Spm. vedr. Airport express!
Fra : mogens

Dato : 07-06-11 08:33

Hej derude!
Har lige gravet et Airport Express frem fra gemmerne. Det har
modelnummer A1088 og jeg har aldrig brugt det. Desværre kan jeg ikke
finde nogen installations CD, så det store spm. er hvordan jeg kan få
den til at virke, således at jeg, trådløst over mit WiFi, kan afspille
musik fra iTunes på mit analoge Kloss anlæg. Min router er en Zyxel
fra Telenor med masser af Ethernetporte, men hvordan får jeg det hele
til at spille. Kan jeg hente noget installationssoftware ned fra
nettet? Et tillægsspm. Jeg har al min musik liggende på en MacMini,
men kan jeg bruge min Ipad2 som remote mell. MacMini og Kloss
anlægget?
På forhånd tak for alle gode input.
Bedste hilsner

Mogens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 15:36

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> [...]
> nettet? Et tillægsspm. Jeg har al min musik liggende på en MacMini,
> men kan jeg bruge min Ipad2 som remote mell. MacMini og Kloss

Du kan resette den ved at smide en klips i reset kappen mens du sætter
strøm til .. lad den side i 10-15 sekunder

Derefter vil den dukke op i Airport Utility (ligger som standard på din
mac ... hvis det er windows vil jeg tro du kan downloade den et sted
fra.

Derefter går du guiden igennem hvor du vælger "conncet to an exsisting
wifi network"

derefter skulle den dukke op i iTunes.

Fra : mogens

Dato : 07-06-11 09:06

On 7 Jun., 16:35, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> [...]
> fra.
>
> Derefter går du guiden igennem hvor du vælger "conncet to an exsisting

Hej Thomas!

Clipsen og den nye connect virkede. Den sagde i hvert tilfælde
"succesfull", men hvordan søren får jeg lyd ud af anlægget. En Kloss
er ikke det mest avancerede der findes. MiniJack i Airporten og til
aux in porten i Klossèn. Derpå slå kanalvælgeren til aux men der sker
nada. Og jeg kan heller ikke se den i iTunes. Håber på et lille skub
mere i den rigtige retning.

Bedste hilsner
Mogens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-06-11 16:23

mogens <maavenz@gmail.com> writes:

> nada. Og jeg kan heller ikke se den i iTunes. Håber på et lille skub
> mere i den rigtige retning.

Der skal dukke et ikon op nederst til højre i iTunes der ligner en
mørkegrå trekant foran en lysegrå firkant. Der kan du vælge hvor lyden
skal hen. Den burde i øvrigt også dukke op i din iPad2 når du afspiller
musik.

Kan være du lige skal genstarte enheden en gang hvis den ikke er der.

Fra : mogens

Dato : 07-06-11 09:51

On 7 Jun., 17:22, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110607) wrote:

> [...]
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

Fantastisk. Tak Thomas og Thorbjørn. Det spiller max også fra min
Padde. lige et hurtigt spm. på falderebet! I min iTunes på mine
forskellige Mac`s kan jeg vælge mellem et hav af radiostationer. Det
kan jeg ikke på Padden. Er det bare sådan det er ell. kan jeg aktivere
et ell. andet?
Endnu en gang tak.

Bedste hilsner
Mogens

Fra : N/A

Dato : 08-06-11 21:35

Fra : N/A

Dato : 08-06-11 21:35

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 08-06-11 21:35

mogens <maavenz@gmail.com> wrote:

> Jeg har haft DR`s app i et stykke
> tid, og det er virkelig fremragende

DR app bruger Apples standard måde at aktivere AirPlay:

Start DR.app
Dobbeltklik på home-knappen
Hiv/skub indholdet 2 x fra venstre mod højre
Her ser du en volume knap samt AirPlay knap, som du trykker og vælger
din Airport Express.
Voila DR i din stue... eller garagen eller...?

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : mogens

Dato : 09-06-11 02:58

On 8 Jun., 22:34, s...@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> din Airport Express.
> Voila DR i din stue... eller garagen eller...?

Hej Martin!
Pardon me, men Homeknappen på DR`app?? Hvor sidder den?

Bedste hilsner

Mogens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-06-11 10:05

mogens <maavenz@gmail.com> writes:

> Pardon me, men Homeknappen på DR`app?? Hvor sidder den?

Homeknappen er den fysiske knap, ikke en inde i applikationen. Et tryk
navigerer hjem (og herfra til søg), to tryk giver oversigt over kørende
ting, tre tryk giver voice over.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-11 10:06

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110609 <nospam0002+20110609@gmail.com> wrote:

> Homeknappen er den fysiske knap, ikke en inde i applikationen. Et tryk
> navigerer hjem (og herfra til søg), to tryk giver oversigt over kørende
> ting, tre tryk giver voice over.

og "holde nede" giver "Voice Controll"

/thomas

Fra : mogens

Dato : 09-06-11 07:20

On 9 Jun., 11:04, nospam0002+20110...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20110609) wrote:

> [...]
> ting, tre tryk giver voice over.
>
> --
>   Thorbjørn Ravn Andersen   "... plus... Tubular Bells!"

He he. Mine ører er lidt røde!!!
Tak for hjælpen med DR`s app

Bedste hilsner

Mogens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-06-11 14:22

mogens <maavenz@gmail.com> writes:

> He he. Mine ører er lidt røde!!!

Det bliver de nemt når man har trykket mange gange på homeknappen med
øret :)