Blu-ray playback
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 10:58

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 12:42

> Se nu her:
>
> <http://www.tuaw.com/2011/07/06/blu-ray-placback-comes-to-os-x-but-not-f
> rom-apple/>

Anmeldelsen er ikke god: Der er garanteret ikke noget hardware der
hjælper og så kommer cpu'en på overarbejde.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 12:45

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 <nospam0002+20110707@gmail.com> wrote:

> Anmeldelsen er ikke god: Der er garanteret ikke noget hardware der
> hjælper og så kommer cpu'en på overarbejde.

ah ... jeg har ikke været hjemme endnu så jeg har ikke prøvet demo'en.
Men man skal vel starte et sted ? ...

/thomas

Fra : N/A

Dato : 07-07-11 20:36

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-07-11 20:36

Thomas von Hassel <darxmac@gmail.com> wrote:

> Ak

> Ak og ve ... this is not good ... den nåede ca. 20 sekunder ind i Star
> Trek (den nye) inden den hostede og hakkende stod af ... det er en ommer
> ;)

Det er vel også hvad de siger i kommentarerne på TUAW.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-11 07:32

> Det er vel også hvad de siger i kommentarerne på TUAW.

Jo, men jeg håbede at 8 Xeon kerner kunne hjælpe lidt ;)

/thomas

Fra : N/A

Dato : 09-07-11 10:15

Fra : Kurt Brixen

Dato : 09-07-11 10:15

On 2011-07-09 07:49:33 +0200, Jens Erik Bech said:

> Skal man spille BD på Mac, så anbefaler jeg iMedia Converter fra
> "Pavtube" i stedet.
> Samarbejder man med sin Mac, så er det en god idé at lave en
> iTunes-venlig version som kan bruges på Apple TV og i Frontrow med de
> indbyggede afspillere.

Nej, gå langt uden om Pavtube. Se her:
http://mcyukon.wordpress.com/2011/06/

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-11 10:26

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> wrote:

> Nej, gå langt uden om Pavtube. Se her:
> http://mcyukon.wordpress.com/2011/06/

enig .. props til Chris Breen fra Macworld for at afdække den slags ...

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 09-07-11 11:00

Den 09/07/11 11.14, Kurt Brixen skrev:

> Nej, gå langt uden om Pavtube. Se her:
> http://mcyukon.wordpress.com/2011/06/

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Stort set en fordømmelse af samtlige kinesiske softwareselskaber. Jeg er
komplet uenig.

"Pavtube" er et vidunderligt softwarefirma der behandler kunderne som om
de befandt sig i softwareparadis.

Og så er det ikke overdrevet.

jeg kan som deres kunde anbefale dem i de mest højagtede vendinger.
handl roligt med dem. De lader dig aldrig i stikken.

mvH
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-11 11:03

Jens Erik Bech <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> jeg kan som deres kunde anbefale dem i de mest højagtede vendinger.
> handl roligt med dem. De lader dig aldrig i stikken.

Sjovt så stoler jeg mere på Macworld og Chris Breen end dig. Hvis du ser
på deres produkter, deres priser og deres marketingsmetoder så er der
vist ikke tvivl om at det er noget galt.

At tage et par opensource stumper og smide en knokkelgrim GUI ovenpå og
så sælge det samme produkt med ubetydelige forskelle til forskellige
priser ... det er sku da ikke god stil.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-07-11 07:50

> Jo, men jeg håbede at 8 Xeon kerner kunne hjælpe lidt ;)

Du af alle burde vide at det kommer an på hvordan programmet er
skrevet.

Videoafspilning i de opløsninger kræver massivt hardware for at køre
godt, og jeg tror der går nogen år endnu førend cpu'er kan klare det
selv. iMac G3'erne havde jo også mpeg2 dekoderhardware i dvd-drevet.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-11 08:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110708 <nospam0002+20110708@gmail.com> wrote:

> Du af alle burde vide at det kommer an på hvordan programmet er
> skrevet.

Jeg skal måske sige at mine forhåbninger ikke var høje :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-11 11:09

> At tage et par opensource stumper og smide en knokkelgrim GUI ovenpå og
> så sælge det samme produkt med ubetydelige forskelle til forskellige
> priser ... det er sku da ikke god stil.

Hvis licensen til opensource produktet tillader det og kunderne er glade
er der vel ingen problemer?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-11 11:27

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110709 <nospam0002+20110709@gmail.com> wrote:

> Hvis licensen til opensource produktet tillader det

Det er der som sådan heller ingen problemer i, Handbrake f.eks. er et
eksempel på et program som bruger opensource stumper og som er rigtig
godt.

> og kunderne er glade
> er der vel ingen problemer?

måske ... jeg har udover Jens ikke mødt nogen som synes at produkterne
er så fantastiske ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-11 11:28

> Det er der som sådan heller ingen problemer i, Handbrake f.eks. er et
> eksempel på et program som bruger opensource stumper og som er rigtig
> godt.

Det er jo heller ikke et kommercielt program. Handbrake er da også
OpenSource.

> måske ... jeg har udover Jens ikke mødt nogen som synes at produkterne
> er så fantastiske ...

Du skal nok bare komme mere i de samme kredse som Jens så.