Min MacBook mangler luft ved Handbrake
Fra : Steen

Dato : 12-06-11 13:32

Min MacBook er muligvis underdimensioneret med 2GB ram, for bruger jeg
eksempelvis Handbrake, hvæser og puster den som en gammel astmatiker
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-11 14:05

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Min MacBook er muligvis underdimensioneret med 2GB ram, for bruger jeg
> eksempelvis Handbrake, hvæser og puster den som en gammel astmatiker

Du mener den kører blæserne op ? ... det er helt normalt når du belaster
din CPU med 100% over længere tid

/thomas

Fra : Steen

Dato : 12-06-11 20:53

> Du mener den kører blæserne op ? ... det er helt normalt når du belaster
> din CPU med 100% over længere tid
>

> /thomas

Jeps, blæseren kører for fuld skrald, men det er heldigvis ikke ret tit
jeg bruger Handbrake - kun når jeg skal have nogle videofiler stoppet
ind i min iPad
--
Steen

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 12-06-11 16:08

isteen@gmail.com (Steen) writes:

> Min MacBook er muligvis underdimensioneret med 2GB ram, for bruger jeg
> eksempelvis Handbrake, hvæser og puster den som en gammel astmatiker

Handbrake spiser al din cputid og så går blæserne igang.

Men det kan let være at du også mangler ram herefter. Du foreslås at
opgradere den til så meget som dit bundkort kan klare. Det kan let
forlænge dens levetid med et år eller tre.

Fra : Steen

Dato : 12-06-11 20:53

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110612 <nospam0002+20110612@gmail.com> wrote:

> [...]
> opgradere den til så meget som dit bundkort kan klare. Det kan let
> forlænge dens levetid med et år eller tre.

Værd at overveje, det er lige tit nok jeg ser badebolden.
--
Steen

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 13-06-11 08:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:
> Min MacBook er muligvis underdimensioneret med 2GB ram, for bruger jeg
> eksempelvis Handbrake, hvæser og puster den som en gammel astmatiker

Fik min MacBook Pro til at køle af ved at afmontere battenet.

Den gik fra 92 til 55 grader Celsius....

Det var specielt Flash på facebook der fik den højt op...

P.S. Modellen er fra Marts 2007.

H.

Fra : Steen

Dato : 13-06-11 09:25

<Henrik> wrote:

> Fik min MacBook Pro til at køle af ved at afmontere battenet.
>
> Den gik fra 92 til 55 grader Celsius....
>
> Det var specielt Flash på facebook der fik den højt op...

Ja, Flash giver overarbejde. Sporten.dk giver også varmen i lårene

--
Steen

Fra : Jesper

Dato : 13-06-11 10:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Ja, Flash giver overarbejde. Sporten.dk giver også varmen i lårene

Det er da fint med opvarmning op til kampen
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Steen

Dato : 13-06-11 19:51

> Det er da fint med opvarmning op til kampen

SÃ¥ faktisk noget i tv for et stykke tid siden, om at det er et udbredt
fænomen, altså rødt udslet på lårene. Det kommer af varme laptops, og
forsvinder igen efter nogen tid. Måske var det mine varme lår, der hjalp
pigerne efter halvlegen

Fra : Kent

Dato : 13-06-11 22:01

Steen formulerede spørgsmålet:

> [...]
> fænomen, altså rødt udslet på lårene. Det kommer af varme laptops, og
> forsvinder igen efter nogen tid. Måske var det mine varme lår, der hjalp

Næ. Humlen var faktisk, at det måske nok forsvandt i første omgang, men
langtidsskaderne (her taler vi altså ikke om en enkelt gang) var
alvorlige. Nogle underliggende lag af huden, som blev ødelagt.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-11 07:45

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> langtidsskaderne (her taler vi altså ikke om en enkelt gang) var
> alvorlige. Nogle underliggende lag af huden, som blev ødelagt.

Læg mærke til at Apple helt konsekvent ikke kalder deres bærbare for
"laptops" ....

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-06-11 09:55

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> writes:

> Det var specielt Flash på facebook der fik den højt op...

Flash er det en god ting at kunne slå fra, hvis man ikke vil have cpu'en
knokler.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-11 15:29

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110613 <nospam0002+20110613@gmail.com> wrote:

> Flash er det en god ting at kunne slå fra, hvis man ikke vil have cpu'en
> knokler.

Det er godtnok træls at vi ikke har Flash på iOS endnu hva' ? ;)

/thomas

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 13-06-11 20:52

> Det er godtnok træls at vi ikke har Flash på iOS endnu hva' ? ;)
>
> /thomas

Hehe, tror nok det går uden (;

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 13-06-11 16:09

> Det er godtnok træls at vi ikke har Flash på iOS endnu hva' ? ;)

Jeg var for nyligt i København og havde i den anledning lejlighed til at
afprøve S-togenes højt opreklamerede gratis internet.

Åbenbart kommer finansieringen ved at tilføje en bannerreklame øverst på
hver browserside, og denne bannerreklame er så syltet ind i flash.
Naturligvis er HVERT vindue tilplastre og https virker ikke.

Kan vi ikke gå ud fra at målgruppen er folk med batteridrevne apparater?

Det er nok det mest amatøragtige tiltag jeg længe har set og det er
suverænt en ommer.