Import fra Thunderbird til Mac Mal
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 08:18

Da Mac Mail er fælles for alle i et firma jeg arbejder for, skal jeg
have hele mit mailarkiv over fra Outlook på PC.

Jeg har importeret Outlook til Thunderbird på PC'en og et check
fortæller mig, at Thunderbird har fået dem alle med.

Så smider jeg mappen <Profiles> over på Mac'en og importerer til Mac
Mail derfra, men der mangler mange - rigtig mange. Har kun importeret
ca. 1/6 af de mails der er i Outlook.

Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
alligevel efter en forklaring og en løsning.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-11 09:40

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
> alligevel efter en forklaring og en løsning.

Må jeg spole tilbage og spørge hvilken mailserver der er i den anden
ende af din Outlook ? .. Exchange ? IMAP ? pop3 ?

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 10:45

Den 05/07/11 10.39, Thomas von Hassel skrev:

> Må jeg spole tilbage og spørge hvilken mailserver der er i den anden
> ende af din Outlook ? .. Exchange ? IMAP ? pop3 ?

Pop3
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-11 12:12

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Pop3

ak ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:10

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Pop3

Av av av.........

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jon

Dato : 06-07-11 15:11

> Av av av.........

Amen.
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-07-11 09:42

On 2011-07-05 09:18:21 +0200, Kurt Hansen said:

> [...]
>
> Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
> alligevel efter en forklaring og en løsning.

Jeg brugte et program fra Littlemachines til det, da jeg konverterede.

http://www.littlemachines.com/

Det består af et pc-program, der eksporterer, og et Mac-program, der
importerer. Og jeg fik alt med, og vedhæftede filer.
Det koster $12.95, men kan prøves gratis.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 11:20

Den 05/07/11 10.41, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> importerer. Og jeg fik alt med, og vedhæftede filer.
> Det koster $12.95, men kan prøves gratis.

Prisen afskrækker mig ikke, men:

IMPORTANT NOTES — PLEASE READ
1.    Only U.S./English versions of Windows and Outlook are supported at
this time. Little Machines does not guarantee the successful conversion
of non-English characters, languages other than English and date formats
outside of the United States.

Den klarer jeg ikke og jeg vil da være lidt træt af, hvis alle mine
gamle mails er fyldt med små hænder og politibiler i stedet for æ, ø og
å. Var din Win og Outlook på engelsk da du konverterede?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-07-11 12:10

On 2011-07-05 12:20:02 +0200, Kurt Hansen said:

> [...]
> gamle mails er fyldt med små hænder og politibiler i stedet for æ, ø og
> å. Var din Win og Outlook på engelsk da du konverterede?

Begge dele var på dansk. Du kan hente programmet og prøve det uden at
betale, men så tager den kun nogle få mails.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-07-11 12:13

On 2011-07-05 10:41:54 +0200, Kurt Brixen said:

> [...]
> importerer. Og jeg fik alt med, og vedhæftede filer.
> Det koster $12.95, men kan prøves gratis.

Her er link til download:
http://www.littlemachines.com/download.php
På min skærm kunne jeg næsten ikke se linket, teksten er vist kun 5 punkt.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 13:45

Den 05/07/11 13.12, Kurt Brixen skrev:

> Her er link til download:
> http://www.littlemachines.com/download.php
> På min skærm kunne jeg næsten ikke se linket, teksten er vist kun 5 punkt.

Jeg har købt programmet og installeret det, men det påstod, at det ikke
kunne få adgang til at skrive midlertidigt til drev C. Da der ikke er en
menu i programmet, hvor man kan ændre indstillinger, måtte jeg ind og
rode i ini-filen for at ændre C til D, men nu kører det ... og kører ...
og kører ... Jeg har MANGE arkiverede emails og mange med store
attachments

Trial'en gik fint. Ingen probs med danske tegn.

Tak for fiffet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 13:51

Den 05/07/11 14.45, Kurt Hansen skrev:

> [...]
> rode i ini-filen for at ændre C til D, men nu kører det ... og kører ...
> og kører ... Jeg har MANGE arkiverede emails og mange med store

Ak, ak, ak, det duer SLET ikke. Det importerer kun en brøkdel af mine
mails fra Outlook. Der var f.eks. 89 mails i min indbakke, men den har
kun overførtt 7 af dem.

Nå, det kan du jo ikke gøre for. Det var blot en tilbagemelding
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-07-11 14:20

> [...]
> kun overførtt 7 af dem.
>
> Nå, det kan du jo ikke gøre for. Det var blot en tilbagemelding

Kan det være fordi du har rettet i ini-filen?

Jeg har lige kigget i O2M's FAQ - der står noget om det problem med c: drevet.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-11 14:36

> [...]

> kun overførtt 7 af dem.
>
> Nå, det kan du jo ikke gøre for. Det var blot en tilbagemelding

hvis du på et tidspunkt opgiver, så overvej om du ikke kan skifte til
IMAP, flytte alt dit mail over på serveren én gang for alle ...

POP3 hører til i 90'erne ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 14:46

Den 05/07/11 15.36, Thomas von Hassel skrev:

> hvis du på et tidspunkt opgiver, så overvej om du ikke kan skifte til
> IMAP, flytte alt dit mail over på serveren én gang for alle ...
>
> POP3 hører til i 90'erne ...
Jo, men jeg er jo osse fra 50'erne

IMAP? That's volapykes to me. Jeg har sat mail op efter min udbyders
instruktion.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-07-11 14:55

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jo, men jeg er jo osse fra 50'erne
>
> IMAP? That's volapykes to me. Jeg har sat mail op efter min udbyders
> instruktion.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_Message_Access_Protocol>

Prøv at høre din udbyder om de ikke understøttet IMAP ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-07-11 21:59

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jo, men jeg er jo osse fra 50'erne
>
> IMAP? That's volapykes to me. Jeg har sat mail op efter min udbyders
> instruktion.

Ja, undskyld, men det chokerer mig voldsomt. Jeg troede, at du arbejdede
med EDB og havde forskellige firmaer som kunder, hvor du lavede noget
med computer. Hvordan kan man så undgå at vide, hvad IMAP er? Det ved
selv jeg, som er fra dengang, man havde maskinskrivning i skolen. Men
det er måske fordi, det at "arbejde med computer" for mig er et noget
diffust begreb. I virkeligheden kan man vel beskæftige sig med mange
forskellige områder indenfor EDB. Jeg synes bare, at opsætning af en
computer til at gå på internettet er ret basalt.
Det bringer mig også til, at det undrer mig, at Mac-brugere ofte
fremstilles som lidt uvidende om computere, fordi en Mac jo er så let et
bruge. Jeg har ofte oplevet, at det i virkeligheden er Windows-brugere,
der ved meget lidt om computere. Jeg kan huske for år tilbage, når man
skulle sætte en computer op til internettet, så spurgte jeg efter
servernavnene, så jeg kunne taste dem ind de rigtige steder. Ofte fik
jeg at vide, at jeg bare skulle køre den CD, der fulgte med. Det ville
sætte computeren op. Problemet var bare, at den kun var til Windows.
Selv i dag kan det være svært at finde navnet på SMTP-server eller
news-server hos en udbyder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 05:56

> Kurt Hansen svarede:

I aftes replicerede Henrik Münster så:

> Ja, undskyld, men det chokerer mig voldsomt. Jeg troede, at du arbejdede
> med EDB og havde forskellige firmaer som kunder, hvor du lavede noget
> med computer. Hvordan kan man så undgå at vide, hvad IMAP er?

Det kan man/jeg sagtens. Ganske simpelt fordi det ikke interesserer mig
at vide noget om det. Samme forhold har jeg til en mobiltelefon og en
bil. Hvis du vækker mig og spørger mig om hvilken bil jeg har, kan jeg
kun mumle noget om, at det vist nok er en Peugeot, men hvilken model og
årgang, aner jeg ikke. En bil (og en mailkonto), skal bare fungere.
Hvordan er jeg ret ligeglad med.

> [...]
> fremstilles som lidt uvidende om computere, fordi en Mac jo er så let et
> bruge. Jeg har ofte oplevet, at det i virkeligheden er Windows-brugere,

Jeg kender godt fordommen og har vel selv lidt af den i kødet -
ubevidst, men mainstream "sådan er det bare", uden egentlig at undersøge
det nærmere. Jeg tror det ligger dybt i mennesket, at vi helst skal have
en Prügelknabe, eller bare at have en gruppe man kan mobbe lidt

Antallet af dummies inden for PC-verdenen er astronomisk. I mine mange
år med PC og Windows, har jeg ofte hjulpet både private bekendte og
kolleger og nogle gange vender jeg øjnene opad og stønner og sukker.

Jeg tror (og jeg kan kun sige tror) imidlertid, at der inden for PC og
Windows er en større procentdel der interesserer sig langt ud over
grænsen for hvornår en computer blot er et arbejdsredskab.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-07-11 20:02

> [...]

> det nærmere. Jeg tror det ligger dybt i mennesket, at vi helst skal have
> en Prügelknabe, eller bare at have en gruppe man kan mobbe lidt

Ja, det er meget almindeligt. Blandt fotografer er folk enten til Nikon
eller til Canon. Bland bilister er det BMW mod Alfa Romeo, blandt
cyklister Shimano mod Campagnolo osv. Der er ikke noget, der samler, som
en fælles fjende.

> [...]
> Windows er en større procentdel der interesserer sig langt ud over
> grænsen for hvornår en computer blot er et arbejdsredskab.

Jeg tror nu det er omvendt. Netop fordi antallet af Windows-brugere er
astronomisk vil det næsten være umuligt, hvis en relativt stor
procentdel interesserer sig for computeren. Alle og enhver bruger jo
Windows. Hvis man bruger Mac, har man normalt sat sig ind i tingene og
foretaget et aktivt valg. Derfor tror jeg, der er en større procentdel
blandt Mac-brugere, der har forstand på computere. Også lidt fordi, vi
er i mindretal og har tendens til at samles i grupper og tale om
computere. Altså ikke fysisk, men f.eks. i denne gruppe. Men det samlede
antal computer-kyndige er naturligvis langt større i Windows-verdenen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:13

> [...]
> forskellige områder indenfor EDB. Jeg synes bare, at opsætning af en
> computer til at gå på internettet er ret basalt.

Fuldkommen enig.

Jeg har også endnu engang tilbudt Kurt min assistance.

Men det virker som om han VIL selv og han er mere eller mindre blank.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 14:02

Den 06/07/11 14.12, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Fuldkommen enig.
>
> Jeg har også endnu engang tilbudt Kurt min assistance.
>
> Men det virker som om han VIL selv og han er mere eller mindre blank.

Absolut ikke. Vi skal have en supporter til rådighed og det har vi
indtil vores nuværende trækker sig inden så længe.

Langt hen ad vejen er det da rigtigt, at jeg foretrækker at løse
problemerne selv. Det er jo, om ikke den eneste, så i hvert fald den
bedste måde at få erfaring på.

Den med SMTP vs. IMAP kom ind som en afledt bemærkning i tråden og det
er ikke noget jeg har spekuleret på til daglig. Jeg mener ... at hente
mails er vel at hente mails - hvor mange måder kan det gøres på? Hvilken
protokol der benyttes, er underordnet, når bare det virker og det gør
det. Hvilke fordele skulle jeg have ved at få en IMAP-konto?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-11 14:07

Hej,

> er ikke noget jeg har spekuleret på til daglig. Jeg mener ... at hente
> mails er vel at hente mails - hvor mange måder kan det gøres på?

Der er en del forskellige måder. Jeg tror jeg har brugt en 5-6
forskellige måder over de sidste 20 år.

> protokol der benyttes, er underordnet, når bare det virker og det gør
> det. Hvilke fordele skulle jeg have ved at få en IMAP-konto?

Den primære forskel for de fleste er, at de med POP3 gemmer alle mails
lokalt på deres egen computer, hvorimod de med IMAP gemmer alle mails på
serveren.

At flytte fra computer til computer er derfor intet problem og giver
ingen af de problemer, du bøvler med lige nu.

Samtidigt er det en kæmpe fordel, hvis man læser mail fra arbejds-pc,
hjemme-pc, iPhone og iPad - så vil fx information om en mail er
læst/ulæst være den samme på alle enheder.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 14:29

Den 06/07/11 15.07, Jens Kristian Søgaard skrev:
> [...]
> hjemme-pc, iPhone og iPad - så vil fx information om en mail er
> læst/ulæst være den samme på alle enheder.

Aha, tak for info. Man bliver, selv i en alder af 58, klogere hele
tiden. Herre Jemini, måske skulle jeg tage en backup af mit
kranieindhold? Det ville jo være synd, hvis al den opsamlede viden gik
tabt med et pfffssst, den dag jeg stiller træskoene
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-07-11 00:44

Den 06/07/11 15.01, Kurt Hansen skrev:

> [...]
> protokol der benyttes, er underordnet, når bare det virker og det gør
> det. Hvilke fordele skulle jeg have ved at få en IMAP-konto?

At du kan opsætte din mail på flere computere og se det samme på alle
maskiner faktisk lidt ala "Cloud" ..... Det er da det eneste rigtige....

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 03:12

Den 07/07/11 01.44, Henry Lerche Madsen skrev:

> At du kan opsætte din mail på flere computere og se det samme på alle
> maskiner faktisk lidt ala "Cloud" ..... Det er da det eneste rigtige....

For nogen, måske, men ikke for mig. Jeg arbejder på to forskellige
maskiner og har en bærbar, som jeg en gang om måneden tager med, når jeg
er i firmaet. Hvis jeg absolut SKAL kigge mails, har jeg en genvej på
skrivebordet til min webmail. Undtagelsesvist har jeg den med til
præsentation m.m. andre steder, men der kan jeg sagtens undvære min
dosis. Sådan er vi jo så forskellige
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-07-11 06:30

> [...]

> skrivebordet til min webmail. Undtagelsesvist har jeg den med til
> præsentation m.m. andre steder, men der kan jeg sagtens undvære min

Kære Kurt

Du har stadigvæk ikke fattet ideen med IMAP.

Hvad er dit telefonnummer, så vil jeg gerne forklare dig det i
telefonen?

--
https://www.facebook.com/jesper.haaber.gylling

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 08:07

Den 07/07/11 07.29, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kære Kurt
>
> Du har stadigvæk ikke fattet ideen med IMAP.

Nej? Tø-hø, hvordan har jeg dog kunne levet uden i alle disse år?

> Hvad er dit telefonnummer, så vil jeg gerne forklare dig det i
> telefonen?

Det kommer pr. Pop-mail i løbet af weekenden. Lige nu bimler og bamler
det og jeg har nogle kritiske deadlines. Tak for tilbudet.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 08:10

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Det kommer pr. Pop-mail i løbet af weekenden

Du sender ikke mail via POP3 ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 09:12

Den 07/07/11 09.10, Thomas von Hassel skrev:

> Du sender ikke mail via POP3 ...

Aha, javel ja. Pyt med det - bare der fungerer
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 05:57

Henry Lerche Madsen <henrylerchemadsen@mac.com> wrote:

> At du kan opsætte din mail på flere computere og se det samme på alle
> maskiner faktisk lidt ala "Cloud" ..... Det er da det eneste rigtige....

"cloud" er ikke nogen ny opfindelse, det er bare et smart buzzword ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 07:05

Den 07/07/11 06.57, Thomas von Hassel skrev:

> "cloud" er ikke nogen ny opfindelse, det er bare et smart buzzword ...

Pumpernickel med gammelost og cloud ... og så lille swirper til. Uhm!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:11

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jo, men jeg er jo osse fra 50'erne
>
> IMAP? That's volapykes to me. Jeg har sat mail op efter min udbyders
> instruktion.

Kurt du har alvorligt brug for en Mac supporter.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 13:56

Den 06/07/11 14.10, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kurt du har alvorligt brug for en Mac supporter.

Jeg har, med tak noteret til tilbud om support tidligere. Vores
nuværende supporter, som overvejer at trække sig snart, er lige taget på
ferie, men heldigvis er både firmaet og jeg godt kørende for tiden.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 04:53

Kurt:

Kurt:

Kurt:

> Ak, ak, ak, det duer SLET ikke. Det importerer kun en brøkdel af mine
> mails fra Outlook. Der var f.eks. 89 mails i min indbakke, men den har
> kun overførtt 7 af dem.

Det er jo helt grotesk dette her. Nu er det vist ikke længere
udelukkende et Mac-spørgsmål, så måske skulle jeg fortsætte i mail+news?

Se det forholder sig sådan, at min maskine kom med MS Office, da det er
standard i firmaet. Jeg bruger Excel, men spekulerede ikke nærmere over
det. Pludselig opdagede jeg, at der jo også er en Outlook. Ahaaaa!

Det tog sindsygt lag tid at indlæse *.pst-filen fra Windows til Mac. Et
par timer vist, men jeg skvattede i søvn foran fladskærmen i mellemtiden

Nu ser jeg så, at den er færdig. "Indbakke" indeholder 88 af 89 mails
(bob-bob), det kunne jeg leve med, men min største mappe med over 7.000
mails, havde kun godt 1.500 på Mac'en. Det er jo mange, men de fleste er
korte og ren tekst og kun få med attachments.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-07-11 14:00

> [...]
> og kører ... Jeg har MANGE arkiverede emails og mange med store attachments
>
> Trial'en gik fint. Ingen probs med danske tegn.

Godt det kører. Af og til kan man også løse det problem med rettigheder ved
at højreklikke på programmet og vælge "kør som administrator"

--
Venlig hilsen Kurt Brixen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-07-11 15:18

Den 05/07/11 15.00, Kurt Brixen skrev:

> Godt det kører. Af og til kan man også løse det problem med rettigheder ved
> at højreklikke på programmet og vælge "kør som administrator"

Det har jeg så gjort nu, men det gør ingen forskel. Den overfører stadig
kun en brøkdel af mine mails fra Outlook.

Mens programmet kører på PC'en, løber der en 'progress' hen over skærmen
og jeg kan se, at den læser det korrekte antal i hver mappe.

Fejlem må så være i Mac Mails import.

Jeg har skrevet til Little Machine; så må vi høre hvad de siger.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-07-11 14:54

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Da Mac Mail er fælles for alle i et firma jeg arbejder for, skal jeg
> have hele mit mailarkiv over fra Outlook på PC.

En Outlook version som kan tilbyde adgang for Mac Mail?

Så lad Mac Mail tilgå din eksisterende konto.

Fra : Jon

Dato : 06-07-11 11:07

> [...]

> Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
> alligevel efter en forklaring og en løsning.

http://www.schwie.com/brad/?p=22
Denne siden kan muligens inneholde noe nyttig?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 11:35

Den 06/07/11 12.07, Jon skrev:

> http://www.schwie.com/brad/?p=22
> Denne siden kan muligens inneholde noe nyttig?

Awawa, det var en af de lange. Har trukket den ud på skrivebordet til
læsning senere i dag.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jon

Dato : 06-07-11 11:41

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Awawa, det var en af de lange. Har trukket den ud på skrivebordet til
> læsning senere i dag.
> --

Jeg gjorde dette for en del år siden, og mener det var vha. Outlook2Mac.
Så var det noe jeg måtte gjøre for å få Mail til å lese status-flaggene
korrekt (altså om mails var lest, besvart, osv.). Tror det var denne som
gjorde det hele perfekt (ikke la deg lure av navnet; den kan meget mer
enn Eudora):

<http://homepage.mac.com/aamann/Eudora_Mailbox_Cleaner.html>

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 11:58

Den 06/07/11 12.40, Jon skrev:

> Jeg gjorde dette for en del år siden, og mener det var vha. Outlook2Mac.
> Så var det noe jeg måtte gjøre for å få Mail til å lese status-flaggene
> korrekt (altså om mails var lest, besvart, osv.).

Jeg mener ikke at der er noget usædvanligt med mit mailarkiv. Alle
meddelelser er læst o.s.v. Det er kun antallet og i en af mapperne er
der en del med attachments, men det burde jo være rutine.

> Tror det var denne som
> gjorde det hele perfekt (ikke la deg lure av navnet; den kan meget mer
> enn Eudora):
>
> <http://homepage.mac.com/aamann/Eudora_Mailbox_Cleaner.html>

Du holder dig godt nok til de mere tidkrævende, hva'? Oh, well, det ser
interessant ud og jeg vil checke det i aften.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jon

Dato : 06-07-11 15:11

> [...]

> meddelelser er læst o.s.v. Det er kun antallet og i en af mapperne er
> der en del med attachments, men det burde jo være rutine.

Jeg importerte den gang cirka 50.000 mails fordelt på inbox og diverse
arkiver. Det fungerte.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:08

> [...]

> Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
> alligevel efter en forklaring og en løsning.

Sådan gør man heller ikke.

Du åbner Mail og indtaster dine brugeroplysninger, koder og deslige, så
hente Mail automatisk dine mails på serveren.

Det betinger naturligivs at du kører IMAP og det gør du jo selvfølgelig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-07-11 13:31

> Det betinger naturligivs at du kører IMAP og det gør du jo selvfølgelig.

Jeg tror godt du selv ved at laaaangt de fleste sidder fast i Pop3
suppen ... og ikke ved hvad forskellen, og fordelene, er ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:54

> Jeg tror godt du selv ved at laaaangt de fleste sidder fast i Pop3
> suppen ... og ikke ved hvad forskellen, og fordelene, er ...

Enig, men min kommentar var mere baseret på at Kurt har efterlyst en
supporter og endda kontaktet mig på mail og i den forbindelse har jeg
tilbudt ham min hjælp.

Jeg havde bare fået det indtryk at han arbejder med IT og dermed var
sådan pænt up to date.............

Det kan jeg så læse at han nok ikke er.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 14:32

Den 06/07/11 14.53, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Jeg havde bare fået det indtryk at han arbejder med IT og dermed var
> sådan pænt up to date.............
>
> Det kan jeg så læse at han nok ikke er.

Undskyld mig, men står og falder det hele med om man ved hvad forskellen
er på POP3 og IMAP?

Ingen er fuldkommen - ikke engang jeg
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 14:05

Den 06/07/11 14.31, Thomas von Hassel skrev:

> Jeg tror godt du selv ved at laaaangt de fleste sidder fast i Pop3
> suppen ... og ikke ved hvad forskellen, og fordelene, er ...

Hvis det er noget med Hotmail og lignende, så glem det for mit
vedkommende. Godt nok er jeg gammel, men når jeg er i København, kan jeg
altså godt finde ud af logge ind på min webmail hos udbyderen. Dertil
rækker mit behov og ikke længere.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-07-11 18:10

> [...]

> vedkommende. Godt nok er jeg gammel, men når jeg er i København, kan jeg
> altså godt finde ud af logge ind på min webmail hos udbyderen. Dertil

Nej, ikke hotmail. Men med IMAP har du en komplet kopi af alt dit mail
på serveren, så hvis du bruger webmail, en bærbare enhed, din PC, din
Mac, etc. så har du altid adgang til den samme mailboks, med de samme
mails, læst og ulæst status er synkroniseret etc. etc.

Hør din udbyder om det ikke allerede er slået til. Hvis du kigger
undrende på dig når du siger IMAP så skynd dig at flytte ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 13:10

> [...]

> Det er vel et af de spørgsmål der er umulig at svare på, men jeg fisker
> alligevel efter en forklaring og en løsning.

Kurt var det ikke dig der manglede en Mac supporter?

Må jeg endnu engang tilbyde dig min hjælp.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 14:07

Den 06/07/11 14.09, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Kurt var det ikke dig der manglede en Mac supporter?
>
> Må jeg endnu engang tilbyde dig min hjælp.

Mucho gracias. Som savret andet sted i tråden, er du noteret og vil høre
fra os når behovet for en ny supporter opstår.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-07-11 14:37

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Undskyld mig, men står og falder det hele med om man ved hvad
> forskellen er på POP3 og IMAP?
>
> Ingen er fuldkommen - ikke engang jeg

Det der er dagens budskab er at du ikke er så sikker en computerbruger
på de her ting, som du måske går og tror, og derfor måske skulle sætte
farten lidt ned og høre efter hvad andre forsøger at fortælle dig.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 15:22

Den 06/07/11 15.37, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110706 skrev:

> Det der er dagens budskab er at du ikke er så sikker en computerbruger
> på de her ting, som du måske går og tror, og derfor måske skulle sætte
> farten lidt ned og høre efter hvad andre forsøger at fortælle dig.

Øhhh, hva' falder? Jeg har aldrig spurgt efter noget med POP3/IMAP. Det
var noget der tilfældigt dukkede op i tråden og jeg har repliceret, at
jeg ikke har et længe næret ønske om at sætte mig ind i hvad forskellen
er. At nogen, af ren og skær hjælpsomhed vælger at fortælle mig noget om
emnet, er da fint, men jeg har ikke forpligtet mig til at bruge det til
noget. Skal det nu stemple mig som en sølle newbie?

Newbie på Mac-området, ja, og det har jeg erkendt ærligt og redeligt fra
dag 1 og jeg er taknemmelig og lydhør over for alle de gode løsninger og
råd jeg får her. Tak for det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-11 17:00

Hej,

Lige et forslag til en simpel, lav-praktisk løsning:

1) Tag din Windows computer.

2) FÃ¥ dig en IMAP-mailkonto.

3) Konfigurer IMAP-kontoen på din Windows computers mailprogram.

4) Træk/kopier alle mails fra dine lokaler mapper over på tilsvarende
mapper på IMAP-kontoen.

5) Tag en kop kaffe mens der kopieres.

6) Åbn din Mac og følg alm. vejledning for at bruge en IMAP-mailkonto.

Nu har du flyttet hele migreringsproblemet fra at være et Windows->Mac
problem til at være et POP3->IMAP på Windows problem, som du sikkert
nemmere kan løse.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 17:22

Den 06/07/11 18.00, Jens Kristian Søgaard skrev:

> Hej,

Selv hej

> [...]
>
> Nu har du flyttet hele migreringsproblemet fra at være et Windows->Mac
> problem til at være et POP3->IMAP på Windows problem, som du sikkert

Hutte-li-hut, det er jo genialt det der. Hermed også stor credit til
alle tidlige skribenter, der har forsøgt at belære mig om IMAP's
lyksaligheder. Din forklaring kunne jeg forstå og det er DET jeg gør.
Mange tak.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-07-11 15:41

> [...]
> fortælle mig noget om emnet, er da fint, men jeg har ikke forpligtet
> mig til at bruge det til noget. Skal det nu stemple mig som en sølle

Du ønsker at flytte din eksisterende post over fra Outlook til Mac
Mail. Det er ikke en triviel opgave at flytte ting mellem to systemer
der ikke er beregnet til det, og - hvis jeg skal være helt ærlig - synes
jeg du skal overlade det til nogen der har prøvet dét før.

I den sammenhæng er det yderst vigtigt hvor posten ligger. IMAP er det
tudesimpelt at gøre det du gerne vil med - jeg har fx min post liggende
på Googles IMAP-server og får den ned i adskillige postprogrammer,
herunder det på min iPhone. Det er rigtigt smart.

Det kan man ikke med POP3.

Så, du er også newbie (beklager) på emailområdet og det har egentligt
ikke noget med hverken Mac eller Windows-erfaring at gøre.

Bortset fra det har Apple faktisk en supportside om at overføre post -
den kan jeg ikke huske om har været nævnt:
http://support.apple.com/kb/HT1534?viewlocale=da_DK

Jeg kan ikke huske om Outlook (express eller ej) kan eksportere i
mbox-formatet.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 15:50

Den 06/07/11 16.40, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110706 skrev:

> [...]
>
> Så, du er også newbie (beklager) på emailområdet og det har egentligt
> ikke noget med hverken Mac eller Windows-erfaring at gøre.

Av, av, av, den sved. Jeg var vist for hurtig på stavepladen. Jo, IMAP
*er* relevant at nævne som en løsning på mit aktuelle problem, det
erkender jeg nu. Sorry.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-07-11 16:20

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110706 <nospam0002+20110706@gmail.com> wrote:

> [...]
> der ikke er beregnet til det, og - hvis jeg skal være helt ærlig - synes
> jeg du skal overlade det til nogen der har prøvet dét før.

Fuldstændig enig. Ingen længe har Kurt et nyt emne, der hedder hvor er
alle mine mails?

> [...]
> på Googles IMAP-server og får den ned i adskillige postprogrammer,
> herunder det på min iPhone. Det er rigtigt smart.

Præcis.

> Det kan man ikke med POP3.

Nemlig.

> Så, du er også newbie (beklager) på emailområdet og det har egentligt
> ikke noget med hverken Mac eller Windows-erfaring at gøre.

Det er nemlig fuldstænig rigtigt. Mange tror fejlagtigt at der er
forskel på SMTP, IMAP, POP3, DNS, TCP/IP og deslige på Mac og PC - nej
det er 100% ens - det er bare meget nemmere på Mac.

> [...]
> http://support.apple.com/kb/HT1534?viewlocale=da_DK
>
> Jeg kan ikke huske om Outlook (express eller ej) kan eksportere i

Det kan det ikke og derfor bør Kurt også med det samme slippe alt hvad
der hedder flytning af mails fra en Outlook på PC, som har kørt POP3 til
Apples Mail som kører IMAP og overlade det til en rutineret supporter.

Her er 100 steder det kan gå galt og det kommer til at gå galt for ham.

Jeg har flyttet mindst 100 PC brugere og guderne må vide hvor mange mac
brugere fra POP3 til IMAP og det er nemt, hvis man ved hvad man laver,
men det gør Kurt ikke.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-07-11 16:58

Den 06/07/11 17.19, Jesper Haaber Gylling skrev:

> Fuldstændig enig. Ingen længe har Kurt et nyt emne, der hedder hvor er
> alle mine mails?

Nej, det har jeg ikke. Hermed er tråden lukket. Jeg finder selv ud af
det. Jeg gider ikke at blive udstillet som et fjols og en trættende og
håbløs amatør. Jeg er det på visse områder, selvfølgelig, men jeg skal
nok finde ud af det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 08:23

> [...]

> på skrivebordet til min webmail. Undtagelsesvist har jeg den med til
> præsentation m.m. andre steder, men der kan jeg sagtens undvære min

Det var da du var en Windows-POP3 mand.

Nu er du en MacMand :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 08:30

> Nej? Tø-hø, hvordan har jeg dog kunne levet uden i alle disse år?

På samme måde som du har levet uden en Mac i alle de år

Har du ikke sådan en moderne telefon der kan håndtere email?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 10:46

Den 07/07/11 09.29, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 skrev:

> På samme måde som du har levet uden en Mac i alle de år
>
> Har du ikke sådan en moderne telefon der kan håndtere email?

Nope. Og undskyld mig ... men jeg er ikke en junkie, der ikke kan gå på
gaden eller sidde på en café uden at checke mails, skrive på Twitter,
eller berige folk på Fjæsingen med hvor jeg er på vej hen lige nu.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 10:59

> [...]

> gaden eller sidde på en café uden at checke mails, skrive på Twitter,
> eller berige folk på Fjæsingen med hvor jeg er på vej hen lige nu.

Bare fordi man bruger en smartphone og bruger diverse sociale netværk
gør ikke én automatisk til "junkie" ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 12:33

Den 07/07/11 11.59, Thomas von Hassel skrev:

> Bare fordi man bruger en smartphone og bruger diverse sociale netværk
> gør ikke én automatisk til "junkie" ...

Næh, vel ikke. Sådan er vi så forskellige. Jeg kan sagtens vente med at
kigge mails til jeg kommer hjem på kontoret, om der så er gået flere
timer, eller jeg venter måske endda til dagen efter.

Ringer folk på min mobil når jeg spiser, ser TV eller har travlt, tager
jeg den ikke og jeg gider ikke at ringe tilbage. Hvis det er noget
vigtigt, ringer de nok igen senere. Var det en ny kunde til et million
.... nå ja, det er bare ærgerligt

Bare fordi det kan lade sig gøre, vil jeg ikke lade hverken privat-
eller arbejdsliv styre af det. Sådan er DET bare.

P.S. Behøver jeg at fortælle, at jeg er jyde?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 12:38

> [...]

> på gaden eller sidde på en café uden at checke mails, skrive på
> Twitter, eller berige folk på Fjæsingen med hvor jeg er på vej hen

Øh, er det ikke arbejdsrelevant mere?

Fx er jeg henrykt for at have min kalender spejlet til min telefon, så
siger den bip når jeg skal til møde.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 12:40

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Ringer folk på min mobil når jeg spiser, ser TV eller har travlt,

Hvorfor har du overhovedet en mobil? Med dit behov kan du nøjes med
telefonboksen nede i byen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 14:27

Den 07/07/11 13.40, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 skrev:

> Hvorfor har du overhovedet en mobil? Med dit behov kan du nøjes med
> telefonboksen nede i byen

Det er helt sikkert rigtigt. Problemet er blot, at jeg bor long-poker
-in-violence ude på landet. Her har vi ozonberiget luft i stride mængder
og fuglekvidder i surround-sound
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 15:00

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Det er helt sikkert rigtigt. Problemet er blot, at jeg bor long-poker
> -in-violence ude på landet. Her har vi ozonberiget luft i stride
> mængder og fuglekvidder i surround-sound

Rædsomt. Solen går i skærmen og fuglene reagerer ikke på iTunes-knapperne.

Du har sikkert heller ikke datadækning derude, så kan jeg bedre forstå
smartphones ikke er sagen.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 15:14

Den 07/07/11 15.59, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 skrev:

> Rædsomt. Solen går i skærmen og fuglene reagerer ikke på iTunes-knapperne.

Ja! Naturen, det billige bras. Noget opreklamet fis!

> Du har sikkert heller ikke datadækning derude, så kan jeg bedre forstå
> smartphones ikke er sagen.

Lige netop, men så heller ikke mere. I 3. forsøg lykkedes det at finde
et lokalt selskab, der har sendere placeret rundt om på bøndernes
siloer. De dækker, men kun med 4 Mbit. Nå ja, hva' fa'en, jeg smør' mig
et stykke hjemmebagt knækbrød og overbelaster det med en god skinkesalt
og skyller ned med en Mouton Rotchild af passende årgang. Således
vederkvæget er download færdig, når jeg atter indtager min plads ved
stavepladen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 17:43

> [...]

> Lige netop, men så heller ikke mere. I 3. forsøg lykkedes det at finde
> et lokalt selskab, der har sendere placeret rundt om på bøndernes

Skyline ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-11 16:26

> Ja! Naturen, det billige bras. Noget opreklamet fis!

Specielt i gyllesæsonen.

> [...]
> skinkesalt og skyller ned med en Mouton Rotchild af passende
> årgang. Således vederkvæget er download færdig, når jeg atter indtager

4 MBit er stadig bedre end 14.400 modem. Herudover mener jeg bestemt at
TDC godt vil rulle en ledning ud hvis du giver dem lidt gryn. Det er
ikke bare fordi du er nærig, vel?