[FreeBSD] Slettet nobody, hvad du?
Fra : Henrik Larsson

Dato : 28-12-00 10:59

Skal jeg bare oprette brugeren Nobody uden shell eller homedir og bruge
gruppen Nobody?

Skal den have en speciel UID eller GID?

Hvilke brugere bliver IKKE benyttet på en standard FreeBSD 4.1.1?
Jeg syntes feks. det er underligt med en Games bruger...

Mvh Henrik

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 28-12-00 11:34

On Thu, 28 Dec 2000 10:59:06 +0100, Henrik Larsson wrote:
>Skal jeg bare oprette brugeren Nobody uden shell eller homedir og bruge
>gruppen Nobody?

Den skulle meget gerne existerer.

>Skal den have en speciel UID eller GID?

lyngbol@tigerdyr$ id nobody
uid=65534(nobody) gid=65534(nobody) groups=65534(nobody)

>Hvilke brugere bliver IKKE benyttet på en standard FreeBSD 4.1.1?

Få, men lad dem være. Der er en grund til de er der.

>Jeg syntes feks. det er underligt med en Games bruger...

Også? Brugeren har intet password pr. default og er har shell'en
/sbin/nologin.

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Kent Friis

Dato : 02-01-01 20:35

Den Thu, 28 Dec 2000 10:59:06 +0100 skrev Henrik Larsson:
> [...]
>
>Hvilke brugere bliver IKKE benyttet på en standard FreeBSD 4.1.1?
>Jeg syntes feks. det er underligt med en Games bruger...

Hvis man lader highscore-filer være ejet af games, og spillene suid
games, så kan spillene opdatere highscorefilerne uden at brugerne
kan pille...

Mvh
Kent
--