Hvad nu ??
Fra : Hr. X

Dato : 01-06-11 16:01

Min bil er Fiat Punto 60, årg. 1994.

Jeg har mistet min eneste nøgle til bilen, og har hverken ekstranøgle,
nøglenummer eller nøglekort. Bilen står derhjemme og griner af mig...

Efter venlig telefonisk rådgivning fra Dani Autonøgler Aps. henvendte jeg
mig til en Fiat-forhandler OG Fiats hovedkontor i Glostrup med bilens
STEL-nummer mhp. at få oplyst nøglenummeret. Desværre kunne (ville ?) ingen
af disse 2 hæderkronede institutioner hjælpe med nøglenummeret... Måske vil
de hellere sælge mig en ny bil....

Hvad nu ?

- Der er nogen som siger at nøglenummeret står på cylinderen (inde i bilen).
Kan det være rigtigt ? Jeg vil helst ikke forsøge at afmontere låsen før jeg
ved om det passer. Heldigvis er bilen ikke låst (Fik den åbnet af Dansk
Autohjælp), så jeg har i princippet adgang til at lege med låsen indefra.

- Jeg har faktisk en ekstranøgle til benzintanken. Der står et nummer på.
Kan det nummer på nogen måde hjælpe ? Nøglen passer desværre ikke til
døre/tænding.

- Hvis jeg ikke finder nummeret, kan der laves en ny nøgle v.hj. af
cylinderen alene ?

- Andre råd ?

Mange venlige hilsener;

Peter
København S

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-11 16:05

"Hr. X" skriver:

> [...]
> af disse 2 hæderkronede institutioner hjælpe med nøglenummeret... Måske vil

Eller bare en ny nøgle....

Klaus
http://www.moppe.dk