250 new features
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-11 20:31

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-06-11 20:55

> <http://www.apple.com/macosx/whats-new/features.html>

Ah, dansk voiceover :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-11 21:05

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110606 <nospam0002+20110606@gmail.com> wrote:

> thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:
>
> > <http://www.apple.com/macosx/whats-new/features.html>
>
> Ah, dansk voiceover :)

yep :)

Min personlige favorit er Terminal i full screen :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-06-11 22:05

> yep :)
>
> Min personlige favorit er Terminal i full screen :)

Sårn er det med os der er for nærige til nye briller, så må man sno
sig.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-06-11 22:10

On Mon, 6 Jun 2011 21:30:31 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
><http://www.apple.com/macosx/whats-new/features.html>

Da er det bare å vente på klagene fra de som er på 10.5.8 (med tanke på
distribusjon)

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-11 22:13

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Da er det bare å vente på klagene fra de som er på 10.5.8 (med tanke på
> distribusjon)

Apple må jo have en plan .... så jeg klapper lige hesten inden vi ved
noget konkret :)

/thomas

/thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-06-11 22:16

On Mon, 6 Jun 2011 23:12:33 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:

> Apple må jo have en plan .... så jeg klapper lige hesten inden vi ved
> noget konkret :)

"Phil Schiller announced that the new OS will only be available for
download in the Mac App Store in July."

http://thisismynext.com/2011/06/06/mac-os-x-lion/

Men selvsagt, semantisk kan man jo mene at etter juli vil den være
tilgjengelig på andre måter.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-11 22:19

> [...]

> http://thisismynext.com/2011/06/06/mac-os-x-lion/
>
> Men selvsagt, semantisk kan man jo mene at etter juli vil den være

Hvis de er rigtig snedige så laver de en "one trick pony" App Store til
10.5 som kun kan købe og installere 10.7 ....

/thomas

Fra : Kent

Dato : 07-06-11 21:20

Tor Einar Samdahl skrev:
> "Phil Schiller announced that the new OS will only be available for
> download in the Mac App Store in July."

Han siger at Lion kun kommer i App Store. Og ikke noget om datoen i
samme sætning. Det sagte levner ikke plads til fortolkninger.

Lion kun i Mac App Store.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 21:52

Kent <kbm@invalid.invalid> wrote:

> Han siger at Lion kun kommer i App Store. Og ikke noget om datoen i
> samme sætning. Det sagte levner ikke plads til fortolkninger.
>
> Lion kun i Mac App Store.

Man kunne jo forestille sig en funktion til at brænde en boot
disk/oprette en usb dims boot enhed

/thomas

Fra : Kent

Dato : 08-06-11 18:42

Følgende er skrevet af Thomas von Hassel:
> Man kunne jo forestille sig en funktion til at brænde en boot
> disk/oprette en usb dims boot enhed

Ah. Mine tanker var ikke lige svinget i den retning. Der skulle altså
tænkes uden for boksen. Sådan rent bogstavligt.

--

Kent

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-06-11 22:41

On Mon, 6 Jun 2011 23:18:32 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Hvis de er rigtig snedige så laver de en "one trick pony" App Store til
> 10.5 som kun kan købe og installere 10.7 ....

Vil nok anta at man må oppgradere til 10.6 via optisk medie først

Ellers burde jo MAS ha vært tilgjengelig nå ettersom de gir jo fra seg
penger på at folk ikke kan kjøpe programmer i MAS om de ikke er på
oppgradert 10.6

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 06:47

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Vil nok anta at man må oppgradere til 10.6 via optisk medie først

Ja, det er også det jeg hører. Jeg tænker mere på hvad der sker om 6-12
mdr. når 10.7 er ude og 10.6 ikke er til at opdrive mere.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 07-06-11 08:06

On Tue, 7 Jun 2011 07:46:59 +0200, <Thomas von Hassel> wrote:
> Ja, det er også det jeg hører. Jeg tænker mere på hvad der sker om 6-12
> mdr. når 10.7 er ude og 10.6 ikke er til at opdrive mere.

Jeg gjetter på at Apple tenker 'tough titties'. Det er snart to år siden
10.6 kom. Har du ennå ikke oppgradert er du enten avhengig av 10.5
eller venter til du skal kjøpe ny maskin. Men er du bekymret for
tilgjengeligheten av 10.6 i fremtiden er det vel verre ting du kan bruke
ca. 300 kroner på nå.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-11 08:24

Tor Einar Samdahl <teisam@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> tough titties

heh, den kommer på listen over udtryk der kan bruges igen

/thomas

Fra : Snorre Berg

Dato : 07-06-11 08:58

Den 06.06.2011 21:30, skreiv Thomas von Hassel:
> <http://www.apple.com/macosx/whats-new/features.html>

Jeg gir beng i alt der der jeg. Det jeg ønsker meg er ei norsk ordliste.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-06-11 19:03

Kent <kbm@invalid.invalid> writes:

> Følgende er skrevet af Thomas von Hassel:
>
> Ah. Mine tanker var ikke lige svinget i den retning. Der skulle altså
> tænkes uden for boksen. Sådan rent bogstavligt.

Jeg så et sted at Lion skulle lave en ny partition på disken til
geninstallationer. Det er jo ret fikst.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-11 19:18

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110608 <nospam0002+20110608@gmail.com> wrote:

> Jeg så et sted at Lion skulle lave en ny partition på disken til
> geninstallationer. Det er jo ret fikst.

Ja, det er en restore partition ligesom f.eks. diverse PC bærbare uden
optiske medier har været født med længe.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 08-06-11 19:52

> Ja, det er en restore partition ligesom f.eks. diverse PC bærbare uden
> optiske medier har været født med længe.

Jovist. Tricket er at kunne lave den mens operativsystemet ER i luften
på den disk der skal ompartitioneres.

Men det ser det ud til Apple fik styr på med Boot Camp-assistenten i
starten af 10.6 oder so.

Jeg er til stadighed imponeret over hvilke svære ting de vælger at
tackle uden at gøre det store ud af dét og så de ting de får ud af det
når det så er gjort.