Dagens opdatering
Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-06-11 14:27

1) Jeg skal genindstille min menu til gennemsigtigt
2) Der er kommet en Cloud-ikon i docken

--
Flemming

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 24-06-11 14:59

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> 2) Der er kommet en Cloud-ikon i docken

Ikke her. MÃ¥ske fordi jeg har fjernet App Store-ikonen?

Der stod iøvrigt også at det skulle gøre App Store klar til Lion, så det
er nok koblet hertil.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 25-06-11 06:35

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110624 <nospam0002+20110624@gmail.com> wrote:

> Ikke her. Måske fordi jeg har fjernet App Store-ikonen?
>
> Der stod iøvrigt også at det skulle gøre App Store klar til Lion, så det
> er nok koblet hertil.

Du har nok ret, jeg havde vistnok Appstoreikonet i docken, det er nok
den der er gået i sky.

I øvrigt kom jeg til at tænke på, at mit eksperiment næppe har relevans,
selvom jeg har et par eSata-ting. For når jeg køber en ny MBP vil jeg jo
bruge den nye Thunderboltport til den eksterne SSD, formoder jeg.

--
Flemming

Fra : N/A

Dato : 25-06-11 12:33

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 06:38

012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) writes:

> I øvrigt kom jeg til at tænke på, at mit eksperiment næppe har relevans,
> selvom jeg har et par eSata-ting. For når jeg køber en ny MBP ville man
> jo bruge Thunderbolt til sin eksterne SSD, formoder jeg.

Jeg tror ThunderBolt bliver et kæmpeflop udenfor Mac-verden, og så
bliver det sådan noget niche, der koster en formue.

Nu får vi se :)

Til gengæld tror jeg en Thunderbolt til eSATA-adapter kommer til at
sælge som varmt brød.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-11 12:33

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110625 <nospam0002+20110625@gmail.com> wrote:

> Jeg tror ThunderBolt bliver et kæmpeflop udenfor Mac-verden, og så
> bliver det sådan noget niche, der koster en formue.

Det kan man jo frygte, men er det ikke Intel, der står bag? Det taler jo
for, at Thunderbolt også vil blive brugt i pc-verdenen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-06-11 13:10

> Det kan man jo frygte, men er det ikke Intel, der står bag? Det taler jo
> for, at Thunderbolt også vil blive brugt i pc-verdenen.

Nogen af Intels og Apples konkurrenter er ikke så glade for at være i
andet geled og pønser på et alternativ.

<http://www.eetimes.com/electronics-news/4217190/PCI-Express-takes-on-Th
underbolt?pageNumber=0>

Fra : Esben

Dato : 25-06-11 08:46

De siger Trim nu er understøtte på SSD? Nogen der kan bekræfte?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 15:48

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> De siger Trim nu er understøtte på SSD? Nogen der kan bekræfte?

Spændende. Vil gerne byde min MacBook på en hurtig SSD. Nogen
anbefalinger? min 128 Gb.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-06-11 16:16

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Spændende

Okay, TRIM lader til at være et hack som også levede under 10.6.7.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-06-11 20:21

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Spændende. Vil gerne byde min MacBook på en hurtig SSD. Nogen
> anbefalinger? min 128 Gb.

Kommer an på _hvliken_ disk ... f.eks. ser det ikke ud til at være
aktiveret på min

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 13:37

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det kan man jo frygte, men er det ikke Intel, der står bag? Det taler jo
> for, at Thunderbolt også vil blive brugt i pc-verdenen.

Min formodning - ud fra licensprisen - er at det er tænkt til servere.

Så hvis du gerne vil have en server og betale tror jeg du kan få alt
hvad du begærer :)

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-06-11 13:41

> [...]

> Min formodning - ud fra licensprisen - er at det er tænkt til servere.
>
> Så hvis du gerne vil have en server og betale tror jeg du kan få alt

Hvor har du læst noget pålideligt om licensprisen?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 25-06-11 14:07

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Hvor har du læst noget pålideligt om licensprisen?

Jeg kan nemt huske forkert. AnandTech siger at der ikke er licens på
Thunderbolt -
http://www.anandtech.com/show/4194/intels-codename-lightpeak-launches-as-thunderbolt
- og de plejer at vide hvad de taler om.

Der står også at man kan putte mini-Displayport ting direkte i og de
virker, og så er det jo straks lidt mere anvendeligt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-11 19:00

> [...]
>
> Der står også at man kan putte mini-Displayport ting direkte i og de
> virker, og så er det jo straks lidt mere anvendeligt.

Jeg så lige i en reklame fra Elgiganten eller sådan noget, at man kan få
et Mini DisplayPort til HDMI-kabel fra HAMA. Der er altså begyndt at
dukke tilbehør fra andre mærker op.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle

Dato : 25-06-11 17:53

On 2011-06-24 15:26:59 +0200, Flemming Rubini said:

> 1) Jeg skal genindstille min menu til gennemsigtigt
> 2) Der er kommet en Cloud-ikon i docken

Kun punkt 1.

Punkt 2 har jeg ikke fået. Er det ikke også kun i US at man kan iCloude?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-06-11 07:14

Palle <nospam@nospam.dk> wrote:

> Kun punkt 1.
>
> Punkt 2 har jeg ikke fået. Er det ikke også kun i US at man kan iCloude?

Jeg kan ikke finde belæg for at Cloud installeres nogen steder.
Jeg havde glemt at jeg har installeret CloudApp. Jeg har ikke medgivet
et link, fordi ovenstående jo viser sig ikke at have med Apples iCloud
at gøre.

--
Flemming