Mobil med HOTSPOT
Fra : Niller

Dato : 11-06-11 01:41

Hvad for en mobil med HOTSPOT er den billigste – Den skal bare bruges
i sommerhus som trådløs mobil router til ipad og iPod touch

Er godt klar over at man kan købe den slags router, men de koster.

Så håber at kunne finde en brugt mobil ( der måske er med knust glas
eller lign. ) men virker..

Nils

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-11 19:10

Niller:

> [...]
>
> Er godt klar over at man kan købe den slags router, men de koster.
>
> Så håber at kunne finde en brugt mobil ( der måske er med knust

En DIMY mobile hotspot:

<http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TRtMB3.jpg>

TDC dongle, som den viste kan købes i Kvickly i øjeblikket for ca 400,-
kr inkl SIM kort og en uges forbrug. Laptoppen er sat op med Windows
ICS - det findes tilsvarende i Mac OS X - og så kan du bruge din
nuværende trådløs router som AP.

--
Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Fra : Niller

Dato : 11-06-11 14:11

On 11 Jun., 20:09, Axel Hammerschmidt <hl...@hotmail.com> wrote:
> Niller:

> En DIMY mobile hotspot:
>
> <http://users.cybercity.dk/~dsl487543/TRtMB3.jpg>
>
> TDC dongle, som den viste kan k bes i Kvickly i jeblikket for ca 400,-
> kr inkl SIM kort og en uges forbrug. Laptoppen er sat op med Windows
> ICS - det findes tilsvarende i Mac OS X - og s kan du bruge din
> nuv rende tr dl s router som AP.
>
> --
> Banned from Version2.dk for writing a Firesheep script.

Hmm - er slet ikke med på hvad du mener ? Hvad er det for en trådløs
router du snakker om jeg har ?

Nils

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-11 22:30

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

<snip>

> Hmm - er slet ikke med på hvad du mener ? Hvad er det for en trådløs
> router du snakker om jeg har ?

Du har vel en router med trådløs (indbygget AP) til din ipad og iPod
touch i forvejen? Hvordan kan du ellers få dem på nettet?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Niller

Dato : 11-06-11 16:48

On 11 Jun., 23:30, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:
> [...]
>
> Du har vel en router med trådløs (indbygget AP) til din ipad og iPod
> touch i forvejen? Hvordan kan du ellers få dem på nettet?

Det er til min søster

OK det er den du mener - så skulle hun begynde at skille det hele ad
der hjemme eller købe en ny til sommerhuset - min ide var at hun bare
kunne smide sit bibob kort i en gl. smartphone når hun ville på nettet
( hun er ikke til smartphone ) men kan godt se det smarte med at bruge
den som hotspot (kvinder )
Men tak for iden - jeg kan se at man kan finde en brugt smartphone med
hotspot til en 500 -800 kr. i DBA så det er nok modelen.
Synd hun ikke har en bærbar så kunne hun bruge den som trådløs router
( med en dongle )

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 14-06-11 07:41

On 12-06-2011 00:48, Niller wrote:

> [...]
> hotspot til en 500 -800 kr. i DBA så det er nok modelen.
> Synd hun ikke har en bærbar så kunne hun bruge den som trådløs router

Hvorfor ikke noget i stil med denne:
http://www.dba.dk/3g-router-wireless-huawei/id-74692061/ ?

Jesper \

Fra : Niller

Dato : 12-06-11 00:56

On 12 Jun., 00:48, Niller <nil...@gmail.com> wrote:

> [...]
> hotspot til en 500 -800 kr. i DBA så det er nok modelen.
> Synd hun ikke har en bærbar så kunne hun bruge den som trådløs router

PS.. den dims hvor man sætter dongle ned i, er det den du kalder en
DIMY ? hvor købe du den ? - har lavet noget google - men kan ikke
finde lige den model..

Nils

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-06-11 10:06

> [...]

> PS.. den dims hvor man sætter dongle ned i, er det den du kalder en
> DIMY ? hvor købe du den ? - har lavet noget google - men kan ikke

DIMY = Did It MYself (Hotspot).

Dimsen fulgte med til en D-Link DWL-G122 (H/W Ver: C1, F/W Ver: 3.00)
trådløs (802.11g) USB adapter. Der hedder den en "USB Extension Cable
with Cradle".

Du kan osse bruge et tilpasset (DIMY) USB kabel.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-06-11 15:41

> [...]

> Er godt klar over at man kan købe den slags router, men de koster.
>
> Så håber at kunne finde en brugt mobil ( der måske er med knust glas

En iPhone.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Niller

Dato : 14-06-11 23:33

On 14 Jun., 16:41, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> En iPhone.

Må jeg købe din iPhone for 600 kr..

Nils

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 06:52

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Må jeg købe din iPhone for 600 kr..
>
> Nils

Jeg købte en iPhone 3G for 500,- til min kæreste, så ja du kan godt
finde en iPhone til en billig penge.

På den måde løser du 3 ting på een gang;

hun får en anden telefon

med indbygget iPod

og med Personal Hotspot, som giver hende internet adgang

Jeg synes faktisk at det var et glimrende forslag.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-11 07:32

> [...]
>
> med indbygget iPod
>
> og med Personal Hotspot, som giver hende internet adgang
>
> Jeg synes faktisk at det var et glimrende forslag.

Med mindre man bliver ked af at den ikke kan køre de nye version af
softwaren ...

/(thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 08:06

> Med mindre man bliver ked af at den ikke kan køre de nye version af
> softwaren ...
>
> /(thomas

Enig, men det er en nem og billig måde at komme igang med en iPhone og
alene backup løsningen er jo 500% værd. Hvis hun så bliver glad for den,
så er overgangen fra en 3G til fx. den nye i september meget meget
enkel.

Fra : Niller

Dato : 15-06-11 00:30

On 15 Jun., 07:51, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> [...]
>
> med indbygget iPod
>
> og med Personal Hotspot, som giver hende internet adgang
>
> Jeg synes faktisk at det var et glimrende forslag.

Yeps - tror du ikke jeg har sagt det til min søster ) Hun er
hardcord sms`er og syntes smartphone er skod..

500 kr. - godt fundet, det har jeg ikke set nogen steder - Jeg troede
man skulle have en iPhone 4 for at kunne bruge hotsport ...

Nils

Fra : Niller

Dato : 15-06-11 01:10

On 15 Jun., 09:06, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Enig, men det er en nem og billig m de at komme igang med en iPhone og
> alene backup l sningen er jo 500% v rd. Hvis hun s bliver glad for den,
> s er overgangen fra en 3G til fx. den nye i september meget meget
> enkel.
>
> --
> med venlig hilsen Jesper Haaber Gyllinghttp://www.gylling.net/
> AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jes...@gylling.netwww.facebook.com/profile.php?id=589926640

Jeg vil da gerne vide hvor i finder en iPhone 3G til 500 kr. ?

Nils

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 15-06-11 08:44

On 15-06-2011 09:10, Niller wrote:

> Jeg vil da gerne vide hvor i finder en iPhone 3G til 500 kr. ?

Ingen anelse, men så du mit bud på en alternativ løsning ?
Noget i stil med denne:
http://www.dba.dk/huawei-e5-3g-mobil-router/id-74410734/ ?

Jesper \

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 09:20

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> Jeg vil da gerne vide hvor i finder en iPhone 3G til 500 kr. ?
>
> Nils

I Den Blå Avis - de er godt nok sat til salg til mere end 500,- men
efter min mening er en iPhone 3G i ulåst tilstand ikke mere end 500,-
værd kontant.

Du får en 2 generationer gammel telefon, som i bedste fald har et år
eller 2 før den er outdated.

Find en der er pæn og med et headset, som virker og byd 500,-

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-11 09:21

> [...]
> 2 før den er outdated.
>
> Find en der er pæn og med et headset, som virker og byd 500,-

Og som stadig holder batteri mere end 2-3 timer ...

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 09:23

> Og som stadig holder batteri mere end 2-3 timer ...
>
> /thomas

Præcis.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 09:27

http://www.dba.dk/iphone-3g-8-gb-sort-ikke/id-74694753/

Fra : Niller

Dato : 15-06-11 03:26

- Vis tekst i anførselstegn -
Ingen anelse, men så du mit bud på en alternativ løsning ?
Noget i stil med denne:
http://www.dba.dk/huawei-e5-3g-mobil-router/id-74410734/ ?

Jo tak - så den første du satte et link til (Huawei B970) lige den
model er lidt kringlet.) Den anden ( Huawei E5 3G mobil router ) er
fin, men jeg ville ik give mere en 300 kr for den. Så syntes jeg for
mere for pengene hvis man køber en brugt Android / iPhone til 600 kr -
800 kr.

Nils

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-06-11 10:43

> [...]

> fin, men jeg ville ik give mere en 300 kr for den. Så syntes jeg for
> mere for pengene hvis man køber en brugt Android / iPhone til 600 kr -

Du skal jo lave følgende regnestykke;

Hvor meget bruger din søster om måneden på mobiltelefon?

Kan hun for den pris, gå på nettet, SMS frit, tale frit og samtidig have
sin musik med sig?

Mange bruger jo rask væk 400 - 500 kroner om måneden og så har de en
eller anden skod Nokia telefon.

For et lille anskaffelsesbeløb fx. 500,- for en brugt iPhone 3G og så en
omlægning af ens abbonnement, så kan man faktisk betale som man altid
har gjort, men nu også kæse e-mails, surfe på nettet samt tilgå FB og
deslige.

Eneste problem for din søster er at hun SMS'er big time og dermed
sikkert vil synes at iPhone og SMS ikke er som det plejer at være.

Personligt synes jeg at SMS er super smart, men jeg gad ikke have en
dialog via den.

Fra : Niller

Dato : 15-06-11 04:52

On 15 Jun., 11:42, jes...@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> [...]
> sikkert vil synes at iPhone og SMS ikke er som det plejer at være.
>
> Personligt synes jeg at SMS er super smart, men jeg gad ikke have en

Jamen du har helt ret - vi 2 kan ikke være mere enig, men jeg har et
problem ( min søster ) ... )

Nils