Åbne links i nyt vindue ?
Fra : JN

Dato : 11-08-01 09:15

Hvordan får jeg mine link til at åbne i et ny vindue - se
http://www.putandtake.dk/list.asp

Her følger ASP-koden til konfigurationsfilen:

<head>
<title></title>
a {text-decoration: none}
A:hover {color: #800000;}

</head>

<%
'Connection til databasen...
path=Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH")
strconnect= "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("dbase.mdb")
%>
<%

'Her definere den variabler der bliver brugt på denne side.

bgcolor="#396DA5" 'baggrundsfarve/ bliver ikke brugt nu.
bgpic="rain.gif" 'baggrunds image

'tekstfarve
textcolor="black"

fejlcolor2 = "<font face='verdana' color='black' size=2>"

fejlcolor = "<b><font face='verdana' color='red' size=2>"

'tekst størrelse
tsize=2

'font
font = "ariel; verdana"

'tabelbaggrund
cellcolor=""

'the man behind it all

kt = "<font face='verdana' color='gray' size=1><p
align='right'>Putandtake.dk</font></p>"

%>

<%
'--- Her laves variablerne globale, så de kan bruges på alle siderne....

dim bgcolor

dim textcolor

dim tsize

dim font

dim cellcolor

dim kren
%>

mvh Jakob Nielsen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 11-08-01 10:19

"JN" <nielsen@hotpop.com> wrote in

> Hvordan får jeg mine link til at åbne i et ny vindue - se
> http://www.putandtake.dk/list.asp
>
> Her følger ASP-koden til konfigurationsfilen:

et link åbner et nyt browservindue hvis du laver det som dette:

Men da dette jo er HTML-relateret, så sætter jeg FUT til d.e.i.w.h

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

:)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : JN

Dato : 11-08-01 16:55

> et link åbner et nyt browservindue hvis du laver det som dette:

Ja, det ved jeg udemærket, men hvordan får jeg det til automatisk til at
fungere med mine ASP-filer ?

Er det ikke et trick mht. min ASP-konfigurationsfil, således at den
definerer at alle links skal åbnes i nyt vindue?

Håber du forstår dette.

mvh Jakob Nielsen

Fra : Andreas Slot-Henriks~

Dato : 11-08-01 17:23

- - - CLIP - - -
> Er det ikke et trick mht. min ASP-konfigurationsfil, således at den
> definerer at alle links skal åbnes i nyt vindue?
- - - - - - - - - - -
....stadig alm. html!!!

<head>
<base target ="_blank">
</head>

mvh.
Andreas

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-08-01 22:13

> [...]
>
> Er det ikke et trick mht. min ASP-konfigurationsfil, således at den
> definerer at alle links skal åbnes i nyt vindue?

det gør jeg ... men det er ikke det du spurgte om ... som jeg læser det. Se
svaret i Andreas' indlæg.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk