Plukke fra en backup?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-11 18:12

Da jeg i går måtte krybe til at gendanne maskinen med en komplet backup,
mente jeg at have valgt en der lå *efter* at systemadministratoren var
færdig. Det hele fungerer fint, men alligevel ... og det var vist det
sidste han lavede ... den "opkobling" til min Windows-PC - med ping og
IP og hele tjavsen - er desværre ikke længere at finde. Min PC lå ellers
som et drev, men borte har taget den.

Jeg skal ikke trætte gruppen med en længere udredning om hvorfor jeg
ikke bare får ham til at gøre det igen; det vil føre for vidt her.

Nu tænker jeg så: Måske kan Hansen selv? Kan jeg gå ind i en anden
backup og plukke lige præcist de indstillinger?

En pudsig observation: Jeg er næsten sikker på, at den backup på Time
Machine jeg genskabte i går, den er nu forsvundet i rækken af backups.
Kan det passe at den æder sit eget barn, når det er brugt, eller er det
min teflon-hukommelse der husker forkert på klokkeslættene?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-11 23:29

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> Kan det passe at den æder sit eget barn, når det er brugt, eller er det
> min teflon-hukommelse der husker forkert på klokkeslættene?

TimeMachine gemmer time backups 24 timer bagud .. derefter daglige
backups i 30 dage bagud og ugentlige backups derefter indtil den løber
tør for plads og begynder at slette gamle backups ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-06-11 23:37

> TimeMachine gemmer time backups 24 timer bagud .. derefter daglige
> backups i 30 dage bagud og ugentlige backups derefter indtil den løber
> tør for plads og begynder at slette gamle backups ...

Og vær opmærksom på at der bruges et trick således at de filer der er
uændrede genbruges fra forrige backup. Det fylder derfor meget mindre
end man kunne frygte.