Re: Det er en dyr luksus at være dansker
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-11 12:18

Den torsdag den 2. juni 2011 00.33.32 UTC+2 skrev Bruno, Copenhagen - Denmark:
> Jeg bliver nødt til og få lidt luft - den overpris Apple tager for sine
> ting i DK er næsten være end Lego*
>
> Her er et par eksempler:
>
> Billigste Mini:
> 3640,- i US (+ lokal sales tax)
> 4400,- i DK (+ moms(
>
> Billigste Air:
> 5200,- i US (+ lokal sales tax)
> 6240,- i DK (+ moms)
>
> Billigste Mac Pro:
> 13.000,- i US (+ lokal sales tax)
> 15.200,- i DK (+ moms)
>

> Det er simpelthen ikke rigtig computere i DK skal koste 20-25% ekstra,
> vi bliver udnyttet

> [...]

Det er jo ikke fordi de priser er sat tilfældigt. Det er et større regnestykke der bla. indeholder hvad det koster at opretholde en support/service infrasturktur i et land som f.eks. Danmark. Og Danmark er jo ikke de største marked hvis man sammenligner med f.eks. USA.

Derudover er det noget så simpelt som at vi jo gladeligt betaler prisen .... det eneste du reelt så kan gøre er at lade være med at købe lortet.

/thomas

/thomas