iPad2 uden 3G
Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 09:59

Hej i gruppen.

Jeg har fået et gavekort til en iPad2 efter eget valg i fars dags gave,
og det er jo ikke det værste der kunne ske
Jeg har besluttet mig for at købe en 16GB uden 3G.

Jeg læste på et tidspunkt, at iPad2 kunne bruge iPhonen som modem.
Kræver det en iPhone 4, eller kan 3'eren også bruges?

--
Mhv.
John

Fra : Martin Bech

Dato : 05-06-11 11:04

In article <4deb4478$0$1048$9f626990@news.telelet.dk>,
-=JF=- <null@null.null> wrote:

> Jeg læste på et tidspunkt, at iPad2 kunne bruge iPhonen som modem.
> Kræver det en iPhone 4, eller kan 3'eren også bruges?

Jeg ved ikke om en iPhone 3 kan, men en 3gs kan give internet til en
iPad via bluetooth. En iPhone 4 kan desuden give net via wifi.
--
Venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 11:30

Den 05/06/11 12.04, Martin Bech skrev:

> Jeg ved ikke om en iPhone 3 kan, men en 3gs kan give internet til en
> iPad via bluetooth. En iPhone 4 kan desuden give net via wifi.

Jeg havde 4'eren i en måneds tid inden den blev stjålet fra mit kontor,
så nu er jeg tilbage på min 3gs'er - så jeg må prøve i morgen når jeg
får hentet iPad'en.

--
Mhv.
John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 11:50

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Hej i gruppen.
>
> Jeg har fået et gavekort til en iPad2 efter eget valg i fars dags
> gave, og det er jo ikke det værste der kunne ske
> Jeg har besluttet mig for at købe en 16GB uden 3G.

Øh, eget valg betyder vel pr automatik (næsten) den største og 3G?

Hvis du på noget tidspunkt forestiller dig at du vil bruge den udenfor
husets fire vægge, vil du blive glad for 3G.

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 12:41

Den 05/06/11 12.50, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 skrev:

> Øh, eget valg betyder vel pr automatik (næsten) den største og 3G?
Nææh... Jeg har ikke rigtigt fantasi til at se hvad jeg skal med mere
end de 16GB.

Billeder f.eks. ligger online, så der er en viewer rigeligt, og jeg kan
næsten ikke forestille mig hvilke andre ting jeg ville have lyst til at
fylde på den som vil tage plads af betydning.

Mht. 3G, så vil det være uhyre sjældent at den vil skulle forlade huset
- og alle vi kener har wifi, hvis vi skulle finde på at hive den med på
besøg.

Og skulle behovet opstå, har jeg jo netop fået at vide at jeg
sandsynligvis vil kunne lave hotspot fra min iPhone - SÃ¥ jeg tror at jeg
er dækket ind med mindste iPad.

Og i sidste ende er det jo min egen økonomi der bliver ramt af valget,
da konen og jeg har fælles økonomi

--
Mhv.
John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 11:52

Martin Bech <post@FornavnEfternavn.dk> writes:

> Jeg ved ikke om en iPhone 3 kan, men en 3gs kan give internet til en
> iPad via bluetooth. En iPhone 4 kan desuden give net via wifi.

Virker det der Bluetooth godt i den kombination? Jeg synes ikke jeg har
andet end bøvl med det mod min MBP når først en af de to involverede
parter er blevet forvirret.

Fra : jonatan

Dato : 05-06-11 13:19

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 <nospam0002+20110605@gmail.com> wrote:

> Virker det der Bluetooth godt i den kombination? Jeg synes ikke jeg har
> andet end bøvl med det mod min MBP når først en af de to involverede
> parter er blevet forvirret.

Jeg synes det virker fint. Jeg har ikke det største dataabonnement til min
iPad2, så derfor bruger jeg min 3GS en gang i mellem. Bare aktiver
internetdeling via Bluetooth på iPhone og find den herefter på iPad. Jeg
har endnu ikke oplevet problemer med det.

/Jonatan

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 13:22

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Nææh... Jeg har ikke rigtigt fantasi til at se hvad jeg skal med mere
> end de 16GB.

Det går over i det øjeblik du finder ud af at du kan have dine
yndlingsfilm og serier med dig.

> Billeder f.eks. ligger online, så der er en viewer rigeligt, og jeg

Hvis de ligger online kan du jo ikke se dem uden 3G :)

> Og i sidste ende er det jo min egen økonomi der bliver ramt af valget,
> da konen og jeg har fælles økonomi

Det er ikke hver dag man får en blankocheck til husholdningsøknomien :)

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 13:39

Den 05/06/11 14.22, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110605 skrev:

> Det går over i det øjeblik du finder ud af at du kan have dine
> yndlingsfilm og serier med dig.
Den havde jeg i baghovedet - men det er edderhyleme sjældent at jeg ser
film andre steder end husalteret

Når vi er på den årlige pilgrimsfærd til Sydeuropa har hver af ungerne
en bærbar dvd-spille til bagsædet og en mappefuld film, og kun én enkelt
gang har vi sneget os til at låne en spille og en film - og efter af
have set det halve, trissede vi på terrassen med en drink og sad og
gloede på folk der gik forbi

> Hvis de ligger online kan du jo ikke se dem uden 3G :)
iPad+iPhone=online

> Det er ikke hver dag man får en blankocheck til husholdningsøknomien :)
Nej, det er selvfølgelig en sællert

--
Mhv.
John

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-06-11 15:41

On 2011-06-05 14:38:50 +0200, -=JF=- said:

> [...]
> enkelt gang har vi sneget os til at låne en spille og en film - og
> efter af have set det halve, trissede vi på terrassen med en drink og

Jeg vil også have en uden 3G. Ingen løbende afgift, og de steder jeg
går hen er der wifi, både på job og ellers, så... jeg forstår dig godt!
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : -=JF=-

Dato : 05-06-11 17:05

Den 05/06/11 16.40, David Blangstrup skrev:

> Jeg vil også have en uden 3G. Ingen løbende afgift, og de steder jeg går
> hen er der wifi, både på job og ellers, så... jeg forstår dig godt!

For mit vedkommende er det ikke så meget et spørgsmål om den løbende
udgift, da jeg gratis kan benytte et af de mange 'hvilende' abonnementer
vi har på arbejdet - men mere at jeg ikke vil give de 900,- ekstra for
en feature jeg meget sjældent eller nok aldrig kommer til at bruge.

--
Mhv.
John

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 05-06-11 16:25

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Den havde jeg i baghovedet - men det er edderhyleme sjældent at jeg
> ser film andre steder end husalteret

Og i gamle dage var det meget sjældent at man benyttede telefonen andre
steder end i et enkelt rum i huset

> Når vi er på den årlige pilgrimsfærd til Sydeuropa har hver af ungerne
> en bærbar dvd-spille til bagsædet og en mappefuld film, og kun én

Konklusionen er naturligvis at det er BØRNEFILM og -serier du skal have
på :)

> enkelt gang har vi sneget os til at låne en spille og en film - og
> efter af have set det halve, trissede vi på terrassen med en drink og
> sad og gloede på folk der gik forbi

> iPad+iPhone=online

Tjoh, men bekvemmelighed vinder ofte over den slags. Især når de ikke
følges slavisk ad!

> Nej, det er selvfølgelig en sællert

Man skal ikke kimse af den i hvertfald.