Time Machine backup fejler
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-06-11 20:58

Setup: den sædvanlige eksterne backup HD på 1 TB sættes i og tændes
"sikkerhedkopier nu" aktiveres. Den scanner en hulens masse emner, før
den begynder at backeup.

Men det længste den kommer er 2, 4 GB af 14,whatever GB, det korteste er
256 Kb af samme slutsum.

SLutte sikkerhedskopiering og afmontere hele møllen, slette den
".inProgress" fætter der ligger på TB'en - i det forfængellige håb, at
den så ville begynde på en frisk. Nix. Samme resultat.

Hvad gør jeg galt? Er det forkert at bruge maskinen, mens den laver
backup? Seer lidt eyeTV og sådan.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-06-11 22:38

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> SLutte sikkerhedskopiering og afmontere hele møllen, slette den
> ".inProgress" fætter der ligger på TB'en - i det forfængellige håb, at
> den så ville begynde på en frisk. Nix. Samme resultat.

Hvordan præcis fejler den?

Som udgangspunkt skal du holde nallerne langt væk fra Time Machine's
arbejdsfiler.

> Hvad gør jeg galt? Er det forkert at bruge maskinen, mens den laver
> backup? Seer lidt eyeTV og sådan.

Du burde kunne bruge den uændret. Time Machine skal nok ikke tage sig
af EyeTV.

Bliver den færdig hvis den får lov at stå og hygge sig natten over?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-11 12:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110612 <nospam0002+20110612@gmail.com> wrote:

> Hvordan præcis fejler den?

Det skal jeg ikke kunne sige, den holder bare op med at backe op

> [...]
> af EyeTV.
>
> Bliver den færdig hvis den får lov at stå og hygge sig natten over?

Næh, det gjorde den ikke, den har nok hygget sig, men kom ikke meget
længere end til 820 Mb.

Så hvad nu?

--
v.h., Mich

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-06-11 12:55

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110612 <nospam0002+20110612@gmail.com> wrote:

> Bliver den færdig hvis den får lov at stå og hygge sig natten over?

Nu blev den færdig. Løsning: genstarte puteren, lukke og slukke for alt
andet end systemindstilllinger (også wifi), sætte HD'en til, vupti så
sikkerhedkopierer den. Dejligt og beroligende

Men hvor for det her hjalp, aner jeg ikke.

--
v.h., Mich

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-06-11 14:26

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Det skal jeg ikke kunne sige, den holder bare op med at backe op

Afslutter den med en dialogboks? Bliver den bare ved og ved? Dør
processen?

Jeg kan anbefale at slå ikonet til øverst til højre, så kan man se når
den kører.

> Næh, det gjorde den ikke, den har nok hygget sig, men kom ikke meget
> længere end til 820 Mb.
>
> SÃ¥ hvad nu?

Det kommer an på hvad problemet er.

Kan du evt kigge i Konsol.app for at se om der er nogen beskeder fra
backupd?

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-06-11 14:28

> [...]

> andet end systemindstilllinger (også wifi), sætte HD'en til, vupti så
> sikkerhedkopierer den. Dejligt og beroligende

Det er svært at sige hvorfor men godt det lykkedes.

Måske er det et godt tidspunkt at købe en ny Time Machine disk og sætte
den gamle i bankboksen?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-06-11 19:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110613 <nospam0002+20110613@gmail.com> wrote:

> Måske er det et godt tidspunkt at købe en ny Time Machine disk og sætte
> den gamle i bankboksen?

Det ville være surt. Denne eksterne HD er knapt et år gammel

--
v.h., Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-06-11 19:06

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> Det ville være surt. Denne eksterne HD er knapt et år gammel

Det er altid en god idé at have mere end én backup ....

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-06-11 19:26

cykelstativ@invalid.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Det ville være surt. Denne eksterne HD er knapt et år gammel

Tjah, hvor mange sikkerhedskopier har du af dine vigtige ting så?