Airport express, airplay falder ud hele ti~
Fra : jagge

Dato : 05-06-11 10:58

Hey

har en airport express der sidder direkte på en router. Jeg har
udelukkende brugt den til airplay fra iphone og imac og det har funget
fint.

MEN nu bliver det ved med konstant at falde ud. Jeg er TÆT på enheden,
aldrig mere en 10 m væk.

Hvad ville i gøre ??

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 11:53

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Hvad ville i gøre ??

Undersøge om en af naboerne har fået nyt grej for nyligt.

Fra : jagge

Dato : 05-06-11 11:55

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Undersøge om en af naboerne har fået nyt grej for nyligt.

Hmm kender dem ikke. Ville det give mening at konfigurere skidtet igen ?
Umiddelbart vel ikke, når der er hul igennem engang imellem...

MVHV

Jakob

Fra : jagge

Dato : 05-06-11 11:55

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Undersøge om en af naboerne har fået nyt grej for nyligt.

Kan det være et problem at den står lige op ad et andet WIFI accespoint
som er den vi bruger til det trådløse generelt ?

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 11:59

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Hmm kender dem ikke.

En oplagt lejlighed om nogen.

> Ville det give mening at konfigurere skidtet igen ?
> Umiddelbart vel ikke, når der er hul igennem engang imellem...

Hvis dit problem er at der står to-tre-ti trådløse enheder og råwer i
munden på hinanden, så nej.

Hvis du foretrækker en teknologisk løsning, så er du nok nødt til at
kortlægge dit umiddelbare radiolandskab så du har en ide om hvad der
egentligt er.

http://sectools.org/wireless.html har nogen forslag.

Hvis du vil bruge Windows skal du nok gå i Boot Camp og ikke i en
virtuel maskine, da de ninjatricks som der bruges, sjældent er 100%
korrekt implementeret og du er interesseret i hvilken sendestyrke de
har.

Jeg har selv haft stor glæde af netstumbler til Windows.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 12:00

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Kan det være et problem at den står lige op ad et andet WIFI accespoint
> som er den vi bruger til det trådløse generelt ?

Jovist da. Især hvis de råwer på samme kanal og bærer samme trafik.

Og hvad er nu den oplagte ting at afprøve?

Fra : jagge

Dato : 09-06-11 11:51

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Jovist da. Især hvis de råwer på samme kanal og bærer samme trafik.
>
> Og hvad er nu den oplagte ting at afprøve?

At lukke ned for wifi i mit accespoint, forbinde airporten direkte
kablet til routeren og lade den stå for det trådløse ??

Jeg tror jeg havde gjort det på den anden måde fordi der var flere
indstillingsmuligheder omkring sikkerhed i min linksys router men det
kan være jeg husker forkert.

MVH

Jakob

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 05-06-11 19:32

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Hmm kender dem ikke. Ville det give mening at konfigurere skidtet igen ?
> Umiddelbart vel ikke, når der er hul igennem engang imellem...

Her i lejligheden er der 70(!) trådløse netværk i luften. Det er stort
set umuligt at få noget, der minder om et stabilt net. Prøv at køre
Kismac, og se om du bliver forstyrret af andre net. Det giver dig også
et billede af, hvilke frekvenser der er mest benyttet, og så kan du
vælge den mindst belastede i dit accesspunkt.

Jeg opgav at have mine AppleTV'er på WLAN, og trak et kabel til dem
istedet.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-06-11 22:40

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> [...]
> vælge den mindst belastede i dit accesspunkt.
>
> Jeg opgav at have mine AppleTV'er på WLAN, og trak et kabel til dem

Osse når du benytter 5 GHz?

Der er 19 ikke-overlapende kanaler til rådighed. Her er gabende tomt på
5 GHz båndet.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 23:06

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Der er 19 ikke-overlapende kanaler til rådighed. Her er gabende tomt på
> 5 GHz båndet.

Samme her. Dejligt at TDC og YouSee stadig nøjes med at prakke folk
11g-udstyr på.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-06-11 23:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Samme her. Dejligt at TDC og YouSee stadig nøjes med at prakke folk
> 11g-udstyr på.

Kan man da ikke selv sætte sit Apple udstyr op til 5 GHz?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-06-11 00:03

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Kan man da ikke selv sætte sit Apple udstyr op til 5 GHz?

Jovist da (hvis det er nyt nok).

Det er alle NABOERNE der ikke har Apple-udstyr men de af TDC/Yousee
leverede routere.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-06-11 21:19

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Jovist da (hvis det er nyt nok).
>
> Det er alle NABOERNE der ikke har Apple-udstyr men de af TDC/Yousee
> leverede routere.

Det er vel ligegyldigt, når man selv benytter 5 GHz?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-06-11 05:46

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Osse når du benytter 5 GHz?
>
> Der er 19 ikke-overlapende kanaler til rådighed. Her er gabende tomt på
> 5 GHz båndet.

Jeg mangler desværre 5GHz udstyr. Det gør alle andre sandsynligvis også,
så jeg formoder, at du har ganske ret

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-06-11 21:19

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Jeg mangler desværre 5GHz udstyr. Det gør alle andre sandsynligvis også,
> så jeg formoder, at du har ganske ret

OP bruger da Airport Express. Er det da ikke 5 GHz udstyr?

Men OK, så har det hele for mig selv

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-06-11 22:06

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Det er vel ligegyldigt, når man selv benytter 5 GHz?

Min pointe var så også at den kunne man have for sig selv når de
trådløse routere i nabolaget var 1) leveret som en del af de pågældendes
internetabbonnement og 2) 11g.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 06-06-11 22:06

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> OP bruger da Airport Express. Er det da ikke 5 GHz udstyr?

Afhænger af hvor gammel den er. Jeg har en 11g express.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 09-06-11 11:53

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> At lukke ned for wifi i mit accespoint, forbinde airporten direkte
> kablet til routeren og lade den stå for det trådløse ??

Inden du begynder at pille, så få et billede af hvordan din verden ser
ud lige nu.

Der blev foreslået KISMAC - det er nok et godt sted at starte.

Fra : jagge

Dato : 09-06-11 22:46

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110609 <nospam0002+20110609@gmail.com> wrote:

> Inden du begynder at pille, så få et billede af hvordan din verden ser
> ud lige nu.
>
> Der blev foreslået KISMAC - det er nok et godt sted at starte.

OK det prøver jeg, tak for hjælpen.

MVH

Jakob