iPhoto opdager ikke længere kamera
Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-07-11 23:09

Min iPhoto er pludseligt holdt op med at reagere på kameraer og
hukommelseskort. De dukker simpelthen ikke op i kategorien "enheder"
længere. Jeg har prøvet at rode med Image Capture og fortalt den, at det
er iPhoto der skal bruges, når der kobles en enhed til Mac'en, men det
havde ikke den store effekt. Jeg har også prøvet at slette iPhotos
preference plist.

Er der nogle, der har forslag til hvad der kan gøres?

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 01-07-11 23:56

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> [...]
> er iPhoto der skal bruges, når der kobles en enhed til Mac'en, men det
> havde ikke den store effekt. Jeg har også prøvet at slette iPhotos

Dukker iPod/iPhone/whatever op når de kommer i?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-07-11 08:35

nospam0002+20110702@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110702)
writes:

> Dukker iPod/iPhone/whatever op når de kommer i?

Ja, det glemte jeg at skrive. iOS enheder fungerer fint. Mass Storage
enheder mounter i Finder, men dukker aldrig op i iPhoto.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 02-07-11 11:15

> [...]

> Ja, det glemte jeg at skrive. iOS enheder fungerer fint. Mass Storage
> enheder mounter i Finder, men dukker aldrig op i iPhoto.

Jeg har set problemet med at de slet ikke dukker op, og så skulle man
lave noget voodoo med en eller anden obskur usbuetellerandet, så hjalp
det.

Men det der har jeg ikke set. Har Apple en supportside til problemet?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-07-11 22:02

writes:

> [...]
> det.
>
> Men det der har jeg ikke set. Har Apple en supportside til problemet?

Jeg er også lidt mystificeret. Det eneste jeg kan finde hos Apple og
andre steder handler altid om iOS enheder der ikke dukker op i iPhoto,
eller kortlæsere, der slet ikke dukker op i Finder.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 02-07-11 22:23

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Jeg er også lidt mystificeret. Det eneste jeg kan finde hos Apple og
> andre steder handler altid om iOS enheder der ikke dukker op i iPhoto,
> eller kortlæsere, der slet ikke dukker op i Finder.

Har du prøvet at slette iPhoto indstillingerne og se, hvad der så sker?
- Jeg bruger ikke selv iPhoto, men OlympusMaster 3, og dér dukker både
mapper, diske og andre ensterne enheder op uden problemer...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-07-11 07:08

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> [...]
> sker? - Jeg bruger ikke selv iPhoto, men OlympusMaster 3, og dér
> dukker både mapper, diske og andre ensterne enheder op uden

Yes, det skrev jeg faktisk i første post

Jeg må prøve at slette nogle flere plist'er, og genstarte nogle flere
gange. Det bliver jo helt Windows'k.

Fra : N/A

Dato : 02-07-11 22:23