig sammen med, at det er mere reglen end undtagelsen, at
skiltningen er forkert.
Som f.eks. omkring Limfjordstunnellen:
http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28/3882957/3/skiltekaos%20forts%E6tter%20i%20dagevis

Leo Havmøller.

Fra : Mcwm

Dato : 06-06-11 10:28

Den 06-06-2011 10:41, Leo Havmøller skrev:

> Det hænger formentlig sammen med, at det er mere reglen end undtagelsen,
> [...]

Langt hen af vejen har du ret. Det er en pine at møde lemfældig
skiltning, MEN; Er man det mindste i tvivl om hvad skiltningen skal
vise, så er vi vel dybeste set ude i at skulle køre efter forholdene. Er
forholdene ikke til at overskue pga fejlagtig skiltning, så skal farten
alene af DEN grund ned, ikke sandt?

Venligst
Mcwm

Fra : Leo Havmøller

Dato : 06-06-11 12:10

> [...]
> til at overskue pga fejlagtig skiltning, så skal farten alene af DEN grund

Jo, men det jeg mente var egentlig, at når man hele tiden møder forkert
skiltning
mister man respekten for det.

Leo Havmøller.

Fra : Mcwm

Dato : 06-06-11 16:59

Den 06-06-2011 13:10, Leo Havmøller skrev:
> Jo, men det jeg mente var egentlig, at når man hele tiden møder forkert
> skiltning
> mister man respekten for det.
Og der mener jeg så man skal kører efter forholdene.. så kan det ikke gå
HELT galt...

Kan man overskue forholdene(lig et vejstykke der arbejdes ved, men
henstår fuldstændigt tomt)så kan der vel nok køres lidt mere rask til,
end ved samme vejstykke når der arbejdes...

Venligst
Mcwm

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-11 12:19

Den 06-06-2011 11:28, Mcwm skrev:
> [...]
> vise, så er vi vel dybeste set ude i at skulle køre efter forholdene. Er
> forholdene ikke til at overskue pga fejlagtig skiltning, så skal farten

Og hvordan afgør man lige hvordan forholdene faktisk er ved fejlagtig
skiltning - inden det er for sent?

Hvis vi holder os til skiltningen, så tror jeg faktisk at vi skal derhen
hvor der uddeles bøder til den ansvarlige, hvis skiltningen ikke er i
orden efter forholdene. Før bliver det problem nok ikke løst.

Og før det problem er løst skal du ikke regne med at du får bilisterne
til at rette sig efter skiltene. Vi har alle set for mange tilfælde med
forkert skiltning.

Fra : alexbo

Dato : 06-06-11 10:53

"Leo Havmøller" skrev

> Det hænger formentlig sammen med, at det er mere reglen end undtagelsen,
> at skiltningen er forkert.

Fra linket:
"Vi er nødt til at prioritere sikkerheden for trafikanterne og folk, der
arbejder i tunnellen og har derfor valgt at indføre en hastighedsbegrænsning
på 50 km/t, indtil alle fejl er lokaliseret og rettet, og systemet er
gennemtestet. "

Det synes jeg lyder ganske fornuftigt.
Men måske skulle de bare spærre tunnellen helt, det er man jo begyndt på ved
motorvejsulykker, spærre hele vejen for al trafik så der kan ryddes op uden
fare.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-11 12:24

Den 06-06-2011 11:53, alexbo skrev:
> [...]
> Men måske skulle de bare spærre tunnellen helt, det er man jo begyndt på
> ved motorvejsulykker, spærre hele vejen for al trafik så der kan ryddes

Det vil nok hverken være praktisk eller populært, da de tilsyneladende
skal bruge flere dage til at løse problemet.

Men de kunne jo også dække lysskiltene af og bruge "gammeldags" skilte,
indtil lysskiltene fungerer efter hensigten.

Den måde de gør det på er farlig for trafiksikkerheden, på længere sigt,
da det netop er den slags der får folk til at miste respekten for
skiltningen.

Fra : alexbo

Dato : 06-06-11 12:47

"Finn Guldmann" skrev

> Men de kunne jo også dække lysskiltene af og bruge "gammeldags" skilte,
> indtil lysskiltene fungerer efter hensigten.

De har sat hastighedsgrænsen til 50 km/t og det er hvad der står på
skiltene.

"Vi er nødt til at prioritere sikkerheden for trafikanterne og folk, der
arbejder i tunnellen og har derfor valgt at indføre en hastighedsbegrænsning
på 50 km/t"

Om de arbejder på automatikken i skiltene, udsugningen eller lyset i
tunnelen er da ligegyldigt.

At nogen bilister blæser på skiltene og kører som de plejer kan man nok ikke
forhindre ved at skifte til gammeldags skilte, kun klippe i deres kørekort i
meget større stil.

Hvorfor mener du at de 50 km/t på lysskiltene er en fejl, som man bør rette
med et gammeldags skilt, og hvad skal det så lyde på?

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 06-06-11 14:29

Den 06-06-2011 13:46, alexbo skrev:
> [...]
> hastighedsbegrænsning
> på 50 km/t"
> Om de arbejder på automatikken i skiltene, udsugningen eller lyset i

Jo, men som jeg forstår artiklen så er de 50 der uanset om de står ude i
tunnellen og arbejder med hardwaren eller om de sidder hjemme på
kontoret og arbejder med softwaren.

Hvis de vil have de 50 gennem røret så skal der være gang i et eller
andet som folk kan se, og forholde sig til.

Det er ikke nok at udsende en pressemeddelelse, som 90% af dem der
kommer gennem hullet ikke har set.

> [...]
> Hvorfor mener du at de 50 km/t på lysskiltene er en fejl, som man bør
> rette med et gammeldags skilt, og hvad skal det så lyde på?

Det er ikke noget med om jeg mener de 50 er en fejl. De skriver selv at
de 50 er en fejl. Det er derfor jeg formoder at de 50 er der hele tiden,
uanset om der sker noget i røret eller ej.

Hastigheden på de almindelige skilte skal selvfølgelig svare til hvad
der er brug for i situationen. Og skiftes efter om der foregår noget
eller ej.

Fra : alexbo

Dato : 06-06-11 15:32

"Finn Guldmann" skrev

> [...]
> og arbejder med softwaren.

"Vi er nødt til at prioritere sikkerheden for trafikanterne og folk der

"Arbejder i tunnellen" synes jeg ikke lyder af at sidde hjemme.

> Det er ikke noget med om jeg mener de 50 er en fejl. De skriver selv at
> de 50 er en fejl.

Næh, det er noget Leo har regnet ud.
Prøv nu selv at læse hvad der står i artiklen.
"Vejdirektoratet og politiet fortsat ikke vil tillade mere end 50 km/t på
motorvejsstrækningen."

Det har du og Leo så fået til at det er en fejl skiltene viser 50km/t.
Jeg ved ikke hvordan det kan siges tydeligere, det er nok også lige meget,
nogle bilister kører jo som det passer dem og undskylder sig med at de
troede skiltene viste forkert, eller de ikke galdt om søndagen eller om
aftenen.

Skiltene har en fejl, mens man reparerer den må der kun køres 50 km/t.

Nå så viser de nok forkert så må vi køre som vi plejer.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-06-11 14:29

On 6 Jun., 09:43, fol...@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> Hvad fanden er det der haster så kolossalt? Og nej, alle
> bortforklaringerne har vi hørt masser af gange. det handler KUN om

Det sjove ved lige nøjagtig denne strækning, som jeg kører stort set
hver dag er at lastbilerne i hvert fald om eftermiddagen i
myldretrafikken faktisk letter på gassen og kører 70-80 km/t.
Det fatter jeg slet ikke, fartgrænsen er jo helt den samme som når de
kører 90 km/t i snestorm, kraftig regn, sort is osv, og der kører
lastbilerne vel stærkt fordi der er noget der haster ?

Nå, jeg tænker nok for meget, må hellere tage en kop kaffe mere.
Fortsat god aften foran skærmene...

Leo

Fra : Mcwm

Dato : 06-06-11 21:38

Den 06-06-2011 22:29, Leo Jensen skrev:

> [...]
> lastbilerne vel stærkt fordi der er noget der haster ?
>
> Nå, jeg tænker nok for meget, må hellere tage en kop kaffe mere.

Du siger vel ikke på en pæn måde, at det først er nu de indser det er
glat

Også en hyggelig aften til dig...

Venligst
Mcwm