Kan ikke åbne Mac-dokumenter på PC
Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-06-11 10:50

Jeg skal åbne nogle dokumenter fra Quark Express, som er lavet på Mac.
Jeg har version 9 til Winws, men dokumenterne er lavet i v. 8 til Mac
og er uden extension.

Hvis jeg beder min Quark om at åbne en sådan fil, siger den:
"Ukendt fejl. [-27392]"

Jeg har søgt på nettet efter en forklaring, men har ikke fundet noget.

Hvis jeg omdøber filen, så den hedder QXP til sidst, sker det samme.

Om fejlen har noget med Win/Mac at gøre, eller om det er Quark der
slår knuder, ved jeg ikke. Må vi få et bud?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 07-07-11 15:16

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> [...]
>
> Om fejlen har noget med Win/Mac at gøre, eller om det er Quark der
> slår knuder, ved jeg ikke. Må vi få et bud?

Det kan godt være at den vil kunne åbne i Win vers 8. Altså at den ikke
kan kovertere både mellem platforme og versioner på een gang.

Jeg synes jeg kan huske at det netop har været tilfældet ved tidligere
versioner, men her er vi nok til bage i version 5-6-7.

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-07-11 16:42

> [...]

> Om fejlen har noget med Win/Mac at gøre, eller om det er Quark der
> slår knuder, ved jeg ikke. Må vi få et bud?

Hold da kæft jeg fik lige et deja-vu; Quark

Er der virkelig liv i det skidt endnu?

Installér en InDesign på din PC og åbn alle Quark dokumenterne og gem
dem så derefter i InDesign og flyt dem til din Mac.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 17:43

> Hold da kæft jeg fik lige et deja-vu; Quark
>
> Er der virkelig liv i det skidt endnu?

Da jeg stoppede som tekniker i 2009 havde vi stadig kunder der brugte
Quark 4.11 under OS 9 .. jeg tror ikke de har skiftet endnu ;)

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-07-11 18:35

> Da jeg stoppede som tekniker i 2009 havde vi stadig kunder der brugte
> Quark 4.11 under OS 9 .. jeg tror ikke de har skiftet endnu ;)

Havde de også et SyQuest drev (med 40MB diske) og en Ford Transit der
blev brugt når filerne skulle afleveres til tryk?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 18:42

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Havde de også et SyQuest drev (med 40MB diske) og en Ford Transit der
> blev brugt når filerne skulle afleveres til tryk?

De blev uploaded til en Gopher server :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 17:45

> Da jeg stoppede som tekniker i 2009 havde vi stadig kunder der brugte
> Quark 4.11 under OS 9 .. jeg tror ikke de har skiftet endnu ;)

Interessant.

Det bliver bare dyrere at skubbe det til man ikke KAN vente længere, men
de har sikkert bare travlt og ikke råd til at forberede.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 17:52

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 <nospam0002+20110707@gmail.com> wrote:

> Interessant.
>
> Det bliver bare dyrere at skubbe det til man ikke KAN vente længere, men
> de har sikkert bare travlt og ikke råd til at forberede.

Vi havde også trykkerier som stadig kørte deres RIP på en gammel grå G3
minitower ... da den stod af stod de med håret i postkassen, kunderne
der ikke fik trykt deres ting ....

Det er bare svært at argumentere med den slags mennesker for en
udskiftning så længe det virker ....

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 17:57

> [...]
> der ikke fik trykt deres ting ....
>
> Det er bare svært at argumentere med den slags mennesker for en

Tjah, "Nu skal vi lege en leg. Lynet slog ned, og jeres server er
ødelagt." (og så tager man serveren med).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 18:00

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 <nospam0002+20110707@gmail.com> wrote:

> Tjah, "Nu skal vi lege en leg. Lynet slog ned, og jeres server er
> ødelagt." (og så tager man serveren med).

Brandøvelse ... desværre er ikke alle så fornuftige ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-07-11 18:36

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 <nospam0002+20110707@gmail.com> wrote:

> Tjah, "Nu skal vi lege en leg. Lynet slog ned, og jeres server er
> ødelagt." (og så tager man serveren med).

Mega griner. Den har jeg sgu aldrig praktiseret. Tak for ideen.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 19:09

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Mega griner. Den har jeg sgu aldrig praktiseret. Tak for ideen.

Ingen årsag. Det vil nok give anledning til en vis eftertænksomhed hos
ejeren.

Er man i det sadistiske hjørne kan man evt udvide med alt uden edb-strøm
(bag en UPS med strømspidsbeskyttelse). Hvis en router ikke har
edb-strøm så er alle tilkoblede enheder også ristede.

Tror dog chocket er stort nok bare ved den lave dosis :)