Havde der nu været nogen elefantoverhaling~
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-06-11 15:33

http://www.bt.dk/krimi/haps-faelden-klappede-for-6000-fartgale

Det er jo temmeligt nedslående nyheder der her sniger sig ind på ens
computer.

Man kan jo ikke lade være med at tænke på, at hvis der nu havde været
gang i nogen elefantoverhalinger, eller generelt nogen flere lastbiler
på vejene, så var mange af alle disse bøder aldrig blevet skrevet.

6000!!! Der er godt nok stof til eftertanke hos folkene i de mindre
automobiler.

Jeg personligt ville skamme mig, hvis jeg havde været blandet ind i
sådan noget. )

Men det er vist ikke moderne i vore dage.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-11 16:03

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Man kan jo ikke lade være med at tænke på, at hvis der nu havde været
> gang i nogen elefantoverhalinger, eller generelt nogen flere lastbiler
> på vejene, så var mange af alle disse bøder aldrig blevet skrevet.

Nu er det jo ike penslet ud, hvor mange lastbiler der er taget i
razziaen..

På den anden side, så får de jo frit løb på motorvejene

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-06-11 16:16

On Wed, 01 Jun 2011 17:02:51 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>razziaen..
>
>På den anden side, så får de jo frit løb på motorvejene

I din optik vil det nok være 90% lastbiler ud af de 6000, men det tror
jeg ikke du skal regne med.

Hvad angår dit såkaldte frit løb på motorvejene for lastbiler, som jeg
kan forstå har givet dig ondt et vist sted i længere tid, så kan jeg
foreslå dig følgende, som jeg vil tro at politiet også vil have
forståelse for:

Alle personbiler monteres med en begrænser der er stillet til 140
km/t. Så tror jeg ikke der var ret mange betjente der ville skrive dig
for at køre 138 km/t. i en 130-zone.

Men lad mig give dig et godt råd. Hvis du nogensinde skulle havne i
fængsel, eller bare gå på værtshus, så tror jeg ikke du skulle
reklamere med at det var noget du stod bag. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-11 17:06

folmer@rasmussen.dk skriver:

> I din optik vil det nok være 90% lastbiler ud af de 6000, men det tror
> jeg ikke du skal regne med.

Narrrh... men tæt på

> [...]
>
> Alle personbiler monteres med en begrænser der er stillet til 140
> km/t. Så tror jeg ikke der var ret mange betjente der ville skrive dig

Vi skal lige have det klart. Lastbiler i Danmark må højest køre 80 km/t
på motorveje, men det er bleevt gjort klart her at en
hastigehdsoverskridelse på 12,5% ikke bliver takseret til bøde.

Skulle biler have en fartbegrænser til 130x1,125=146 km/t, er vi langt
over de 140 km/t der giver "skærpet bødestraf".

130 km/t + 6% overskridelse er 138 km/t. Det er kun halvdelen af hvad
lastbilerne får lov til.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-06-11 19:53

On Wed, 01 Jun 2011 18:05:45 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]

>over de 140 km/t der giver "skærpet bødestraf".
>
>130 km/t + 6% overskridelse er 138 km/t. Det er kun halvdelen af hvad

Nu er vi da nået så langt i diskussionen, at vi har på det rene at du
er villig til at være lige så kriminel som lastbilchaufførerne.

Det vi mangler at finde ud af er, hvad du skal ha' for det. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 01-06-11 20:54

Den 01-06-2011 20:53, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Det vi mangler at finde ud af er, hvad du skal ha' for det. )

Retten til at dirigere den øvrige trafik?

Venligst
Mcwm

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-06-11 20:40

On Wed, 01 Jun 2011 16:33:23 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Jeg personligt ville skamme mig, hvis jeg havde været blandet ind i
>sådan noget. )
>
>Men det er vist ikke moderne i vore dage.

Og så kigger man på fordelingen på landsdele - og København topper!
(landeveje!!) ,-)) Måske fordi man tog en tur ud og målte vejarbejde
kl lort om natten - og iøvrigt inddrog omkring 10 styrebreve på
stedet. En ting er at få en fartbøde i vejarbejde uden for arbejdstid
- en anden ting at drible igennem med +100%.
Lørdag morgen tøffede jeg mod Fyn og så de der 70 skilte ved Ringsted.
Heele vejen til Sorø. Troligt tøffede jeg 70 - for fandme om jeg vil
betale for at køre til fritidsjobbet. Og hvad blev jeg overhalet af?
Alle andre jeg så bortset fra en Passat iført trailer som i stedet
valgte at hægte sig på min krog (sådan føltes det) )

Fra : Nicolai Lang

Dato : 01-06-11 21:16

On Wed, 01 Jun 2011 16:33:23 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Jeg personligt ville skamme mig, hvis jeg havde været blandet ind i
>sådan noget. )

Hvor stærkt må lastbiler køre på landevej? 70 ikke? Hvor mange kører
det?

Hvor stærkt må lastbiler køre indenfor bymæssig bebyggelse? 50 ikke?
Hvor mange kører det? Bemærk at selv om der er skiltet 60-70-80 så
gælder dette ikke for køretøjer over 3500 kg indenfor bymæssig
bebyggelse. Der er det mig bekendt 50.

Jeg er pissetræt af lastbilchaffører der kører for stærkt. Især her
hvor jeg bor, huset ryster hver hverdagsmorgen kl. 4:30-6:30 når
lokale vognmænd kører ned ad bakken med hænger med for høj fart.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-11 21:41

> [...]
> Hvor mange kører det? Bemærk at selv om der er skiltet 60-70-80 så
> gælder dette ikke for køretøjer over 3500 kg indenfor bymæssig

Det er også tilladt at bruge sin sunde fornuft! Tag f.eks. ringvejen omkring
Odense. Der er fra Middelfartvej til Nyborgvej ca. 8-9 lyskryds over 5-6 km.
Vælger man at køre de tilladte 50 km/t, vil man skulle trække alle 40+ tons
igang ved hver eneste lyskryds. Vælger man derimod at få lastbilen banket på
60 - 62 km/t, kan man køre på "den grønne bølge" hele vejen! D.v.s. langt,
langt mindre forurening, og langt, langt mindre støj for de beboere der bor
ud til ringvejen...

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 01-06-11 22:44

Den 01-06-2011 22:41, Henrik B. skrev:
> [...]
> bølge" hele vejen! D.v.s. langt, langt mindre forurening, og langt,
> langt mindre støj for de beboere der bor ud til ringvejen...

Hastigheden bliver nok bedømt ud fra motorlarmen.

Har da været ude for at høre at lastbiler er blevet "dømt ude" for at
køre for stærkt, uden at de kørte en dag over 40. Det foregik blot i et
lavere gear end egentlig nødvendigt.

Men det er jo nok det samme der gør sig gældende som når "lastbiler
kører 95 km/t", trods det at de er begrænset til 90.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-06-11 22:51

Finn Guldmann skriver:

> Men det er jo nok det samme der gør sig gældende som når "lastbiler
> kører 95 km/t", trods det at de er begrænset til 90.

Den med de er begrænset til 90 er vidst blevet gennemhullet flere gange
- endda af dig selv......

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 01-06-11 21:42

> [...]
> hvor jeg bor, huset ryster hver hverdagsmorgen kl. 4:30-6:30 når
> lokale vognmænd kører ned ad bakken med hænger med for høj fart.

Hvorfor ryster huset? Nok ikke p.g.a. "suset" fra de forbipasserende
lastbiler. Er det ikke fordi de motorbremser ned ad bakken?

Fra : Nicolai Lang

Dato : 02-06-11 18:23

On Wed, 1 Jun 2011 22:42:21 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Hvorfor ryster huset? Nok ikke p.g.a. "suset" fra de forbipasserende
>lastbiler. Er det ikke fordi de motorbremser ned ad bakken?

Nej det er ikke lufttryk - jeg tror det er en forplantning i jorden.
Men det er et godt spørgsmål - måske bakken bare er afsluttet lidt for
brat? Tror jeg vil prøve at se om jeg kan se det i vågen tilstand
snart, for at se præcis hvornår det sker.

Med venlig hilsen
Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-11 18:41

Den 01-06-2011 16:33, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
>
> Jeg personligt ville skamme mig, hvis jeg havde været blandet ind i
> sådan noget. )
>
> Men det er vist ikke moderne i vore dage.

Jeg ELSKER at overhale en lastbil og derefter sætte farten ned til 80

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-06-11 19:37

On Fri, 03 Jun 2011 19:41:11 +0200, "Ole S." <nomail> wrote:

>Jeg ELSKER at overhale en lastbil og derefter sætte farten ned til 80

Hvad med dem med trailer som har "glemt" den er der og kører 110-130+?
:)

Med venlig hilsen
Nicolai