DTS lydafspiller?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-11 00:14

Findes der en ordentlig DTS AC3 lydafspiller til Mac? - VLC i seneste
version til Intel kan da godt, men den er hamrende ustabil, så det lyder
ikke godt...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-11 07:02

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Findes der en ordentlig DTS AC3 lydafspiller til Mac? - VLC i seneste
> version til Intel kan da godt, men den er hamrende ustabil, så det lyder
> ikke godt...

Hvilken af dem ... DTS eller AC3 ? ..

Du kan få en AC3 plugin som enabler alle quicktime baserede programmer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-11 12:56

Thomas von Hassel wrote:

> Hvilken af dem ... DTS eller AC3 ? ..
>
> Du kan få en AC3 plugin som enabler alle quicktime baserede programmer

Hm, godt spørgsmål... På den ene af de mapper, jeg har hentet, står der
bare 'DTS', men indholdet i mappen er der både lyd- og videofiler i hver
sin mappe. Videodelen er normal 'video_TS', mens lydfilerne er '.ac3', +
at der ligger en lille fil med endelsen '.snc', som jeg går ud fra, er
en eller anden form for sync mellem lyd og billede. Den anden, jeg
hentede, stod der 'DTS Sorround 5.1'. Videodelen er stadig 'video_'tS',
mens lydfilerne er '.vob' (vel sagtens noget OggVobis et-eller-andet).
Begge er i 1080p HD.

Som sagt, kan VLC godt afspille, men både billede og lyd hakker på
begge, hvis jeg trækker dem til fanen 'Mediebibliotek'. Trækker jeg nr.
1 til 'Spillelister', afspilles lyden rimeligt (nærmest som alm. .mp3),
mens billedet ganske enkelt ikke er tilstede - sort skærm så at sige.
Trækker jeg nr. 2 til Mediebibliotek, afspilles billedet ganske godt,
mens lyden stort set er væk. Trækkes nr. 2 til Spillelister, sker der intet.

M-Player Extended vil ikke kendes ved nogen af dem

Jeg har andre 5.1 rene test-lydfiler - hentet fra denne side -
http://www.2l.no/hires/index.html. Her er der ingen problemer med at
afspille hverken i VLC, Cog X, QuickTime Player eller Toast Medieplayer.

Jeg har en pakke liggende med forskellige codec til QT, men jeg har ikke
installeret den - endnu, - da jeg lige skal have checket, om de kan
konflikte med andre af dem, jeg allerede har...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-11 14:19

> [...]

> hentede, stod der 'DTS Sorround 5.1'. Videodelen er stadig 'video_'tS',
> mens lydfilerne er '.vob' (vel sagtens noget OggVobis et-eller-andet).

Nej,

http://en.wikipedia.org/wiki/VOB

Hvis det er DTS så kan Perian muligvis afspille dem. Hvis det er ac3 er
der en gammel plugin som da har virket for mig.

Men der er efterhånden så mange varianter og dialekter af de forskellige
codecs at den kan være lidt af jungle at finde ud af hvad der virker

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-11 15:57

Thomas von Hassel wrote:

> Nej,
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/VOB
>
> Hvis det er DTS så kan Perian muligvis afspille dem. Hvis det er ac3 er
> der en gammel plugin som da har virket for mig.

Hm, nu har jeg lige hentet seneste ver. af Perian, så får vi se...

> Men der er efterhånden så mange varianter og dialekter af de forskellige
> codecs at den kan være lidt af jungle at finde ud af hvad der virker

Det, du i bund og grund siger, er jo, at jeg skal prøve mig frem. -
Nå, men så må jeg jo til at kigge på den pakke codec filer, jeg har
liggende...

mvh. Eri Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-11 16:46

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Hm, nu har jeg lige hentet seneste ver. af Perian, så får vi se...

> Det, du i bund og grund siger, er jo, at jeg skal prøve mig frem.

Det er det vi andre gør :)

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 28-05-11 17:21

> [...]

> installeret den - endnu, - da jeg lige skal have checket, om de kan
> konflikte med andre af dem, jeg allerede har...

Sørg for at det er 64 bit versionen af VLC du kører med (hvis din
processor er 64 bit)
Prøv at muxe lyd og billede i én fil med tsmuxerGUI
Slå processer og programmer der kører fra (andre end VLC)
Renice VLC til -20, du åbner Aktivitetsovervågning og finder VLCs PID,
så går du i terminalen og skriver sudo renice -20 PID-nummer, taster
retur og skriver adgangskode og taster retur igen.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler:

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-11 21:58

Jesper wrote:

> [...]
> så går du i terminalen og skriver sudo renice -20 PID-nummer, taster
> retur og skriver adgangskode og taster retur igen.

Nu er jeg ikke just 'terminal-mand', så det rører jeg helst ikke ved...
Men det fik mig til at kigge lidt nærmere på VLC, og det viste sig, at
jeg kun kørte med ver. 1.1.7/64bits - og ikke 1.1.9/64bits.

Jeg véd ikke, om det så er det, der hjalp eller en kombination af Perian
+ VLC 1.1.9, men der er kommet klart bedre både billede og lyd over hele
linien - ingen hak i billede hverken i 720p eller 1080p HD.

'Huller' i lyden, som ellers tidl. har været et problem især, hvis jeg
afspiller over netværk fra en USB disk koblet til den computer, der er
koblet direkte på mit stereoanlæg, - er heller ikke længer et problem -
endnu da.

mvh. Erik Richard