Det skulle ikke kunne lade sig gøre...
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-11 19:49

Men det kunne det.

<http://users.cybercity.dk/~dsl487543/THCpaaXP.jpg>

Der er flere her i gruppen der har Elgato dimser.

Det her var på en ældre (2004) selvbygget PC med en 2,4 GHz Pentium 4
CPU, 2 GB RAM og et Nvidia Geforce 6 videokort med kun 128 MB RAM, og
Windows XP Pro.

Signalet kommer over en 100 Mbit LAN fra en Algato Eyetv Netstream
DTT modtager.

Iflg Elgato, så er systemkravene:

: System requirements
:
: Macintosh: Intel Core CPU, Mac OS X v10.5.8 or later
: PC: Windows 7, 2.0 GHz Intel/AMD CPU or Intel Atom CPU
: 1 GB RAM
: Home network with 100Base-T Ethernet (802.11n for wireless)

<http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/products/tuner/netstreamdt
t/product3.en.html>

Kort link:

<http://tinyurl.com/6yxaeo7>

Jeg lurede lidt på det med "Intel Atom CPU" og at de skrev, at THC
kører på en Netnbook. Det er jo ikke noget kraftværk.

Det kan altså alligevel godt lade sig gøre med XP.

Eneste mærkelige var ved install af driveren til Windows, så
netkortet kan "se" Elgato tuneren, hvor teksten under installation
stod på et mærkeligt tegnset/sprog. Det gælder om at huske hvor
"Next" og "Finish" knapperne plejer at sidde ved Install Shield.

Først installerer man driveren, så rebooter man, og så THC
programmet. Man bruger samme aktivationsnøgle som til Mac.

Det skulle osse virke med bl.a VLC - står der i manualen.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 11-06-11 20:35

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> writes:

> [...]
> stod på et mærkeligt tegnset/sprog. Det gælder om at huske hvor
> "Next" og "Finish" knapperne plejer at sidde ved Install Shield.

Hvor fandt du en XP driver henne?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-11 20:56

Thorbjørn Ravn Andersen:

> Hvor fandt du en XP driver henne?

Jeg kørte den .exe fil i Driver mappen til Netstream modellen på den
medfølgende CD. På Terratech's hjemmeside står der, at deres software
understøtter XP/Vista/W7, så jeg tog chancen.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.