Stat op fanboys, eller er der kun fatboys ~
Fra : Lyrik

Dato : 07-06-11 16:03

Den nylige keynote kan virkelig få min glæde over Mac tilbage i det
inderste hjertekammer. En Steve Jobs der sendte taknemmelige blikke
ned i salen hvor over 5000 begejstrede publikummer var samlet.
En udmagret Steve Jobs der så ud som om han ikke har langt igen. Men
en glad og generøs Steve Jobs. En ærlig Steve Jobs. Og en sejg Steve
Jobs. En Steve Jobs der havde investeret milliarder i at tænde
kærlighed til Apple.
Der blev råbt "I love You!" til hans legemlige rester,-og han svarede
"Tak! det varmer!"

Men hør og se keynoten selv på apple.dk. Se Steve Jobs give arven fra
sig!
iCloud! En multimilliarddollar server-farm doneret gratis, som vil
give glade brugeres maskiner fælles adgang til dokumenter og musik.
Firmagenerøsitet som vil give 5 styresystemer "Lion" i grams for
omkring 200 kroner. Til evig eje i "The iCloud" Det samme for musik og
andre programmer. Lavere priser og "5 skud i bøssen."

Systemet tager skyerne ned på jorden og lader dig få himmelsandwich i
stedet for jordiske plasticskiver.

Jeg er begejstret!

Hvad er du?

Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-11 12:56

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> andre programmer. Lavere priser og "5 skud i bøssen."
>
> Systemet tager skyerne ned på jorden og lader dig få himmelsandwich i

Jeg er skam også begejstret. Jeg har altid ment, at software er
vigtigere end hardware, og det her er jo en form for software. Det er i
hvert fald ikke den hardware, man sidder med foran sig.
Jeg er lige kommet hjem efter tre uger i USA. Jeg var faktisk i
San Francisco den dag, der blev holdt keynote. Jeg ærgrede mig lidt
over, at jeg ikke havde forsøgt at få en billet, for det kunne da have
været en stor oplevelse. Desværre havde det vist ikke været let at få en
billet, og jeg er jo heller ikke fagmand, trods alt.
Det undrer mig, at der ikke er nogen svar på dit indlæg efter så
lang tid, men der er vist en anden tråd om det. Her skriver folk, at
Steve Jobs ikke forærer noget væk, og at det kun er business.
Selvfølgelig er der det Jobs' opgave at få Apple til at klare sig godt
som firma, men der er forskel på, hvordan forretningsfolk agerer. Nogle
gør det kun for pengene. Nogle går gerne langt over stregen for moral og
lovgivning, hvis de kan slippe afsted med det. Andre er mere moralske og
forsøger at gøre det rette. Uanset hvad kan man dog blive tvunget til at
foretage nogle ubehagelige beslutninger, hvis man skal køre et stort
firma. Se bare filmen "Arven".
Jeg er helt sikker på, at Steve Jobs er meget entusiastisk, hvad
Apples produkter angår. Jeg er sikker på, at han arbejder hårdt på at
udvikle perfekte produkter, og at han er ærligt stolt, når de lancerer
noget nyt. Jeg har altid helst villet handle med firmaer, hvor jeg har
følt, at der var noget entusiasme bag produkterne, og at man ikke bare
lavede noget, man mente ville kunne sælge. Samtidig fremgår det af alle
de bøger, jeg har læst om Steve Jobs, at han i bund og grund gerne vil
gøre det rigtige. Han er ikke ude på at snyde kunderne. Dermed ikke
sagt, at han bare kan forære det hele væk af godhed. Sådan kan man ikke
køre et stort firma. Man er også nødt til at være hård på mange punkter.
Nå, men i hvert fald er jeg også meget begejstret og glæder mig
til både Lion, iCloud og iOS5.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-11 15:36

Hej,

> [...]
> San Francisco den dag, der blev holdt keynote. Jeg ærgrede mig lidt
> over, at jeg ikke havde forsøgt at få en billet, for det kunne da have

Nu skal du ikke ærgre dig for meget. Hvis jeg nu fortalte dig at
billetprisen ligger på den forkerte side af 8000 kr. per stk - ville du
så stadig have forsøgt at skaffe en billet? (og det er altså den
officielle pris... prisen på det sorte marked er langt højere)

> Selvfølgelig er der det Jobs' opgave at få Apple til at klare sig godt
> som firma, men der er forskel på, hvordan forretningsfolk agerer. Nogle

Meget kan man sige om ham, men han har altså ikke altid været den mest
vellidte chef. Så vidt jeg har forstået har en del af medarbejderne i
mange år forsøgt i videst muligt omfang at undgå at være i samme lokale
som ham, da man nemt kunne risikere at måtte gå ud af lokalet uden arbejde.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-11 16:43

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> [...]
> så stadig have forsøgt at skaffe en billet? (og det er altså den
> officielle pris... prisen på det sorte marked er langt højere)

Og der var udsolgt på et par timer ...

> [...]
> som ham, da man nemt kunne risikere at måtte gå ud af lokalet uden arbejde.

Og mange af de historier er blevet vildere og vildere med årene ... 5
fjer og den slags ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-11 17:31

> Og der var udsolgt på et par timer ...

OK, det er måske lige dyrt nok. Jeg tænkte bare, at det kunne være en
stor oplevelse at være med. Det er nok den eneste gang i mit liv, jeg er
i nærheden af en keynote. Så må jeg nøjes med at glæde mig over, at jeg
har været mindre end 2 km fra Steve Jobs. Vi har næsten indåndet den
samme luft
Jeg blev nu ellers lidt immun overfor priser. Mit MasterCard løb
tør derovre, og jeg måtte fortsætte på Visa Dankortet. Fem personer i
Universal Studios med billet også til Sea World og frontline passes
kostede $832. Vi ville se en baseballkamp, men de havde kun de dyre
siddepladser tilbage. De kostede $580 for fire. Det var godt nok for
dyrt, så vi nøjedes med ståpladser. Så det der med, at computere er
meget billigere i USA end i Danmark, det kompenserer amerikanerne vist
for andre steder.

> Og mange af de historier er blevet vildere og vildere med årene ... 5
> fjer og den slags ...

Der dukker da stadig historier op. Se denne artikel og henvisningerne i
den:

<http://tech.fortune.cnn.com/2011/05/09/inside-apple/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-11 19:13

Hej,

> Og mange af de historier er blevet vildere og vildere med årene ... 5
> fjer og den slags ...

Der findes et website med tidligere medarbejderes personlige historier
om deres tid med Steve Jobs, hvor de lægger navn til. Det tror jeg er
ret pålideligt (men selvfølgelig kun een side af historien).

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-06-11 13:02

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Nå, men i hvert fald er jeg også meget begejstret og glæder mig
> til både Lion, iCloud og iOS5.

Jeg er specielt interesseret i at Lion Server pludselig er til at få for
menneskepenge, og det gælder åbenbart på alle de Mac'er man har :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-11 13:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110622 <nospam0002+20110622@gmail.com> wrote:

> Jeg er specielt interesseret i at Lion Server pludselig er til at få for
> menneskepenge, og det gælder åbenbart på alle de Mac'er man har :)

Jep .. jeg har en Mac Mini på vej som skal køre server ... efter ikke at
have haft adgang til Server siden jeg stoppede på mit gamle arbejde ....

Det er det fantastisk at der bliver demokratiseret på det område :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 22-06-11 14:17

> Jep .. jeg har en Mac Mini på vej som skal køre server ... efter ikke at
> have haft adgang til Server siden jeg stoppede på mit gamle arbejde ....

Jeg er lidt spændt på at se broadcasting faciliterne.

> Det er det fantastisk at der bliver demokratiseret på det område :)

Tjah, det er jo nok fordi at NU får de for alvor styr på licenserne.
Omsider er det blevet så nemt at det næsten er for meget bøvl at være
pirat.

Herudover tror jeg at de høje krav til maskinerne driver så meget nysalg
at den billige pris på softwaren så rigeligt opvejes med flere maskiner
solgt.