Herre Jemini, når får far en Mac
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-06-11 16:28

Jeg har på det seneste blandet mig lidt her, da jeg arbejder for et
firma der udelukkende er bestykket med Macs, ligesom deres netværk
kører på en Mac-server. Der giver altså lidt problemer og nu har
schæferen besluttet at jeg skal have en Mac.

Det skulle være den sidste nye, hvad det så er for en fætter, når bare
der er huskekiks nok i. Den kommer nok først i slutningen af næste
uge, da den lige skal ekviperes med software m.m. først.

I kan godt forberede jer på en sværm af spørgsmål her i gruppen, men
hvis I er smarte, forbereder i en samling links for Mac-begyndere, så
jeg selv kan studere lidt
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-06-11 16:57

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> I kan godt forberede jer på en sværm af spørgsmål her i gruppen, men
> hvis I er smarte, forbereder i en samling links for Mac-begyndere, så
> jeg selv kan studere lidt

Du kan da få til en videoaften i sofaen :)

http://support.apple.com/videos/#macosandsoftware

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-06-11 17:25

Hej Kurt

Kurt Hansen wrote:
> Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Jeg véd ikke, om andre har, men jeg har aldrig set en hest, der ryger,
men drikke gør de jo af og til - ihvertfald vand.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-06-11 17:36

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
> der er huskekiks nok i. Den kommer nok først i slutningen af næste
> uge, da den lige skal ekviperes med software m.m. først.

Efter det du havde fortalt, havde jeg ellers fået indtryk af at de
stadig kørte OS9.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-06-11 18:13

Fri, 24 Jun 2011 18:35:55 +0200 skrev Niels Jørgen Kruse:

>Efter det du havde fortalt, havde jeg ellers fået indtryk af at de
>stadig kørte OS9.

Nu kommer der en venstrehjerne ind på netværket og noget af det første
jeg tager fat på, er netop harmonisering: Samme OS, samme skrifttyper,
samme versioner af de programmer som flere bruger m.m.

Og så trænger det til at blive ryddet op på serveren. Jeg har aldrig
set et så vildtvoksende anarki

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-06-11 17:40

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Efter det du havde fortalt, havde jeg ellers fået indtryk af at de
> stadig kørte OS9.

Tror ikke Kurt har opdaget at godt nok er det en iMac, men det er en
iMac G3...

Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-06-11 18:13

Fri, 24 Jun 2011 18:40:16 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen,
20110624:

>Tror ikke Kurt har opdaget at godt nok er det en iMac, men det er en
>iMac G3...

Det er en spritny iMac ... det bette 21 hestes. Mere ved jeg ikke.

Fra : Jon

Dato : 24-06-11 21:44

> [...]

> I kan godt forberede jer på en sværm af spørgsmål her i gruppen, men
> hvis I er smarte, forbereder i en samling links for Mac-begyndere, så

Du kan i alle fall begynne her:
http://www.apple.com/dk/support/mac101/
http://www.apple.com/dk/support/switch101/
Lykke til!
--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Fra : Per Boll Jørgensen

Dato : 25-06-11 16:38

> I kan godt forberede jer på en sværm af spørgsmål her i gruppen, men
> hvis I er smarte, forbereder i en samling links for Mac-begyndere, så
> jeg selv kan studere lidt

Jeg har denne liste jeg plejer at sende til nye mac brugere.. Men listen
er sikkert ufuldstændig men måske en start..
Held og lykke..

Undervisning i forskellige programmer
http://www.apple.com/dk/support/mac101/work/
http://www.æbletræet.dk/index.php?title=Forside

Forum hvor man kan spørge om alt vedr. mac.
macnyt.dk/forum

nyheder om mac.
mediamac.dk

Tyverisikring (Betaling)
http://www.orbicule.com/undercover/

Windows WMA filer på mac (gratis)
http://www.telestream.net/flip4mac-wmv/overview.htm

Antivirus (gratis) Men ikke nødvendig
http://www.clamxav.com/

Chat Gratis og langt bedre end MSN til mac er kompatibel med langt de
fleste chat protokoller : MSN, Twitter, Facebook, ICQ, Google chat
m.fl......
http://adium.im/

Afspilning af dvd og videofiler i næsten alle formater- fantastisk
program (Gratis)
http://www.videolan.org/vlc/

Konvertering af videofiler og DVD til næsten alle formater og
størrelser... f.eks. dvd til ipod eller mobil telefoner.. (Gratis)
http://handbrake.fr/

Også lige mine favorit værktøjer, det er simpelthen total fantastisk og
gratis.....
https://www.getdropbox.com/
http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
http://www4.crashplan.com/landing/index.html

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-06-11 17:41

Per Boll Jørgensen <boll@it.dk> wrote:

> nyheder om mac.
> mediamac.dk

maczonen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-06-11 04:02

Sat, 25 Jun 2011 17:38:27 +0200 skrev Per Boll Jørgensen:

>Jeg har denne liste jeg plejer at sende til nye mac brugere.. Men listen
>er sikkert ufuldstændig men måske en start..
>Held og lykke..

Tak, jeg kaster mig over det hele.

>Undervisning i forskellige programmer
>http://www.apple.com/dk/support/mac101/work/
>http://www.æbletræet.dk/index.php?title=Forside

På sidstnævnte faldt jeg over dette guldkorn:

"Apple's other co-founder, Steve Jobs, didn't agree with Jef Raskin
about many things, but they both felt the same way about hardware
expandability: it was a bug instead of a feature".

>Antivirus (gratis) Men ikke nødvendig
>http://www.clamxav.com/

Kom ikke bagefter og sig, at du ikke var advaret!

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 15:28

> [...]

> about many things, but they both felt the same way about hardware
> expandability: it was a bug instead of a feature

Måske ville Jobs nu til dags endda omtale det som "a bag of hurt"

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer