Skærmdeling og dansk tastatur ?
Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 07-06-11 09:27

hejsa
Er der nogen som har en god ide til hvordan man får standard Unix/Linux karakterer
som '|' '{' '}' osv .. til at virke i Skærmdeling ??
når jeg bruger min standard "vncviewer" i X11 har jeg ingen problemer, men Skærmdeling
insisterer på, at når jeg bruger dansk tastatur, så skal jeg dermed få ä,á,à osv osv
nogen gode ideer ?

--

kind regards/mvh
niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 09:37

Niels S. Eliasen <nse@delfi-konsult.com> wrote:

> [...]
> Skærmdeling insisterer på, at når jeg bruger dansk tastatur, så skal jeg
> dermed få ä,á,à osv osv nogen gode ideer ?

Hvilken version af OS på de to maskiner ? og hvilken appliktion skriver
du i på den remote maskine ?

/thomas

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 07-06-11 13:55

On 2011-06-07, Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Hvilken version af OS på de to maskiner ? og hvilken appliktion skriver
> du i på den remote maskine ?
>
> /thomas
øh... det er bare standard X-session på Linux, Unix etc etc....
og det er 10.6 på min MacBook....
så problemet er/skal rettes på Mac'en... da det virker helt fint med en
standard "vncviewer" fra X11 ....

--

kind regards/mvh
niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 14:03

> [...]

> og det er 10.6 på min MacBook....
> så problemet er/skal rettes på Mac'en... da det virker helt fint med en

Skærmdeling er bedst når du forbinder fra én mac til en anden .. selvom
den kører VNC underneden så er der ingen måder at fifle med
indstillinger.

Jeg vil nok bare bruge en alternativ VNC client ..

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 11-06-11 19:57

On 07/06/11 10.27, Niels S. Eliasen wrote:
> [...]
> insisterer på, at når jeg bruger dansk tastatur, så skal jeg dermed få ä,á,à osv osv

Når jeg betjener min Mac fra en VNC-viewer på min Windows XP computer
oplever jeg noget i samme stil, men hvis jeg fortæller Windows at mit
keyboard er engelsk/US går det fint. I windows kan man angive
individuelle tastaturindstilling for hvert program, måske kan du gøre
noget tilsvarende.

Mvh
Bruno

Fra : Niels S. Eliasen

Dato : 12-06-11 22:44

On 2011-06-11, Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> keyboard er engelsk/US går det fint. I windows kan man angive
> individuelle tastaturindstilling for hvert program, måske kan du gøre

Interessant ide..... anede jeg ikke at man kunne... i Windåse ... hmm.. så _skal_
man også kunne nået tilsvarende på Mac siden... men hvordan ??
(sikkert ved hjælp af Automator... men der er jeg ikke endnu...)
er der ikke nogen andre løsninger ?

--

kind regards/mvh
niels