Opgradere til OS X Lion uden Sneleopard.
Fra : mogens

Dato : 14-06-11 08:10

Hej derude!

Har 2 stk bærbare Macs som jeg gerne vil opgradere til den nye OS X
Lion når den kommer i næste måned.
1.ste maskine er en ældre MacBook med flg. specs.:
2 GHz Intel Core Duo Processor. 2 GB 667 MHz DDR2 SDRAM. Mac OS X
Version 10.5.8.
2.den maskine er en MacBookPro med flg. specs..
2,16 GHz Intel Core Duo Processor. 1 GB 667 MHz Ram. Mac OS X Version
10.4.11.

Hvordan får jeg disse 2 maskiner opgraderet til OS X Lion. Skal jeg
først købe og installere en Snow Leopard version, før jeg kan
installere løven? I givet fald, hvor får jeg fat i en sneleopard
opdatering og kan jeg spare lidt ved at købe en licens til flere
maskiner?

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 14-06-11 15:44

On Tue, 14 Jun 2011 07:10:08 -0700 (PDT), <mogens> wrote:
> [...]
> installere løven? I givet fald, hvor får jeg fat i en sneleopard
> opdatering og kan jeg spare lidt ved at købe en licens til flere

Apple sier at laveste cpu er Core 2 Duo, det ser ut som du har Core Duo
og dermed skal det ikke være mulig.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-11 20:11

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> [...]
> installere løven? I givet fald, hvor får jeg fat i en sneleopard
> opdatering og kan jeg spare lidt ved at købe en licens til flere

Du får nok svært ved at installere 10.7 på dem da min. specs er Core 2
Duo ..

Ellers er proceduren at få fat i en 10.6 skive og så opdatere derfra.

/thomas

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 21-06-11 13:04

> Du får nok svært ved at installere 10.7 på dem da min. specs er Core 2
> Duo ..

Måske en skrivefejl? Tror ikke der er 2,16 GHz som ikke er Core 2 Duo. Den
første hvide MacBook var kun Core Duo, men fra november 2006 var det Core 2
Duo.

Så er der osse spørgsmålet, om de kan køre 10.7 tilfredsstillende med så
lidt RAM og hvad med grafikken?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-11 13:08

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> Duo.
>
> Så er der osse spørgsmålet, om de kan køre 10.7 tilfredsstillende med så

Det kører ok på en Core2 Duo Mac Mini (den første generation der var
Core 2) med 2GB ram ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-11 13:50

Hej,

> Måske en skrivefejl? Tror ikke der er 2,16 GHz som ikke er Core 2 Duo. Den
> første hvide MacBook var kun Core Duo, men fra november 2006 var det Core 2
> Duo.

Jeg har selv en MacBook Pro med 2.16 Ghz Core Duo processor, så jo, den
model findes skam. Det er en BTO model.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-11 15:13

On 14 Jun., 16:10, mogens <maav...@gmail.com> wrote:
> [...]
> installere løven? I givet fald, hvor får jeg fat i en sneleopard
> opdatering og kan jeg spare lidt ved at købe en licens til flere
Snow Leopard skal kun bruges for at installere Lion. Den er så at sige
et skohorn for at få "Lion-skoen på"
Lion må lægges på 5 maskiner. Det må alle programmer i App-store.
Det er en standard-betingelse.
Apple kontrollerer iøvrigt ikke licenser som Microsoft gør. Aftalerne
med Apple kan lignes med håndslag eller gentlemen agreements. Ingen
kontrol.

MvH
Jens