Re: iPad2 uden 3G
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-11 03:22

Den søndag den 5. juni 2011 10.58.30 UTC+2 skrev -=JF=-:
> Hej i gruppen.
>
> Jeg har f�et et gavekort til en iPad2 efter eget valg i fars dags gave,
> og det er jo ikke det v�rste der kunne ske
> Jeg har besluttet mig for at k�be en 16GB uden 3G.
>
> Jeg l�ste p� et tidspunkt, at iPad2 kunne bruge iPhonen som modem.
> Kr�ver det en iPhone 4, eller kan 3'eren ogs� bruges?

Det du gør er at slå WiFi hotspot til på din iPhone og kobler på det på din iPad. Det burde virke på en 3GS, men jeg er usikker på om 3G kan køre den iOS version hvor den feature blev introduceret.

/thomas

Fra : jonatan

Dato : 05-06-11 10:55

Thomas von Hassel <darxmac@gmail.com> wrote:

> [...]
> din iPad. Det burde virke på en 3GS, men jeg er usikker på om 3G kan køre
> den iOS version hvor den feature blev introduceret.

3G og 3GS understøtter ikke wifi hotspot (endnu), men du kan stadig fint
dele din iphones internetforbindelse via bluetooth - de skal bare parres
(opdagede det ved et tilfælde)

/Jonatan

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-06-11 15:42

jonatan <postFJERN@joyd.dk> wrote:

> 3G og 3GS understøtter ikke wifi hotspot (endnu), men du kan stadig fint
> dele din iphones internetforbindelse via bluetooth - de skal bare parres
> (opdagede det ved et tilfælde)
>
> /Jonatan

Næsten korrekt...

3Gs understøtter Hotspot da man kan smide 4.3.x på den (;

Fra : jonatan

Dato : 05-06-11 16:27

> Næsten korrekt...
>
> 3Gs understøtter Hotspot da man kan smide 4.3.x på den (;

Hmm, så kan jeg bare ikke finde indstillingen. Jeg har iOS 4.3.2 på min 3Gs
- men ikke skyggen af personlig WiFi Hotspot indstillingen, som den ser ud
på en 4'er med samme iOS version. Jeg har erindring om at det er en indlagt
begrænsing i iOS (at hotspot ikke virker på præ-4'ere) - hvorfor ved jeg
ikke...

/jonatan

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 11:26

Den 05/06/11 11.22, Thomas von Hassel skrev:

> Det du gør er at slå WiFi hotspot til på din iPhone og kobler på det på din iPad. Det burde virke på en 3GS, men jeg er usikker på om 3G kan køre den iOS version hvor den feature blev introduceret.

Det bliver prøvet i morgen.

Jeg har lige været ude for at købe den, for det er jo meget belejligt 1.
søndag i måneden, hvor butikkerne har åbent - men så er det jo også
Grundlovsdag hvor de lukker kl. 12 - så man har valgt ikke at åbne
overhovedet... Grrrrrr!

--
Mhv.
John

Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 05-06-11 11:43

> [...]
> din iPad. Det burde virke på en 3GS, men jeg er usikker på om 3G kan køre
> den iOS version hvor den feature blev introduceret.

3G kan ikke gøre det. Den går til 4.2.1.
Hotspot blev introduceret i 4.3.x

H.

Fra : Kent

Dato : 05-06-11 21:48

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> wrote:
>.
> 3G kan ikke gøre det. Den går til 4.2.1.
> Hotspot blev introduceret i 4.3.x
>
> H.
3Gs bruger 4.3.3, men kan ikke køre hotspots. Det er forbeholdt til iPhone
4.

--
Kent

Fra : -=JF=-

Dato : 06-06-11 20:54

Den 05/06/11 22.48, Kent skrev:

> 3Gs bruger 4.3.3, men kan ikke køre hotspots. Det er forbeholdt til iPhone
> 4.

Nu har jeg fået min iPad, og det tog noget der ligner 30-45 sekunder at
sætte forbindelsen op.

SÃ¥ du har ikke ret.
Man kan godt køre hotspot fra en iPad mod en 3GS, absolut uden problemer.

--
Mhv.
John

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-06-11 21:48

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Nu har jeg fået min iPad, og det tog noget der ligner 30-45 sekunder
> at sætte forbindelsen op.
>
> SÃ¥ du har ikke ret.
> Man kan godt køre hotspot fra en iPad mod en 3GS, absolut uden problemer.

Er du sikker på, at det er wifi hotspot på en 3GS? Jeg kan nemlig ikke
finde den indstilling på min. Bluetooth og USB fungerer ok.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
tba@gen-v.net +++ATH

Fra : jonatan

Dato : 07-06-11 09:06

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Er du sikker på, at det er wifi hotspot på en 3GS? Jeg kan nemlig ikke
> finde den indstilling på min. Bluetooth og USB fungerer ok.

Nu kalder Apple det 'personlig hotspot' uanset on det er bluetooth eller
wifi. Men hvis du rent faktisk har fået en 3Gs til at virke som WiFi
hotspot, er jeg også meget interesseret i at vide hvordan.

/Jonatan

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 06-06-11 21:50

On Mon, 06 Jun 2011 21:54:16 +0200, <-=JF=-> wrote:

> Nu har jeg fået min iPad, og det tog noget der ligner 30-45 sekunder at
> sætte forbindelsen op.
>
> SÃ¥ du har ikke ret.
> Man kan godt køre hotspot fra en iPad mod en 3GS, absolut uden problemer.

Du bruker vel blåtann? Hotspots er deling via wifi.

Internettdeling via usb eller blåtann har vært tilgjengelig siden iOS3
om jeg husker korrekt.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : -=JF=-

Dato : 07-06-11 18:31

Den 06/06/11 22.49, Tor Einar Samdahl skrev:

> Du bruker vel blåtann? Hotspots er deling via wifi.
Just präcis!

--
Mhv.
John