Bedste gratis program til at få styr på
Fra : David Schjelde

Dato : 12-06-11 20:19

Kære alle

Jeg hr nu i et par dage googlet og kigget, men kan ikke finde ud af
hvilket (gratis) program til Mac der er det bedste til at få styr på DVD
samlingen. Og måske også til bøgerne og cd'erne.

Så måske nogle af jer har et godt tip?

BH
David

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-11 20:21

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> [...]
> hvilket (gratis) program til Mac der er det bedste til at få styr på DVD
> samlingen. Og måske også til bøgerne og cd'erne.

Hvor teknisk er du ?... med mysql og php kan du selv flikke noget sammen

Dog vil jeg abefale du kigger på Delicious Library

<http://www.delicious-monster.com/>

/thomas

Fra : David Schjelde

Dato : 12-06-11 20:54

Den 12/06/11 21.21, Thomas von Hassel skrev:

> Hvor teknisk er du ?... med mysql og php kan du selv flikke noget sammen
>
> Dog vil jeg abefale du kigger på Delicious Library
>

> <http://www.delicious-monster.com/>
>
> /thomas

Jeg er ikke særlig teknisk anlagt og det kombineret med at være doven (-:

Tak for linket, jeg kigger på det (-:

BH David

Fra : David Schjelde

Dato : 12-06-11 20:55

> Hvor teknisk er du ?... med mysql og php kan du selv flikke noget sammen
>
> Dog vil jeg abefale du kigger på Delicious Library
>

> <http://www.delicious-monster.com/>
>
> /thomas

Det ser rigtig godt ud, men koster det ikke penge?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-11 21:02

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> Det ser rigtig godt ud, men koster det ikke penge?

Jo ... du har jo lige sagt du er doven, så her kan du give ca. 180 kr.
for et super program ...

/thomas

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-06-11 07:40

> Jo ... du har jo lige sagt du er doven, så her kan du give ca. 180 kr.
> for et super program ...

I App Store koster den 208 kr.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-11 15:29

> I App Store koster den 208 kr.

ja, Wil Shipley har åbenbart besluttet at de 30% som Apple tager ikke
skal komme fra hans bundlinie :)

/thomas

Fra : David Schjelde

Dato : 13-06-11 07:51

Den 12/06/11 22.01, Thomas von Hassel skrev:

> Jo ... du har jo lige sagt du er doven, så her kan du give ca. 180 kr.
> for et super program ...
>
> /thomas

Sandt (-:

Fra : Steen

Dato : 12-06-11 20:53

> [...]

> hvilket (gratis) program til Mac der er det bedste til at få styr på DVD
> samlingen. Og måske også til bøgerne og cd'erne.

Jeg synes imdb.com er let at gå til.
Opret dig gratis på deres side, og så er det bare at taste ind.
Jeg har nu kun fået lagt et par stykker ind, men det ser ud til at
fungere okay. Et simpelt regneark kan vel også gøre det.
Mht. CD'er - så kan man lave en fin pdf-fil af de CD'er man har lagt ind
i iTunes.
--
Steen

https://www.facebook.com/spentrup

Fra : thohei

Dato : 12-06-11 15:17

On Jun 12, 9:19 pm, David Schjelde <schjeldefjern...@mailme.dk> wrote:
> [...]
> hvilket (gratis) program til Mac der er det bedste til at få styr på DVD
> samlingen. Og måske også til bøgerne og cd'erne.

Dvdpedia http://www.bruji.com/dvdpedia/ koster 18usd og er rigtig godt
til dvd'er. Bøger og cd'er kan det dog ikke klare.
Thomas

Fra : Kurt Brixen

Dato : 13-06-11 10:39

On 2011-06-12 23:17:03 +0200, thohei said:

> Dvdpedia http://www.bruji.com/dvdpedia/ koster 18usd og er rigtig godt
> til dvd'er. Bøger og cd'er kan det dog ikke klare.
> Thomas

Men så laver Bruji også CDpedia og Bookpedia
Jeg bruger selv CDpedia og DVDpedia.

Med de programmer kan der desuden laves en smart mappe i Finder med
søgekriteriet "PediaItemDVD" og "PediaItemCD", så man hurtigt kan
overskue filmene og musikken i finderen.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 13-06-11 15:50

On Mon, 13 Jun 2011 16:29:24 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:

> ja, Wil Shipley har åbenbart besluttet at de 30% som Apple tager ikke
> skal komme fra hans bundlinie :)

Merkverdig, i den norske MAS koster den 195 nok, som passer godt overens
med hva den koster direkte fra delicious-monster.com. Kan virke som om
han nylig har et lite $5 avslag i pris. (Utviklere setter ett prisnivå,
så er det Apple som valutaomregner).

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"