iTunes - problemer
Fra : Per

Dato : 20-06-11 14:12

Hej!
Jeg har følgende problem med iTunes: pludselig kommer der en fejlmelding
når jeg åbner iTunes: du har ikke de nødvendige adgangsrettigheder til
denne proces. Og programmet bryder sammen.
Jeg har repareret rettighederne uder fremgang og indstalleret på ny med
samme resultat.
Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?
På forhånd tak!
/Per

Fra : Per

Dato : 24-06-11 18:40

Per <nussetroll@yahoo.de> wrote:

> [...]
> samme resultat.
> Er der nogen der kan give mig et hint om hvordan jeg kommer videre?

Problemet her her jeg stadig ikke kunnet løse, selvom jeg efter hånden
har prøvet alt. Jeg har slettet iTunes totalt og indstalleret på ny: Jeg
har til og med skabt en ny bruger for at se om iTunes ville kunne starte
hos en anden bruger. Det kunne den ikke. Samme fejlmelding.
Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!
Hvad kan jeg gøre?
På forhånd tak
/Per

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 24-06-11 20:08

> [...]

> Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
> Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!

For mig lyder det som om du har været inde at pille ved noget i
maskinrummet.

Jeg ville prøve en clean install og så Migration Assistant fra en
backup. Det tager tid, men er rimelig automatisk.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-06-11 23:00

Per wrote:

> [...]
> Skulle det virkelig være nødvendigt at indstallere hele systemet på ny?
> Og jeg er faktisk blevet temmelig afhængi af iTunes!!!

Slet flg. filer fra username/library/preferences
- com.apple.iTunes.eq.plist
- com.apple.iTunes.Gracenote.plist
- com.apple.iTunes.plist
- com.apple.iTunesHelper.plist
- com.apple.LaunchServices.plist

Samt...
- com.apple.LaunchServices.quarantene.plist

...hvis den også er der.

Og fra mappen 'By Host' - også i prefs mappen slettes
- com.apple.iTunes.0017f20d6044.plist

Nummeret kan være anderledes, og der kan være flere med andre numre. Så
er der andre iTunes filer i 'By Host' skal de også slettes.

Tøm papirkurven, så du er sikker på, de er _helt_ væk. Log ud og ind igen.

Start derefter Diskværktøj og kør 'Reparer tilladelser' på disken.

Når rep. af tilladelser er færdig, og du starter iTunes, skal du igen
sætte indstillingerne, som du vil have dem.

mvh. Erik Richard