Nulstille en Mac
Fra : Niels

Dato : 27-05-11 01:53

Jeg vil gi' en MacBook med 10.6.7 videre til et familiemedlem. Jeg vil
gerne nulstille den med hendes navn og oplysninger, så den optræder
som købt af hende og bygget op som hendes. Kan jeg undgå at bryde den
ned og bygge den op fra grunden af?

--
Niels

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-05-11 12:57

Niels <nboegh@gmail.com> wrote:

> [...]
> gerne nulstille den med hendes navn og oplysninger, så den optræder
> som købt af hende og bygget op som hendes. Kan jeg undgå at bryde den

Du kskal oprette hende som ny admin-bruger og slette de øvrige inde fra
systemindstillinger -> Konto.

Der kunne dog være mange gode grunde til at slette disken og lægge et
nyt system ind, men naturligvis også mange til at lade være, f.eks hvis
du vil bevare foretagne programinstallationer.

Den avancerede der får maskinen til at fremstå splitny med fanfare og
alting, kræver at du sletter de brugere der ligger på maskinen, hvilket
skal gøres fra en anden maskine og derefter sletter en usynlig fil i
computerens opsætning, men det vel så meget at gøre ud af det.

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-05-11 16:25

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> Du kskal oprette hende som ny admin-bruger og slette de øvrige inde fra
> systemindstillinger -> Konto.

Det ville jeg nok også gøre, hvis det skulle være hurtigt og nemt. Jeg
vil bare foreslå, at hvis man er mere computerekspert end
familiemedlemmet, så kan man jo hjælpe lidt ved simpelthen oprettez
familiemedlemmets brugerkonto med det rigtige navn og indstille e-mail
og den slags. Så er computeren lige klar til brug.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-11 16:59

> [...]
> familiemedlemmets brugerkonto med det rigtige navn og indstille e-mail
> og den slags. Så er computeren lige klar til brug.

Afhængt af hvor langt tid maskinen har været i brug er det måske ikke en
dum idé at køre den store asfalt maskine henover og lægget nyt friskt
system på en nyformateret harddisk. ... det er hvad jeg plejer at gøre,
uanset hvem der skal overtage maskinen.

/thomas

Fra : Niels

Dato : 27-05-11 10:27

> Afh ngt af hvor langt tid maskinen har v ret i brug er det m ske ikke en
> dum id at k re den store asfalt maskine henover og l gget nyt friskt
> system p en nyformateret harddisk. ... det er hvad jeg plejer at g re,
> uanset hvem der skal overtage maskinen.

Det vil jeg gøre.

Som jeg husker det, er softwareopdateringer fra Apple "additive" så
seneste version indeholder tidligere versioner?

--
Niels

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-11 18:35

> Det vil jeg gøre.
>
> Som jeg husker det, er softwareopdateringer fra Apple "additive" så
> seneste version indeholder tidligere versioner?

korrekt .. så hvis du installere 10.6.2 så vil den næste software update
få dig hele vejen til 10.6.7

Dog ikke over "major" version altså fra 10.5 til 10.6 ... hvis den
stadig kører 10.6 så overvej at gå til nærmeste mac pusher og køb en
10.6 pakke ...

/thomas