Er træt af browaere
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 30-06-11 20:57

De kan nemt finde på at æde cirka 100% cpu, jeg tror det er nogle
plugins til nyhedsmedierne, det gør det.

Hvad kan man gøre? Jeg er vant til at have emails osv kørende 24/7, og
gider ikke gætte på hvilket vindue, det drejer sig om.

Mvh Lars

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-06-11 21:02

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> De kan nemt finde på at æde cirka 100% cpu, jeg tror det er nogle
> plugins til nyhedsmedierne, det gør det.

Find en Flashblocker og se om det hjælper. Der findes i hvertfald til
Firefox og Chrome.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 02-07-11 06:11

Den 30/06/11 22.01, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110630 skrev:

> Find en Flashblocker og se om det hjælper. Der findes i hvertfald til
> Firefox og Chrome.

Tak til alle. Nu har jeg installeret flashblock, så må vi se om det
hjælper. Men ja, flash var også min mistanke.

Mvh. Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-11 23:29

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan man gøre? Jeg er vant til at have emails osv kørende 24/7, og
> gider ikke gætte på hvilket vindue, det drejer sig om.

Det er ikke browseren, det er din Flash plugin ... prøv evt. at chekke
om du har den nyeste udgave ... de er blivet _lidt_ flinkere ved CPU'en
her på det sidste.

Alternativt kan du bruge en Flash blocker ... men så snyder du jo de
forskellige sites for reklame exponeringer...

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-07-11 09:28

> Alternativt kan du bruge en Flash blocker ... men så snyder du jo de
> forskellige sites for reklame exponeringer...

Det står dem frit for at bruge noget andet end flash.