iPad 2 og "Find my iPad"
Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 17:09

Jeg synes det ser ud til, at der ikke er GPS i iPad 2 WiFi modellen.
Hvordan virker "Find my iPad" så?

I iPad 2 med 3G ser det ud til, at der er A-GPS, det kan jeg bedre
forstå hvordan virker.

--
Mvh. Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-06-11 17:34

On Mon, 13 Jun 2011 18:09:21 +0200, <Anders Sørensen> wrote:
> Jeg synes det ser ud til, at der ikke er GPS i iPad 2 WiFi modellen.
> Hvordan virker "Find my iPad" så?
>
> I iPad 2 med 3G ser det ud til, at der er A-GPS, det kan jeg bedre
> forstå hvordan virker.

Da baserer den seg på en database over kjente wifi-aksesspunkter.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-11 17:35

Den 13/06/11 18.33, Tor Einar Samdahl skrev:

> Da baserer den seg på en database over kjente wifi-aksesspunkter.

Ok, men der er vel ikke mange private accesspoints i den database?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-11 10:54

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> wrote:

> Ok, men der er vel ikke mange private accesspoints i den database?

den er ikke ret brugbar udenfor større byer ....

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-06-11 19:09

On Mon, 13 Jun 2011 18:35:28 +0200, <Anders Sørensen> wrote:

> Ok, men der er vel ikke mange private accesspoints i den database?

Jo, før hadde brukte de en database fra Skyhook Wireless, som kjører
rundt med biler og logger alle aksesspunkter, ikke ulikt hva Google
gjør med sine streetviewbiler (som også loggfører wifi-aksesspunkter
(jamfør problemene Google har hatt med logging av data)). I senere tid
tror jeg Apple har bygd opp sin egen database med tanke på antall
enheter de har i omløp.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-06-11 22:10

Anders Sørensen <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> writes:

> Jeg synes det ser ud til, at der ikke er GPS i iPad 2 WiFi
> modellen. Hvordan virker "Find my iPad" så?
>
> I iPad 2 med 3G ser det ud til, at der er A-GPS, det kan jeg bedre
> forstå hvordan virker.

Apple har en "crowdsourcet" database over stort set samtlige wifi
netværk i hele verden. Der var lidt omtale af det for et kort stykke tid
siden. Faktisk var det årsag til iOS 4.3.3 opdateringen.

http://support.apple.com/kb/DL1358

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH