Så skal danske truckere ikke brokke sig...
Fra : Henrik B.

Dato : 31-05-11 07:05

....hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

--
Er du til Saab: http://www.saabklub.dk/
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 31-05-11 09:06

Den 31-05-2011 08:05, Henrik B. skrev:
> ...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
> http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

Hvis vi havde samme forhold til tid som de har derude, ville meget nok
se anderledes ud.

3 dage fra Padborg til Århus? Så er det jo lige før det er lige så
hurtig med tog.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-11 02:20

On 31 Maj, 08:05, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> ...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

Og med de udsynsmuligheder de har i de biler vil de sikkert klippe
100vis af cyklister i DK.

--
Christian

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-05-11 09:45

On Tue, 31 May 2011 08:05:15 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>...hverken over løn, arbejdsforhold, udstyr eller veje:
>http://www.youtube.com/watch?v=DVyPwgC7OpU&feature=player_embedded

>--

Hvis vi tager dine synspunkter punkt for punkt, så:

Er der jo ikke noget at sige til at hyren er ringe. Der er jo ikke
mulighed for tillæg for kørsel med påhængsvogn. ;.)

Arbejdsforholdene er da ideelle. Han har en knejt til rådighed, og af-
og pålæsning er tydeligvis ikke hans problem.

Mht. udstyr vil jeg nok sige at vi er en smule bagud her i Europa.

Vejmæssigt er de på linie med hvad man blev budt, hvis man kørte linie
på Vestnorge i 70'erne og 80'erne. Det har du bare ikke opdaget
derinde i Brugsens gård, hvor du læssede olieprodukter af.

Jeg synes iøvrigt at det er godt gået at få så meget ud af en
licensbygget Bedford J-model. Det er ikke utænkeligt at Toyota-logoet
på fronten er medvirkende årsag.

Jeg tog forresten C-kortet i sådan en model. Med benzinmotor -
forstås.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 31-05-11 15:48

Den 31-05-2011 10:44, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Jeg tog forresten C-kortet i sådan en model. Med benzinmotor -
> forstås.

Med eller uden gasgenerator?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-05-11 16:01

On Tue, 31 May 2011 16:48:20 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Med eller uden gasgenerator?.

>--

Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 31-05-11 16:59

Den 31-05-2011 17:00, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Rolig nu, Ib. Du skal ikke lade dig rive med af en tilfældig stemning.

Det var en helt anden type heste... af den type der går foran

Venligst
Mcwm

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 31-05-11 20:19

"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen

> Det var en helt anden type heste... af den type der går foran

Folmer gik foran med et flag, skal du se ;)

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 31-05-11 20:39

On Tue, 31 May 2011 21:18:54 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Mcwm" <me@home.invalid> skrev i meddelelsen

>Folmer gik foran med et flag, skal du se ;)

>--

Nej, det havde Folmer folk til:

Men hvis vognen var udstyret med trærat, skulle Folmer påse at det var
uden splinter inden kørslen påbegyndtes.

Desuden skulle Folmer ved kørsel på havnen og lignende arealer, hvor
der var skinner til gods tog, ved fremkørsel mellem pakhuse standse
vognen, og gå ud for at se om der kom tog. Hvis strækningen var
uoverskuelig, skulle Folmer endvidere lægge sig ned på knæ, og lægge
det ene øre ned til skinnerne, for på den måde at sikre sig, at der
ikke var tog på vej. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 31-05-11 21:57

Den 31-05-2011 21:38, folmer@rasmussen.dk skrev:
> skulle Folmer endvidere lægge sig ned på knæ
Var der kran på bemeldte køretøj?

Venligst
Mcwm

Fra : -=JF=-

Dato : 31-05-11 21:55

Den 31/05/11 10.44, folmer@rasmussen.dk skrev:

> licensbygget Bedford J-model.

Det er efterhånden mange år siden at jeg har hørt den typiske
WUOP-WUOP-WUOP lyd fra så'n en lastbil

Kammeratens far kørte Bedford for et eller andet stål-firma, måske
Lemvig Müller og Munck, som lå i nabolaget.

Når han kørte med meget lange emner skulle han benytte sig af den smarte
stalddørs funktion, hvor kun øverste halvdel af døren åbnede... Emnerne
lå langs siden af vognen og gik langs på siden af førerhuset og spærrede
for den nederste halvdel af døren

Det skete at han kørte med rigtigt mange af de lange emner var den
eneste vej ud af vognen gennem en lem i loftet.

Når han kom hjem til frokost, kom alle vi knægte spænende fra
legepladsen hen for at se hvordan han kom ud af vognen i dag. Af en
eller anden grund syntes vi at det var helt vildt at se ham dukke op fra
taget

--
Mhv.
John