Sign in på Skype?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-06-11 17:43

Da Skype er præinstalleret og der er indbygget kamera og hallo-De-der,
ville jeg selvfølgelig afprøve det på min nye Mac.

Jeg indtaster brugernavn og pasword, sign-in-logoet snurrer, men der
sker ingenting. Den siger bare: "Can't connect to Skype. Please check
your network settings and try again".

Jeg formoder at jeg skal skrue på Mac'en og at det ikke er Skype der
er noget galt med?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-06-11 17:55

Wed, 29 Jun 2011 18:43:01 +0200 skrev Kurt Hansen:

> [...]
>your network settings and try again".
>
>Jeg formoder at jeg skal skrue på Mac'en og at det ikke er Skype der

Aha. jeg gik ind i Skypes indstillinger. Under "Advanced" stor
"Incoming connection port" til 0. Når jeg forsøger at lukke vinduet,
siger den, at kun værdier mellem 1024 og 65535 er tilladt. Øhhh ...
hallo! Det er altså ikke mig der har skrevet det 0, men det er jo
sikkert derfor jeg ikke kan signe in.

Jeg har jo ingen anelse om hvilken port der skal bruges. Hvorfor
kommer der ikke nogle valgmuligheder? Det kan vel ikke passe at alle
portene i intervallet står pivåbne, vel? Nej, men hvorfår skal jeg så
selv tumle med det?

Ak, ak, Jobs, det kunne du have gjort bedre. Det er en ommer. Ring til
Bill, hvis du er i tvivl om hvad "brugervenlighed" er for en
størrelse. Det her slår sgu Linux i nørd-grad

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-11 18:09

Hej,

> [...]
> siger den, at kun værdier mellem 1024 og 65535 er tilladt. Øhhh ...
> hallo! Det er altså ikke mig der har skrevet det 0, men det er jo

0'et kommer hvis du kommer til at trykke på delete-tasten inde i
indstillingerne, så du sletter de gamle indstillinger. Hvis du hævder
ikke at have gjort det, må der være en fejl i den Skype-version du har
hentet.

> Jeg har jo ingen anelse om hvilken port der skal bruges. Hvorfor

Du kan indtaste et vilkårligt tal i intervallet - det er egenligt lige
meget hvilket, bare du ikke bruger det til noget andet.

> Ak, ak, Jobs, det kunne du have gjort bedre. Det er en ommer. Ring til
> Bill, hvis du er i tvivl om hvad "brugervenlighed" er for en

Du har vist misforstået noget. Jobs kan jo ikke gøres ansvarlig for hvad
programmører hos Skype laver. De er i øvrigt "ejet af Bill", så det vil
jo netop være dumt at ringe til "Bill", da det er "ham", der har lavet
fejlen.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-11 19:44

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Ak, ak, Jobs, det kunne du have gjort bedre.

Skype har jo ikke noget med Apple at gøre ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 29-06-11 21:09

> Skype har jo ikke noget med Apple at gøre ?
>
> /thomas

Skulle jeg også til at bemærke. Skype præinstalleret? Det lyder
underligt.
Men nu vi er ved det, så skulle Skype til iPad være lige om
hjørnet...måske!
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-11 22:21

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Skulle jeg også til at bemærke. Skype præinstalleret? Det lyder
> underligt.
> Men nu vi er ved det, så skulle Skype til iPad være lige om
> hjørnet...måske!

Nej, ikke sålænge Apple stadig har deres egen hest i det løb ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-11 04:03

>Thomas:

>Steen:

> Thomas:
>
>Nej, ikke sålænge Apple stadig har deres egen hest i det løb ...

Hvad hedder den hest?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-11 08:18

> Hvad hedder den hest?

Facetime

7thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-11 19:44

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Da Skype er præinstalleret og der er indbygget kamera og hallo-De-der,
> ville jeg selvfølgelig afprøve det på min nye Mac.

preinstalleret ? .. næppe. Apple har længe holdt op med at
pre-installere 3. parts software ..

> [...]
> your network settings and try again".
>
> Jeg formoder at jeg skal skrue på Mac'en og at det ikke er Skype der

Firewall ? .. firmanetværk med restriktioner ?

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-06-11 20:16

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Da Skype er præinstalleret og der er indbygget kamera og hallo-De-der,
> ville jeg selvfølgelig afprøve det på min nye Mac.

Det plejer Skype ikke at være. Hvem har installeret din Mac?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-06-11 22:21

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110629 <nospam0002+20110629@gmail.com> wrote:

> Det plejer Skype ikke at være. Hvem har installeret din Mac?

Måske en brugt fætter som ikke er blevet renset ordentligt af inden den
blev sendt afsted ?

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-11 03:37

Wed, 29 Jun 2011 23:20:50 +0200 skrev Thomas von Hassel:

>Måske en brugt fætter som ikke er blevet renset ordentligt af inden den
>blev sendt afsted ?

Nix, spritny. Okay, vi lader Skype ligge indtil jeg får spurgt vores
systemmand om det er ham der har lagt det ind.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-06-11 07:54

Den 30/06/11 04.37, Kurt Hansen skrev:

> Nix, spritny. Okay, vi lader Skype ligge indtil jeg får spurgt vores
> systemmand om det er ham der har lagt det ind.

Det var det, sorry. Han anbefalede mig at fjerne det og installere påny
og nu virker det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-06-11 13:48

> Facetime

Eller iChat...

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-11 20:27

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Eller iChat...

heh, ja det kan godt være video folkene er sure på Apple over FCPx, men
jeg er nu mest forundret over at de i øjebliket har gang i _tre_
forskellige messening systemer (ichat, facetime og iMessage ...)

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-06-11 21:31

> heh, ja det kan godt være video folkene er sure på Apple over FCPx, men
> jeg er nu mest forundret over at de i øjebliket har gang i _tre_
> forskellige messening systemer (ichat, facetime og iMessage ...)

Hvor meget har de gang i iChat?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-06-11 23:24

> Hvor meget har de gang i iChat?

Den er da stadig med i Lion ... enda med en ny plugin arktiektur ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-06-11 23:45

> Den er da stadig med i Lion ... enda med en ny plugin arktiektur ...

Jo, men det er bare ikke rigtig noget, Apple nævner mere. Da iChat kom
frem, var det det helt store, som blev nævnt hele tiden. Dengang var der
endda hverken billede eller lyd. iChat bruger jo AIM's protokol, og det
er ikke mit indtryk, det er den mest populære. Og der er jo ikke noget
ved at have et chat-program, hvis man ikke har nogen at chatte med.
Facetime kom jo som en måde at videochatte på iPhone og iPod
Touch. Der kan man ikke bruge iChat. At der så også er lavet en klient
til Mac skyldes vel, at der var mange tilfælde, hvor den ene person har
en iPhone og den anden en Mac. Jeg synes nu stadig, billedkvaliteten er
dårligere på Facetime. Jeg vil tro, det skyldes, at billedet er
tilpasset den lille skærm.
iMessage har jeg glemt hvad er. Er det ikke noget med PMS?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-07-11 09:08

> [...]
> tilpasset den lille skærm.
> iMessage har jeg glemt hvad er. Er det ikke noget med PMS?

iMessage er en pendant til BlackBerry Messaing, dvs. en besked service
imellem iOS enheder ...

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-06-11 14:20

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Det var det, sorry. Han anbefalede mig at fjerne det og installere
> påny og nu virker det.

Så al din Steven Jobs galde må du samle op og sende til systemmanden?

Måske burde du lige få en liste fra ham om hvad han ellers har pillet ved?

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-06-11 15:01

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110630 <nospam0002+20110630@gmail.com> wrote:

> Så al din Steven Jobs galde må du samle op og sende til systemmanden?
>
> Måske burde du lige få en liste fra ham om hvad han ellers har pillet ved?

Men det er nu faktisk rigtigt, det Kurt siger. Jeg prøvede også lige at
åbne Skype på min iMac. Når man åbner indstillinger og går ind i
avanceret, så står porten til "0". Når man så prøver at lukke
indstillinger, får man at vide, at porten ikke er gyldig. Den skal ligge
i det interval, der er nævnt tidligere i tråden. Man kan klikke på "OK",
men når man forsøger at lukke indstillingerne, eller når man forsøger at
lukke programmet, så dukker meddelelsen op igen. Man havner altså i en
uendelig løkke, hvor man er nødt til at tvangslukke programmet (Og til
Kurt: I æble-menuen oppe til venstre kan du finde et punkt, der hedder
"Afbryd". Her kan du tvangslukke programmer ligesom med ctrl-alt-del.).
Hvor jeg har fået Skype fra på min iMac? Jo, jeg har jo børn.
Forleden kunne jeg ikke finde min iPad. Pludselig begyndte noget at
ringe under en bunke papir, og det var min iPad. Det var en af børnenes
kammerater, der ringede på Skype. Jeg aner ikke selv, hvordan man bruger
Skype. Jeg har altid brugt iChat.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-06-11 17:33

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> indstillinger, får man at vide, at porten ikke er gyldig. Den skal ligge
> i det interval, der er nævnt tidligere i tråden. Man kan klikke på "OK",

Det var da irriterende. Som jeg husker det betyder "0" find selv en
ledig port, men det ændrer jo ikke at GUI'en kan have fejl. Det er så
ikke Apples skyld men Skype, og Skypes nye Mac-klient har fået RIGTIGT
mange skæld ud fordi de totalt har forfejlet deres målgruppe. Jeg
nedgraderede til 2.8 alene for at få flere chatvinduer igen.

Men det var rigtigt at systemdimsen havde pillet. Jaja, det skal nok
lykkes at komme i mål.

> [...]
> ringe under en bunke papir, og det var min iPad. Det var en af børnenes
> kammerater, der ringede på Skype. Jeg aner ikke selv, hvordan man bruger

Det der er Skypes helt store fordel (*), er at det kan prikke hul i
stortset enhver firewall, så man stort set altid kan få forbindelse.
Herudover er filoverførsler hurtige på lokalnet hvis man ikke lige vil
have filen via en mail (og postkassekvotaer og maksimal emailstørrelse
og alt det der). Jeg kan godt lide skypes chatklient.

At man også kan ringe er en biting :)

Desværre er deres API lukket, så det er svært at koble ikke-mennesker på
Skypeklienten. Det er selvfølgelig deres forretningsmodel, men det
havde da været rart hvis Jabber havde virket, da det er nemt at
programmere til.

*) Set som bruger, ikke systemdims.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-06-11 21:26

> heh, ja det kan godt være video folkene er sure på Apple over FCPx, men
> jeg er nu mest forundret over at de i øjebliket har gang i _tre_
> forskellige messening systemer (ichat, facetime og iMessage ...)

Ja, der kunne de godt lære lidt af Microsoft. Lync har en spændende
fremtid, men den kræver vist lidt af et setup fra IT afdelingernes side.