Apache-server og mySQL på Mac?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 13:27

I det liv der snart er slut, kører jeg med en lokal Apache-server og
mySQL under Windows. Jeg bruger det til offline-udvikling, test o.s.v.
af online databaser.

Dem jeg bruger er Wamp og Xampp. Findes der noget lignende til Mac?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-11 13:40

Hej,

> [...]
> af online databaser.
> Dem jeg bruger er Wamp og Xampp. Findes der noget lignende til Mac?

Din Mac kommer med Apache installeret som standard.

MySQL kan du hente herfra:

http://dev.mysql.com/downloads/mysql/

Til en ny Mac skal du vælge "Mac OS X ver. 10.6 (x86, 64-bit), DMG Archive".

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 13:54

Sun, 26 Jun 2011 14:39:51 +0200 skrev Jens Kristian Søgaard:

>Din Mac kommer med Apache installeret som standard.
>
>MySQL kan du hente herfra:
>
>http://dev.mysql.com/downloads/mysql/

Wabbehar!!! Ka' vi kom' te'?

Øhhhh, hvorfor kommer Mac med Apache? Bruges den til noget til
dagligt, eller er det bare overload af gratis-ting-og-sager fra
godteposen?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-11 14:50

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Wabbehar!!! Ka' vi kom' te'?
>
> Øhhhh, hvorfor kommer Mac med Apache? Bruges den til noget til
> dagligt, eller er det bare overload af gratis-ting-og-sager fra
> godteposen?

Den bliver brugt til "web sharing" ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-11 15:19

Hej,

> kommer Mac med Apache? Bruges den til noget til
> dagligt, eller er det bare overload af gratis-ting-og-sager fra
> godteposen?

Om du bruger det dagligt kommer jo an på dig selv. Apache er en
webserver, så den bruges når du vil dele webindhold.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 26-06-11 14:43

http://mamp.info

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"