GPS
Fra : Ukendt

Dato : 31-05-11 17:03

Min GPS-holder sidder i bilen og stikket
i cigarillos-stikket.
En rød diode lyser, visende
den er tændt/isat.

Er batteriet fladt efter 1.5 uges ej-kørsel ?
Eller kan den sidde i i "månedsvis" uden
for megen afladning ?

Nok det sidste ikke ?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-05-11 17:42

">> Eque <<" skriver:

> Er batteriet fladt efter 1.5 uges ej-kørsel ?
> Eller kan den sidde i i "månedsvis" uden
> for megen afladning ?

Det ville jeg ikke stse på, hvis jeg var dig.

Spt vurdering siger at du efter 1 måned er så flad på batteri at du ikke
kan starte.

Klaus
http://www.moppe.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-05-11 20:14

">> Eque <<" <n/a> skrev i meddelelsen
> [...]
> den er tændt/isat.
>
> Er batteriet fladt efter 1.5 uges ej-kørsel ?
> Eller kan den sidde i i "månedsvis" uden

Regn med at gps´en bruger ½ ampere i timen og divider det op i 2/3 af
batteriets kapacitet - så kan du måske starte igen :)

F.eks. 90A batteri = 60/½ = 120 timer ..

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-11 20:23

oki men gp-essen er i handskerummet og det er kun laderen som har en rød
diode.

Fra : Ivar

Dato : 31-05-11 20:50

> Er batteriet fladt efter 1.5 uges ej-kørsel ?
> Eller kan den sidde i i "månedsvis" uden
> for megen afladning ?

> Nok det sidste ikke ?

Den røde lysdiode bruger næsten intet. Et par uger er intet
problem.
Du skal dog passe på med at lade holderen side fremme, nogle
kan finde på at bryde ind i bilen, da de håber på at gps'en
ligger i hanskerummet.

Ivar Magnusson

Fra : Ivan Madsen

Dato : 31-05-11 21:07

On Tue, 31 May 2011 21:50:09 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>Du skal dog passe på med at lade holderen side fremme, nogle
>kan finde på at bryde ind i bilen, da de håber på at gps'en

Den røde lysdiode bruger næsten intet - men hvis laderen er fast
tilkoblet udvikler den en anelse varme. Her i vinter kunne Xsara ikke
starte efter 5 dage med GPS i handskerummet tilsluttet lader. Og den
var slukket. Så jeg ville ikke satse på 14 dage men dag til dag går
fint.

Fra : Ivar

Dato : 31-05-11 21:32

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> starte efter 5 dage med GPS i handskerummet tilsluttet lader. Og den
> var slukket. Så jeg ville ikke satse på 14 dage men dag til dag går

Strømforsyning i tomgang og lysdiode bruger højest 0,5 Watt, nok
nærmere det halve. 0,5 Watt er 40 mA, eller 1 Ah i døgnet.

Ivar Magnusson