Apple vil producere TV-apparater
Fra : Lyrik

Dato : 25-06-11 00:40

Ifølge CNN i dag.
Philips nedlægger derimod sin produktion, hvilket giver Apple et
boost overfor de mennesker der ønsker produkter med en vestlig kulturs
tankegang, design og sjæl.

Jeg gætter:
Aluminiumskabinet.
Eco-venlig
Lavenergi
Minimalistisk.

MvH
Jens

Fra : -=JF=-

Dato : 25-06-11 08:32

On 2011-06-25 08:40:25 +0200, Lyrik said:

> Ifølge CNN i dag.
> Philips nedlægger derimod sin produktion,

Siger du seriøst at Philips ikke længere vil lave TV-apparater?

--
Mvh. John

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-06-11 09:00

Sat, 25 Jun 2011 09:32:22 +0200 skrev -=JF=-:

>Siger du seriøst at Philips ikke længere vil lave TV-apparater?

Kan, blandt mange andre steder, læses her:
http://thegeekstandard.com/2011/04/24/philips-will-stop-producing-flat-panel-tvs/
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : -=JF=-

Dato : 25-06-11 11:31

On 2011-06-25 09:59:56 +0200, Kurt Hansen said:

> Kan, blandt mange andre steder, læses her:
> http://thegeekstandard.com/2011/04/24/philips-will-stop-producing-flat-panel-tvs/

Det

var li'godt satans!
Uden tidligere at have tænkt nærmere over det, ville jeg have gættet på
at TV var deres helt store indtægtakilde, og at husholdningsapparater
m.v. kom i 2. række.

--
Mvh. John

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-06-11 12:24

-=JF=- wrote:

> Det var li'godt satans!
> Uden tidligere at have tænkt nærmere over det, ville jeg have gættet på
> at TV var deres helt store indtægtakilde, og at husholdningsapparater
> m.v. kom i 2. række.

Spis nu lige brød til... Husk lige på, det kommer fra en af de største
sladderaviser The Geek Standard...

Philips' hovedindtægtskilder har altid været komponentudvikling -
ligesom National, det, der senere blev til Matshushita, og nu forkortet
til Matshita, - altså Technics-Panasonic koncernen. Opgennem årene efter
2. verdenskrig og helt op til omk. 2000 sloges de to om, hvem der var
verdens største komponentudvikler og -fabrik. - Jeg tror ikke, du finder
ét eneste elektrisk eller elektronisk produkt, hvor der ikke sidder en
komponent fra en af de to fabrikker.

Det var først med radioens rigtige fremkomst i perioden 1910-20, at
Philips gik ind i retail produktion, og det var kampen om at komme først
med TV, der førte dem ind i den del i skarp konkurrence med med det
amerikanske AEC (American Electrics Company), der senere blev opkøbt af
Marantz USA i slutningen af 1940'erne, da Marantz blev delt i to
indbyrdes selvstændige selskaber - Marantz Nippon og Marantz USA. -
Begge igen senere omk. 1978 købt af Philips.

Men hvis man nu tager Geek Standards notits for pålydende, så ser det
for mig ud til, at det eneste, der virkelig sker, er, at Philips' delvis
selvstændige fabrik, Philips Hong Kong nu bliver helt udskilt som et
regulært aktieselskab under navnet TPV Hong Kong. - Og med 30% af
aktierne vil Philips stadig sidde med en bestemmende aktiepost.

Med andre ord - kun en koncernmæssig omstrukturering up på flere delvis
uafhængige selskaber. En sådan omstrukturering er jo også med til at
nedsætte risikoen for en virkelig katastrofe, hvis en enkelt del af
koncernen skulle få vanskeligheder. På den her måde er det kun dét ene
selskab, der /kan/ gå ned og ikke hele koncernen.. - Vi har jo set, hvor
galt det kunne være gået, hvis ikke fx. Sony havde lavet noget i samme
retning i midten af 1980'erne, hvor de ekspanderede helt vildt og var
ved at knække halsen på det. - De valgte så at udskille i
udviklikngsselskab og produktionsselskab - altså 'den japanske model'
med et moderselskab og sattellitselskaber - med et produktionsselskab og
flere udviklingsselskaber, hvor - som regel - produktionsselskaberne er
ejet af de store japanske bankkoncerner.

Modsat denne model er Philips nok det selskab i verden, der har flest
aktionærer overhovedet med millioner af små-aktionærer og kun ganske få
stor-aktionærer. - Fx. får hver ansat på Philips en aktie i det øjeblik,
de ansættes, og det er en aktie til livsvarigt ejendom, som de kan
sælge, hvis de har lyst, den dag de ophører med at være ansat på en af
Philips' fabrikker.

Et lille sidespring... Sammen med FC Barcalona, Real Madrid, Liverpool
FC og Manchester United - er PSV Einhoven den fodboldklub i verden, der
har flest aktionærer overhovedet...

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-06-11 13:03

Sat, 25 Jun 2011 13:24:20 +0200 skrev Erik Richard Sørensen:

>Spis nu lige brød til... Husk lige på, det kommer fra en af de største
>sladderaviser The Geek Standard...

Jeg googlede bare og tog en tilfældig. Jeg kender ikke bemeldte Geek
Standard, men du kan da godt få et andet link hvis det sku' vær'.
Sku' det vær'? Tamam, her kommer et:

"Philips, once a leader in the market, is turning down the dial on its
losing television business according to Reuters and Bloomberg".
http://www.dailytech.com/Philips+Ditches+Television+Business/article21397.htm

Bid spids på den, Carl Oscar

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 02:16

Sat, 25 Jun 2011 14:03:11 +0200 skrev Kurt Hansen:

Og her, som det sidste nye:

Ex-chef: Apple lancerer fladskærms-tv senere i år
http://macnation.newz.dk/ex-chef-apple-lancerer-fladskaerms-tv-senere-i-aar#new

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-06-11 03:08

Kurt Hansen wrote:
> Og her, som det sidste nye:
>
> Ex-chef: Apple lancerer fladskærms-tv senere i år
> http://macnation.newz.dk/ex-chef-apple-lancerer-fladskaerms-tv-senere-i-aar#new

Og /hvem/ er så den såkaldte 'tidligere Apple Chef'?

Og macnation.newz hævder at det skulle være en OEM producent, mens
originalartiklen hævder, det skulle være Samsung. En af kommentarerne
til den danske artikel mener, det må blive Panasonic... - Hvorfor så
ikke Philips eller endda B&O?

"According to source Apple plans to "blow Netflix and all those other
guys away" by bundling Apple TV + iTunes inside physical television
sets. According to the source Apple is teaming up with a major supplier
(our guess would be Samsung Electronics Co., Ltd. (SEO:005930)), to
provide the physical televisions, which will be rebranded as Apple
television sets."

Både Samsung og B&O ville give mere sund mening, da Apple i forvejen
ejer en del Samsung aktier, og B&O ville give mening, hvis det skulle
dreje sig om et højt profileret TV i både topdesign og topkvalitet....

Skulle Apple mod forventning lancere et TV, så tror jeg, vi med ret stor
sikkerhed kan sige, at det /ikke/ bliver et 'OEM' produkt...

Og desuden har jeg fra 'en tidligere Apple chef', at B&O eksperimenterer
med en softwarebaseret remote control til iPhone... - Faktisk er det
allerede på gaden til 'almindelige' Macs...

Til TV:
http://www.bang-olufsen.com/software-downloads
Til radio:
http://www.bang-olufsen.com/beoport/software-downloads-mac

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-06-11 08:33

Fri, 24 Jun 2011 23:40:25 -0700 (PDT) skrev Lyrik:

> [...]
> Philips nedlægger derimod sin produktion, hvilket giver Apple et
>boost overfor de mennesker der ønsker produkter med en vestlig kulturs

Jobs & Olufsen?

Fra : Steen

Dato : 25-06-11 09:43

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jobs & Olufsen?

Ikke noget vi kommer til at se herhjemme lige foreløbigt...gætter jeg
på.
--
Steen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-06-11 10:31

Lyrik wrote:
> [...]
> Philips nedlægger derimod sin produktion, hvilket giver Apple et
> boost overfor de mennesker der ønsker produkter med en vestlig kulturs

Nu må du godt nok holde op Jens.! - Hvor i alverden har du det fra,
at verdens fjerdestørste TV producent pludselig skulle nedlægge
produktionen af et af deres guldæg? - Og det lige præcis nu, hvor de to
største - Sony og Panasonic - har problemer pga. eftervirkningerne af
jordskælvet og tsunamien med en nedgang på tilsammen ca. 30%...

Når det så er sagt, så er Philips' engagement i USA under en omfattende
omstrukturering og har været det gennem de sidste ca. 5-7 år, og det kan
vel være en mulighed, at de nedlægger produktionen af TV i USA - eller
rettere - overdrager den til deres nu helt selvstændige men oprindelige
datterselskab Whirlpool. Det er allerede sket, når det gælder for
køkken-elektronik, køleskabe, fryseskabe, køkkenmaskiner osv..

Det har også før været fremme, at Apple har været interesseret i at gå
ind i TV produktion. Og rent faktisk har der været forlydender om, at de
lå i realitetsforhandlinger med B&O om en overtagelse, da B&O havde -
endnu - en krise i 2003/04. - Et faktum er ihvertfald, at en af Apples
tidligere topfolk pludselig kom til Danmark i efteråret 2005 og igen her
sidste år og havde visse forhandlinger med B&Os ledelse.

Hvad der egentlig kom ud af det, er der ingen, der véd, men et lige så
sikkert faktum er, at i 2005 blev der lanceret software til Mac til
styring af B&Os anlæg.

Så spis lige brød til...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 15:38

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> overdrager den til deres nu helt selvstændige men oprindelige
> datterselskab Whirlpool

Tror ikke TV er deres business.

Der var i øvrigt ikke tale om datterselskab, men joint venture hvor
Whirlpool ejede 53%.

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Whirlpool_Corporation

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-11 16:05

Martin Bredthauer wrote:

> Tror ikke TV er deres business.
>
> Der var i øvrigt ikke tale om datterselskab, men joint venture hvor
> Whirlpool ejede 53%.
>
> Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Whirlpool_Corporation

Tja, jeg tror nu mere på, hvad der står i Phi8lips' egen jubilæumsskrift...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 16:16

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Tja, jeg tror nu mere på, hvad der står i Phi8lips' egen jubilæumsskrift..

Tror mere på Wikipedia end dit kildeløse skriv.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 20:21

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Tja, jeg tror nu mere på, hvad der står i Phi8lips' egen jubilæumsskrift...

Scan og post ... selv wikipedia kræver at der er kildehenvisninger ...

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 20:23

Mon, 27 Jun 2011 16:37:44 +0200 skrev Martin Bredthauer:

>Tror ikke TV er deres business.

Hvad så med foderautomater til pruheste: http://iFeed.dk ?
(den skal der lige tænkes over et par gange).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 20:26

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Hvad så med foderautomater til pruheste: http://iFeed.dk ?
> (den skal der lige tænkes over et par gange).

Ah, jeg, min gamle kæphest ... hvis det være smart og hipt putter man
"i" foran ... synes snart Apple selv skal finde på noget nyt .. det er
ved at blive gammelt

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-11 20:52

> Ah, jeg, min gamle kæphest ... hvis det være smart og hipt putter man
> "i" foran ... synes snart Apple selv skal finde på noget nyt .. det er
> ved at blive gammelt

Jeg synes nu heller ikke, Apple misbruger det. Faktisk har de skruet en
del ned for det de sidste par år. Af computerne er det kun iMac, der
hedder noget med i. De har fjernet iBook. De bærbare apparater hedder
noget med i, men det er så det. Ellers er der AppleTV, Cinema Display,
Time Capsule, AirPort Express/Extreme og sikkert andre, der ikke hedder
noget med i. Apple er også holdt op med at lancere nye programmer med
det. Programmerne i iWorks hedder ikke noget med i. Ellers har vi bare
iPhoto og iTunes i iLife. Andre programmer og teknologier hedder
Facetime, Aperture, Final Cut Pro og den slags. Nå ja, der er lige
iChat, men det er jo også ved at være gammelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 20:55

> [...]
> Facetime, Aperture, Final Cut Pro og den slags. Nå ja, der er lige
> iChat, men det er jo også ved at være gammelt.

iPad ? iCloud ? iOS ?

/thomas

Fra : Jens Erik Bech

Dato : 28-06-11 10:14

Den 27/06/11 21.54, Thomas von Hassel skrev:

> iPad ? iCloud ? iOS ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Og det ser ud til at brede sig. se REMA 1000:
http://www.rema1000.dk/iRema/iRema.aspx

MvH
Jens

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 21:07

Mon, 27 Jun 2011 21:26:28 +0200 skrev Thomas von Hassel:

>Ah, jeg, min gamle kæphest ... hvis det være smart og hipt putter man
>"i" foran ... synes snart Apple selv skal finde på noget nyt .. det er
>ved at blive gammelt

Det må siges at have toppet ... nået MacSimum, om jeg så må sige

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 09:25

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Det må man da håbe. De begravede ham i hvert fald i forgårs.

Ellers kommer det nok.

Gårsdagens afsnit var ganske morsomt, hvor skurken blev fældet af at den
hypermoderne skrivemaskine brugte engangsfarvebånd (så man kunne læse
det der var blevet skrevet).

Og at tanken om at have flere kopier af noget maskinskrevet var uhørt.

En svunden tid :)

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 10:57

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Nu må du godt nok holde op Jens.! - Hvor i alverden har du det fra,
> at verdens fjerdestørste TV producent pludselig skulle nedlægge
> produktionen af et af deres guldæg? - Og det lige præcis nu, hvor de

Nu står verden ikke længere. Forlanger du nu dokumentation af en
påstand?

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 25-06-11 11:20

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625 wrote:

> Nu står verden ikke længere. Forlanger du nu dokumentation af en
> påstand?

Nej, det er det, man kalder for et retorisk spørgsmål. - Det er en
historie, der jævnligt kommer op. - Allerede ved udskillelsen af
Whirlpool som et fuldstændigt uafhængigt selskab, var det fremme, at LG
Goldstar havde købt / ville købe hele Philips' consumer division - inkl.
verdens dengang næststørste - Philips' TV & hvidevare fabrikker i Hong
Kong med afd. i både Malaysia, Thailand, Singapore og Australien. -
Svjh. endte det hele med, at det eneste, LG fik ud af det, var
hvidevarefabrikkerne i Malaysia og Australien. - Ihvertfald er der nu LG
fabrikker i de to lande og kun en Philips salgsafdeling...

mvh. Erik Richard

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 12:00

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Nej, det er det, man kalder for et retorisk spørgsmål. - Det er en
> historie, der jævnligt kommer op. - Allerede ved udskillelsen af

Det er ellers "all over" at Philips ikke længere selv vil producere, men
bare lægge navn til et andet firmas produkt. De har efter sigende haft
svært ved at skabe overskud de sidste 10 år så må man jo drage
konklusionen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-11 19:12

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625 <nospam0002+20110625@gmail.com> wrote:

> [...]
> bare lægge navn til et andet firmas produkt. De har efter sigende haft
> svært ved at skabe overskud de sidste 10 år så må man jo drage

Er det ikke lidt som at sige, at Apple ikke længere vil lave computere?
De får dem i stedet produceret i Østen og sætter deres navn på. Sådan
gør alle firmaer da nu om dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-06-11 13:39

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Ifølge CNN i dag.
> Philips nedlægger derimod sin produktion, hvilket giver Apple et
> boost overfor de mennesker der ønsker produkter med en vestlig kulturs
> tankegang, design og sjæl.

Jeg tror ikke på et TV fra Apple. Det vil fylde for meget i butikkerne
og avancen er for lav.

Det er en enkelt aktieanalytiker, der stædigt har påstået at det er lige
om hjørnet gennem de sidste 3-4 år.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-11 14:50

> Jeg tror ikke på et TV fra Apple. Det vil fylde for meget i butikkerne
> og avancen er for lav.

enig ... Apple's spil på det område er gøre det nemt at vise indhold
købt i itunes Store via Mac/iPhone/iPad på en stor skærm ... og til det
formål virker deres nuværende Apple TV boks emminnent, især pga. prisen
.... så uanset hvilken skærm du har kan du købe en boks for $99 og så er
du med ..

> Det er en enkelt aktieanalytiker, der stædigt har påstået at det er lige
> om hjørnet gennem de sidste 3-4 år.

Ah, ja, crazy Steve Munster ... :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-11 15:11

> Ah, ja, crazy Steve Munster ... :)

Han hedder Gene, og vi er ikke i familie
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-11 18:29

> Han hedder Gene, og vi er ikke i familie

damnit ... den her forkølelse har vist spillet pus med min hukommelse
.... Gene naturligvis, tak.

/thomas

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 27-06-11 09:35

On 26-06-2011 15:50, Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> formål virker deres nuværende Apple TV boks emminnent, især pga. prisen
> ... så uanset hvilken skærm du har kan du købe en boks for $99 og så er

LG er kommet med en direkte konkurrent til AppleTV, til en fornuftig
pris og med en del funktionalitet:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5200&zoneid=5

Jesper \

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 09:59

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> wrote:

> LG er kommet med en direkte konkurrent til AppleTV, til en fornuftig
> pris og med en del funktionalitet:
> http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5200&zoneid=5

Neat ... det vil da også undre mig hvis der ikke noget i den stil til
dem som ikke lever i iTunes universet :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 13:46

Kurt Brixen <kbrixen@gmail.invalid> writes:

> Det synes jeg godt man kan.
> http://www.pricerunner.dk/pl/2-2722783/TV/Panasonic-Viera-TX-P42G30Y-Sammenlign-Priser
> Koster
>
> godt 6000
>
> DNLA/WiFi, optage på USB, FullHD, THX indstilling m.m.

Er det så et du har personlig erfaring med?

Softwaren plejer jo også at betyde noget :)

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-06-11 14:16

On 2011-06-28 14:46:12 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 said:

Koster

godt

> Er det så et du har personlig erfaring med?
>
> Softwaren plejer jo også at betyde noget :)

Nej, men jeg har modellen 2 år ældre, som hedder TX-P50V10Y.
Det var nr. 2 model fra toppen, og G10Y var nr. 3.
Det ser ud som om alt hvad der var i V modellen for 2 år siden nu er i
G modellen i år + mere til. Så på den måde har jeg lidt erfaring med
den.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-06-11 23:09

> Er det så et du har personlig erfaring med?

Det har jeg, og jeg anbefaler det gerne.
Hvis jeg skulle købe i dag ville jeg have som minimumskrav: "full HD", USB
og at det var fra Panasonic...
Så er det bare at vælge efter størrelse og budget.
- Mikael

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 14:21

> [...]
> Det ser ud som om alt hvad der var i V modellen for 2 år siden nu er i
> G modellen i år + mere til. Så på den måde har jeg lidt erfaring med

Og din personlige erfaring med dit eget fjernsyn er?

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-06-11 14:35

On 2011-06-28 15:20:58 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 said:

> Og din personlige erfaring med dit eget fjernsyn er?

Det er jeg tilfreds med. Jeg synes det har et godt og naturligt
billede. Det står på THX indstillingen, men hvis jeg skal se sport om
eftermiddagen, er det for mørkt i den indstilling, så slår jeg over på
eco-mode. Eco-mode skruer op for lyset, når der kommer sol ind.

DLNA bruger jeg ikke, men det er der. Youtube, Picasa o.lign. bruger
jeg af og til.
Jeg ventede på at der kom et Plasma-tv med indbygger DVB-C tuner og
plads til kort fra Stofa. Derfor købte jeg tv'et i 2009, sammen med en
blu-ray afspiller.

Firmwaren blev opdateret kort efter jeg havde fået tv'et, fordi der var
en fejl i hvidbalancen i THX, og senere har jeg fået en opdatering,
fordi det begyndte at smide favorit-kanalerne væk om natten.

Her er test af Panasonic G30Y:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1308127784

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 14:04

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Jeg tror ikke på et TV fra Apple. Det vil fylde for meget i butikkerne
> og avancen er for lav.

Det er også at gå udenfor deres nuværende forretningsområder, så jeg er
enig i din vurdering.

> Det er en enkelt aktieanalytiker, der stædigt har påstået at det er lige
> om hjørnet gennem de sidste 3-4 år.

Nåja, engang imellem må profeterne jo ramme plet.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 19:46

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Er det ikke lidt som at sige, at Apple ikke længere vil lave computere?
> De får dem i stedet produceret i Østen og sætter deres navn på. Sådan
> gør alle firmaer da nu om dage.

Jeg tror ikke selv Philips designer dem mere. Du vil vel ikke mene at
Apple køber hyldevarer i Østen og bare smækker et klistermærke på?

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-11 14:44

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625 <nospam0002+20110625@gmail.com> wrote:

> Jeg tror ikke selv Philips designer dem mere. Du vil vel ikke mene at
> Apple køber hyldevarer i Østen og bare smækker et klistermærke på?

OK, nu satte jeg det lidt på spidsen, men er det ligefrem det, Philips
vil gøre? Når det drejer sig om store, kendte mærkevarefirmaer, så kan
de normalt selv specificere og designe produkter, de så får lavet hos
andre. Det er jo det, Apple vil gøre. Men der er vel forskellige grader
af selvbestemmelse. Hvis Philips helt vil holde op med at udvikle selv,
så er det naturligvis noget andet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-06-11 14:53

> [...]
> andre. Det er jo det, Apple vil gøre. Men der er vel forskellige grader
> af selvbestemmelse. Hvis Philips helt vil holde op med at udvikle selv,

<http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/205853/philips_stopper_egenproduk
tion_af_fjernsyn.html>

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 15:48

> <http://borsen.dk/nyheder/it/artikel/1/205853/philips_stopper_egenproduk
> tion_af_fjernsyn.html>

Mon ikke de forsat vil bruge "Philips" som mærke navn?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 20:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Mon ikke de forsat vil bruge "Philips" som mærke navn?

helt sikkert ... Philips navnet har masser af "brand recognition" ...
faktisk var jeg tæt på at smide penge efter deres "rigtigte" widescreen
skærm på et tidspunkt ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 25-06-11 13:23

On 25 Jun., 20:45, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110625) wrote:

> Jeg tror ikke selv Philips designer dem mere.  Du vil vel ikke mene at
> Apple køber hyldevarer i Østen og bare smækker et klistermærke på?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Skægt nok har jeg lige købt et Philips LCD, LED-TV i går!
Det matcher min MacBook Pro så godt at hvis man satte et Apple logo på
det, så ville man tro på det!))
"Philips Econova", 100% aluminium, EISA Awards som grønneste TV i
Europa.:
http://www.philips.dk/c/econova-tv/181993/cat/

MvH
Jens

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-06-11 21:02

nospam0002+20110625@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625)
writes:

> Det er også at gå udenfor deres nuværende forretningsområder, så jeg er
> enig i din vurdering.

Hmm, AppleTV?

http://urbanlegends.about.com/cs/historical/a/nostradamus.htm

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 21:55

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> nospam0002+20110625@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625)

> Hmm, AppleTV?

Det er en brødristercomputer, ikke et tv.

> http://urbanlegends.about.com/cs/historical/a/nostradamus.htm

Man skal bare tåge NOK så passer det sgu nok på noget.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 22:59

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> writes:

> Jo da... Philips' disignafdeling ligger faktisk i Einhoven i
> tilknytning til hovedkvarteret.

Ikke efter den udmelding der netop er kommet med at de vil til at holde
op med at lave tv selv.

Unibody? Interessant.

Fra : Lyrik

Dato : 26-06-11 03:53

Andersen, 20110625) wrote:

> Jeg tror ikke selv Philips designer dem mere.  Du vil vel ikke mene at
> Apple køber hyldevarer i Østen og bare smækker et klistermærke på?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg vil mene at et Apple-fjernsyn, ligger lige for. Man kunne
sammenbygge Apple-TV, som jo snart kun er et printkort i en alu-boks,
med en Apple skærm der er vokset og med sine 27" ikke er langt fra TV
størrelse.
Man kunne stjæle af TV salget idet de grimme "Plastik-klumpe-kasser"
sagtens kan udkonkurreres af en smal alu-ramme i Apple-regí.
Stort set skal produktionen koncentrere sig om den "Udfræsede
aluminiumsramme" hvor skærmen kan fjernes forfra med sugekopper!))
Samt den smukke minimalistiske fjernbetjening der kalder en on-screen
menu frem som der kun skal en enkelt knap til at vælge fra.

MvH
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-06-11 10:02

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> writes:

> LG er kommet med en direkte konkurrent til AppleTV, til en fornuftig
> pris og med en del funktionalitet:
> http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5200&zoneid=5

Jeg har nu haft en WDTV i et par år. Det er sådan en "afspil alt" ting
som har hardware til at vise H264 i HD uden problemer og kan rigtigt
mange ting.

Desværre er softwaren ikke i Apple-kvalitet, men det siger Nikolaj Sonne
bedre end mig: http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=1161

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 10:14

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110627 <nospam0002+20110627@gmail.com> wrote:

> [...]
> ting.
>
> Desværre er softwaren ikke i Apple-kvalitet, men det siger Nikolaj Sonne

En ting du ihvertfald ikke får er det du kan via Airplay hvor du fra din
iEnhed kan streame lyd og video til et Apple TV direkte fra din dims ..
det er dælme smart ... og et fantstisk partytrick

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-06-11 10:16

> En ting du ihvertfald ikke får er det du kan via Airplay hvor du fra din
> iEnhed kan streame lyd og video til et Apple TV direkte fra din dims ..
> det er dælme smart ... og et fantstisk partytrick

Det er sandt. Jeg er også ved at være træt af stabelen af
fjernbetjeninger, men så længe jeg ikke har et fladskærmstv, er jeg vist
ikke i målgruppen for en AppleTV :)

Det kan dog let blive en investering, nu hvor jeg har fundet ud af at få
Handbrake til at lægge SRT filer på en ikke-dansksproget dvd.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 10:25

> [...]

> Det er sandt. Jeg er også ved at være træt af stabelen af
> fjernbetjeninger, men så længe jeg ikke har et fladskærmstv, er jeg vist

stop the press ... du har ikke et fladskærms tv ? .... Luddite!!

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-06-11 13:08

> stop the press ... du har ikke et fladskærms tv ? .... Luddite!!

Korrekt. Prisen for det jeg vil have, er ikke forenelig med det jeg vil
give. Endnu.

Hvis du vil sponsere, er du naturligvis meget velkommen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 13:58

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110627 <nospam0002+20110627@gmail.com> wrote:

> Korrekt. Prisen for det jeg vil have, er ikke forenelig med det jeg vil
> give. Endnu.

Hvad er dine krav ?

> Hvis du vil sponsere, er du naturligvis meget velkommen.

Jeg har ikke vundet i lotto endnu ... (det kræver vist også at man
spiller ....)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 27-06-11 14:01

> Hvad er dine krav ?

Pænt! DLNA. 42". 100 Hz eller mere med udjævningsteknologi. Skal
kunne optage på USB (eller netværksdrev, hvilket faktisk ville være
bedre). Fornuftig betjening - gerne med en iPhone app til
fjernstyring.

Så længe den slags koster mere end 5000 er jeg fint tilfreds med mit
bedagede Triniton.

> Jeg har ikke vundet i lotto endnu ... (det kræver vist også at man
> spiller ....)

Tjoh, men så må det vente et stykke tid endnu.

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 07:28

> [...]

> kunne optage på USB (eller netværksdrev, hvilket faktisk ville være
> bedre). Fornuftig betjening - gerne med en iPhone app til

Forslag til en pakke der dækker behovet:

LG 42" plasma fra Elgiganten til 3500 kr. (er alligevel stadig federe
end LCD/LED, blandt andet pga. af den lille detalje at det kan finde ud
af at vise sort)
Ældre Macmini Intel m. EyeTV & Fjernbetjening ca. 2000 kr.
Der medfølger App til iPhone til fjernbetjening, som også giver mulighed
for at se livetv eller optagelser på farten, og du kan optage, spole,
pause, gemme på eksterne diske alt det du vil.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Kent

Dato : 29-06-11 00:40

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110627 formulerede mandag:

> [...]
> kunne optage på USB (eller netværksdrev, hvilket faktisk ville være
> bedre). Fornuftig betjening - gerne med en iPhone app til

42" er vel et format på vej ud. Det er 40", 46" og så større, så vidt
jeg kan se i forretningerne. Hvis du skal se film, så vælg et 46". Jeg
købte et 40" for et års tid siden og ville gerne have haft det større
da jeg nu kun bruger det til DVD- eller BluRay-film. Til tv-signal er
det 40/42" nok.

Men hvem ved, hvad der er kommet når du først for skrabet pengene
sammen

--

Kent

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 27-06-11 21:04

On Mon, 27 Jun 2011 21:54:48 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:

> iPad ? iCloud ? iOS ?

'De bærbare apparater hedder noget med i' bør vel dekke iPad.

Men uansett, cirka like ille som Microsoft. Er vel få produkter som ikke
heter noe med Windows, Office eller Live der i gården.
--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 21:09

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> 'De bærbare apparater hedder noget med i' bør vel dekke iPad.

Det var et eksempel på et relativt nyt produkt som de har besluttet at
kalde noget med "i" ... :)

> Men uansett, cirka like ille som Microsoft. Er vel få produkter som ikke
> heter noe med Windows, Office eller Live der i gården.

Microsoft's produktliste er så uoverskuelig at de nok kaster en terning
for at finde ud af noget skal hedde ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-11 21:26

> Det var et eksempel på et relativt nyt produkt som de har besluttet at
> kalde noget med "i" ... :)

Tor har ret. Jeg tænkte også på iPad, da jeg nævnte de bærbare
apparater, som er Apples store satsning i post pc-æraen. Det er derfor
logisk, at deres styresystem hedder iOS. Men jeg vil give dig ret i, at
iCloud er lidt søgt. Nu var vi lige vante til MobileMe, men det er måske
næsten Windows-agtigt. Før var der .Mac, men havde Microsoft ikke et
eller andet, der også hed noget med "dot"? Så var det navn jo heller
ikke videre originalt. Men det korte af det lange er, at Apple navngiver
masser af produkter uden i. Efter iTunes og iPhoto troede man ellers, at
nu skulle der komme en masse med i. Men så lavede de Pages, Numbers,
Keynote og den slags, så det holdt hurtigt op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 21:28

> Tor har ret. Jeg tænkte også på iPad, da jeg nævnte de bærbare
> apparater, som er Apples store satsning i post pc-æraen.

Et udtryk mere som godt må dø igen ...

> [...]
> næsten Windows-agtigt. Før var der .Mac, men havde Microsoft ikke et
> eller andet, der også hed noget med "dot"?

..NET ...

> [...]
> nu skulle der komme en masse med i. Men så lavede de Pages, Numbers,
> Keynote og den slags, så det holdt hurtigt op.

Som var samlet i iWork ...

Og jeg glemte iMessage :)

/thomas

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 21:39

Mon, 27 Jun 2011 22:25:46 +0200 skrev Henrik Münster:

> [...]
>apparater, som er Apples store satsning i post pc-æraen. Det er derfor
>logisk, at deres styresystem hedder iOS. Men jeg vil give dig ret i, at

Ville MacCloud have været bedre?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-06-11 21:59

Kurt Hansen wrote:

> Ville MacCloud have været bedre?

Kunne være, - der er et 'a' til forskel fra 'originalen'.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-06-11 23:57

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Kunne være, - der er et 'a' til forskel fra 'originalen'.

Det havde da ellers været et sjovt navn. Det minder mig om, at Lt.
Columbo (Peter Falk) lige er død for mindre end en uge siden. Vi kørte
ellers lige forbi hans hus, da vi var i USA de første tre uger i juni.
Han var vist meget dement de sidste år.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-06-11 00:47

Henrik Münster wrote:

> Det havde da ellers været et sjovt navn.

Ja, eller McIntosh, som jo er det ene af de to navne, det skotske æble,
Apple 'Macintosh' er opkaldt efter. - Men det går nok ikke, - så får de
nok ballade med grundlæggeren af HiFi firmaet McIntosh.

> Det minder mig om, at Lt. Columbo (Peter Falk) lige er død
> for mindre end en uge siden. Vi kørte ellers lige forbi hans
> hus, da vi var i USA de første tre uger i juni. Han var
> vist meget dement de sidste år.

Jeg véd ikke, om han var dement, men jeg véd fra TV i forb. med nogle
genudsendelser, at han på et tidspunkt var så syg, at ingen regnede med,
at han ville overleve, og at det var sygdommen, der stoppede hans karriere.

mvh. Erik Richard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 28-06-11 08:17

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-11 21:44

Mon, 27 Jun 2011 22:25:46 +0200 skrev Henrik Münster:

>men havde Microsoft ikke et eller andet, der også hed noget med "dot"?
>Så var det navn jo heller ikke videre originalt.

Jo, der var .NET, .DIT og .DAT. Måske osse .DOT og .DIPPEDUT? Arrrrgh!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-06-11 21:27

> Scan og post ... selv wikipedia kræver at der er kildehenvisninger ...

Hvor finder du referencen til Phillips påstanden hos wikipedia?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 21:36

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hvor finder du referencen til Phillips påstanden hos wikipedia?

Følger linket til deres cooporate site og finder denne:

<http://www.whirlpoolcorp.com/100/includes/documents/FactSheet.pdf>

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 21:59

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hvor finder du referencen til Phillips påstanden hos wikipedia?

Det er jo rigtigt at info på Wikipedia kan være fejlbehæftet, men mon
ikke de fleste firmaer sørger for at info om dem på internettets
onlineleksikon par excellence er korrekt?!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 22:24

> [...]

> ikke de fleste firmaer sørger for at info om dem på internettets
> onlineleksikon par excellence er korrekt?!

Njaeh, du må jo ikke rette i dine egne data ..dvs. en ansat hos
Whirlpool får svært ved at rette ting på Wikipedia og få dem til at
blive hængende ..

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-06-11 08:04

> Njaeh, du må jo ikke rette i dine egne data ..dvs. en ansat hos
> Whirlpool får svært ved at rette ting på Wikipedia og få dem til at
> blive hængende ..

Mon ikke PR-afd. ved hvordan de navigerer rundt om det lille problem?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-06-11 09:25

> Mon ikke PR-afd. ved hvordan de navigerer rundt om det lille problem?

sikkert, men det er jo ikke meningen :)

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 27-06-11 22:47

> Følger linket til deres cooporate site og finder denne:
>
> <http://www.whirlpoolcorp.com/100/includes/documents/FactSheet.pdf>

Tak. Det var spændende læsning, som ikke bliver modvist i nogle af de
andre kilder, jeg umiddelbart kan finde.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 07:43

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Forslag til en pakke der dækker behovet:
>
> LG 42" plasma fra Elgiganten til 3500 kr. (er alligevel stadig federe
> end LCD/LED, blandt andet pga. af den lille detalje at det kan finde ud
> af at vise sort)

Tak for forslag.

Det her?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/42PT351N/lg-42-plasma-tv-42pt351n

NÃ¥ja, glemte at sige fuld HD, og det kan ikke DLNA. Det vil jeg ha'.

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 08:31

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 <nospam0002+20110628@gmail.com> wrote:

> Tak for forslag.
>
> Det her?
>
> http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/42PT351N/lg-42-plasma-tv-42pt351n

Jep.

> Nåja, glemte at sige fuld HD, og det kan ikke DLNA. Det vil jeg ha'.

Fidusen ved Plasma er at upscalede billeder også ser relativt fine ud.
Til mit behov vægter det højere at 90% at mit Tv forbrug ser godt ud,
end at de 10% i full HD ser godt ud. Men det afhænger selvfølgelig helt
af hvad det er for nogle signaler du får ind i huset.

DNLA kunne selvfølgelig være fint, men med Mediecenteret er det lidt
begrænset hvad man har behov for at slutte til synes jeg.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 09:28

> [...]

> end at de 10% i full HD ser godt ud. Men det afhænger selvfølgelig helt
> af hvad det er for nogle signaler du får ind i huset.

Jeg har YouSee og der er en del i fuld HD. Lad mig sige det sådan,
hvis der ikke var fuld HD-opløsning, ville det irritere mig, og den
slags skal man respektere. (og inden du begynder med min NUVÆRENDE
løsning, så har jeg jo netop ikke købt det jeg gerne vil have endnu

Men som sagt, jeg har ikke travlt. Jeg vil hellere vente og så få det
jeg gerne vil have, end irriteres i årevis indtil jeg køber det
alligevel.

> DNLA kunne selvfølgelig være fint, men med Mediecenteret er det lidt
> begrænset hvad man har behov for at slutte til synes jeg.

Tjah, men nu har jeg altså en NAS der kan spytte optagelser ud via DLNA,
og hvis jeg kan spare en Mac gør jeg gerne det.

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 10:42

> [...]

> Tjah, men nu har jeg altså en NAS der kan spytte optagelser ud via DLNA,
> og hvis jeg kan spare en Mac gør jeg gerne det.

Du virker som en fornuftig mand, så jeg er sikker på du laver den
rigtige beslutning
Min indblanding i tråden gik nok ligeså meget på at Plasma er lidt
overset, selvom det fortsat på mange måder fint konkurrerer med langt
dyrere apparater med anden teknologi.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 10:45

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> Du virker som en fornuftig mand, så jeg er sikker på du laver den
> rigtige beslutning

Tjah, jeg rider ikke samme år jeg sadler

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 11:29

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 <nospam0002+20110628@gmail.com> wrote:

> Tjah, jeg rider ikke samme år jeg sadler

> Jamen, kan man få plasma i fuld HD uden det koster en bondegård?

Nej, men fuld HD er også lidt opreklameret IMHO. Jeg har det fint med
720p på et 42" tv, men har det lidt ligesom undersøgelser siger
"ungdommen" har det - det er indholdet der tæller - kvaliteten skal bare
være god nok til at det ikke går ud over oplevelsen.

Nogle hifi nørder kan godt lide at sidde helt stille i den helt perfekt
lytteposition og lytte på kanoner der bliver fyret af fordi lydbilledet
på netop den optagelse er helt perfekt, jeg vil hellere lytte til en god
nok kvalitet på noget musik der siger mig et eller andet. På samme vis
vil jeg gerne have en god filmoplevelse - men om det er 720p eller 1080p
betyder ikke så meget.

Ligeledes er det ikke afgørende for mig om mit kamera har 10, 12 eller
20 megapixels - det er vigtige at det er i stand det at tage gode
billeder - som der også er en del andre faktorer som har indflydelse på.

osv...

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Kurt Brixen

Dato : 28-06-11 13:30

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 12:02

> [...]
> "ungdommen" har det - det er indholdet der tæller - kvaliteten skal bare
> være god nok til at det ikke går ud over oplevelsen.

Nu vil jeg så godt vædde på at hvad der er "godt nok" afhænger af hvem
man spørger.

Jeg vil bare konstatere at jeg vil ærgre mig hvis jeg ikke har fuld HD,
og det har jeg taget til efterretning. Andre vil ikke. Fint med mig.
Det er så deres valg.

> [...]
> nok kvalitet på noget musik der siger mig et eller andet. På samme vis
> vil jeg gerne have en god filmoplevelse - men om det er 720p eller 1080p

Og det gør heller ikke så meget om det er 4:3, eller sort/hvid eller om
der er sorte bjælker i top og bund? Bare filmen er god :)

> Ligeledes er det ikke afgørende for mig om mit kamera har 10, 12 eller
> 20 megapixels - det er vigtige at det er i stand det at tage gode
> billeder - som der også er en del andre faktorer som har indflydelse på.

Tjah, men man kan også komme langt med et iPhonekamera. Se fx
http://www.flickr.com/photos/61284539@N04/5632447963/in/photostream

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 19:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 <nospam0002+20110628@gmail.com> wrote:

> Og det gør heller ikke så meget om det er 4:3, eller sort/hvid eller om
> der er sorte bjælker i top og bund? Bare filmen er god :)

Det kommer an på hvor god Som du selv skriver er "god nok" en
individuel sag. Jeg kan godt klare mig med 720p (eller mindre), en Denon
surround forstærker og en stak Podspeakers + subwoofer - andre vil have
noget bedre

> Tjah, men man kan også komme langt med et iPhonekamera. Se fx
> http://www.flickr.com/photos/61284539@N04/5632447963/in/photostream

Nemlig. Faktisk er det da mere imponerende når folk tager noget relativt
billigt/simpelt værktøj og vrider alt hvad de kan ud af det.

... og når det er sagt kan man jo aldrig helt lægge grej-nørden indeni
helt væk. Mine købsbeslutninger bliver i stort stil retfærdiggjort med
at "havde jeg lige den der nye dims, så kunne jeg arbejde meget mere
effektivt."

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-06-11 20:03

> [...]

> individuel sag. Jeg kan godt klare mig med 720p (eller mindre), en Denon
> surround forstærker og en stak Podspeakers + subwoofer - andre vil have

Tjah. Det er også hvor mange penge man vil kaste efter det. Jeg har
andre ting der nok kommer før en THX-hjemmebio.

> Nemlig. Faktisk er det da mere imponerende når folk tager noget relativt
> billigt/simpelt værktøj og vrider alt hvad de kan ud af det.

Jeg kan så melde at autofokus'en i iPhonen er rigtigt svær at snyde, men
det KAN lade sig gøre :)

> [...]
> helt væk. Mine købsbeslutninger bliver i stort stil retfærdiggjort med
> at "havde jeg lige den der nye dims, så kunne jeg arbejde meget mere

Virker den også når du gerne vil købe nyt til hjemmebiografen? (Kræver
naturligvis man er gift med en der ikke mener det er nødvendigt)

Fra : Franz Berliner

Dato : 28-06-11 22:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110628 <nospam0002+20110628@gmail.com> wrote:

> Tjah. Det er også hvor mange penge man vil kaste efter det. Jeg har
> andre ting der nok kommer før en THX-hjemmebio.

Nu er det også kæresten der har købt det. Hun synes højttalerne var
lækre, og så havde hun jo også brug for de andre ting.

> [...]
>
> Virker den også når du gerne vil købe nyt til hjemmebiografen? (Kræver
> naturligvis man er gift med en der ikke mener det er nødvendigt)

Se svar højere oppe

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-07-11 20:16

> [...]
> andre. Det er jo det, Apple vil gøre. Men der er vel forskellige grader
> af selvbestemmelse. Hvis Philips helt vil holde op med at udvikle selv,

Som jeg forstod det var det det de ville. Købe OEM-produkter og smække
et klistermærke på. At det så var nogen de var i seng med de køber dem
af, er bare en detalje :)