NetExpres + RedHat7 + 2.4.0-test12???
Fra : Mazzachre

Dato : 28-12-00 13:59

Hejsa!

Jeg har nogle problemer med at få netexpres til at køre på min nye
server...

Maskinen er en Dual PentiumPro på et ASUS bundkort, men ellers ikke
noget specielt.

Jeg kan patche kernen med de atm ting der skal på og maskinen finder
ATM kortet uden problemer.

Tilgengæld kan jeg ikke compilere ATM eller PPP på nogen måde. ATM
kommer og siger at der er en hel række fejl i uni.c (Det gjorde den
ikke på min gamle server, RedHat 6.2 og 2.4.0-test4 kernel) og så
fejler den med en error2.

PPPd fortæller mig at der ikke er en atm.h når jeg compilere og
returnere med en error1.

Er det et kendt problem, og er det RedHat7 eller test12 kernen der er
problemet (Hvis det er RedHat7 hvad gør jeg så??) Og hvis det er kerne
problem, hvorfor finder den så kortet ganske fint???

btw: Jeg har bestilt proaccess ADSL, så midlertidigt kører det med den
gamle server som router/firewall og den nye som server...

- Mazzachre

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-12-00 18:13

On Thu, 28 Dec 2000 13:58:49 +0100, Mazzachre wrote:

> Er det et kendt problem, og er det RedHat7 eller test12 kernen der
> er problemet

RedHat 7 har vist to forskellige oversættere inkluderet - det kan godt
forvirre de fleste (både mennesker og Makefiles, hvis jeg har forstået
det rigtigt).

Jeg mener dog at det er lykkedes nogen at få det til at fungere (ikke
mig, jeg bruger Debian), så det skulle vist ikke være umuligt...

Mvh.

--
"Se, det her er en naturoplevelse." Adam Sjøgren
"Nej det er ej, det er en blomst!" asjo@koldfront.dk

Fra : Rene

Dato : 30-12-00 19:23

den version af gcc der er med til RH7 er så striks, at den kommer med en
masse fejl og warnings under kernekompileringen. Derfor skal du lige smide
kgccind (den ligger på en af dine 2 cd'er) og huske at ændre gcc til kggc to
steder i din Makefile til kernen (det er oppe i toppen et sted .. bare lav
en søg og erstat på de to første du finder).

Jeg ved ikke om det hjælper, men det giver i hvertfald en kerne til et
'normalt' system der virker

/René
UF på dansk? - http://dustpuppy.dk