Er koncernsproget engelsk?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 05:16

Som kommende iDealist snuser og snager jeg, surfer (eller som det vist
hedder "bræwser") og kigger på software til Mac og det slår mig strax,
at udbudet af danske programmer, eller blot med dansk sprogmodul, er
begrænset. Antallet af tutorials, Tips&Tricks o.a. på dansk er heller
ikke overvældende, synes jeg.

Er det generelt, at engelsk stort set er accepteret som Mac-sprog?
Ikke at jeg har problemer med at læse engelsk, men det er nu knapt så
overskueligt i min alder
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-11 14:50

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er det generelt, at engelsk stort set er accepteret som Mac-sprog?
> Ikke at jeg har problemer med at læse engelsk, men det er nu knapt så

For det meste ja. Det danske mac marked er ikke så stort, selvom det da
er større en nogensinde.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-11 14:55

> [...]

> Er det generelt, at engelsk stort set er accepteret som Mac-sprog?
> Ikke at jeg har problemer med at læse engelsk, men det er nu knapt så

Det kommer an på, hvad man har brug for. Det er så smart med Mac OS X,
at man kan skifte sprog løbende. Det kunne man ikke under Windows, sidst
jeg var der, men det er godt nok også mange år siden. Langt de fleste
af mine programmer er danske. Det er f.eks. Mac OS X, MacSOUP samt
programmerne i iLife og iWork. Selv Garmin Training Center, som jeg
bruger til mit løbeur og min cyklecomputer, er oversat til dansk.
Umiddelbart synes jeg kun, det er Aperture, som ikke er oversat til
dansk på min Mac.
Hvis man har brug for mere avancerede programmer, så er det vist
rigtigt, at mange ikke er oversat til dansk. De findes dog på mange
andre sprog end engelsk, hvis du foretrækker det. Det er f.eks. mit
indtryk, at mange programmer bliver oversat til svensk, før de bliver
oversat til dansk. Du kan bare sætte svensk, eller hvad du nu ønsker,
som andet-sprog i Mac OS X. Der er en prioriteringsliste, hvor man selv
kan sætte en rækkefølge.
Det er rigtigt, at hvad hjælp og gode råd angår, er meget på
engelsk. TidBITS er en fantastisk god kilde til nyheder, og de udgiver
nogle rigtig gode e-bøger i "Take Control"-serien, men de er på engelsk.
Der findes dog også en del danske hjemmesider med nyheder, råd og
debatfora. Jeg må tilstå, at jeg godt nok ikke rigtig selv har tid til
at følge dem, men du har vist fået en del links i en anden tråd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse