Undervannsboks til iPhone
Fra : Snorre Berg

Dato : 26-05-11 10:25

Siste telefon jeg hadde var en N 95 8GB, en såkalt skuvsengtelefon. Den
var med da jeg veltet med kano. Siden har den aldri vært seg selv.

Min neste tjenestelefon blir en iPhone.

Spørsmålet mitt er: Hvordan berge den om jeg faller i vannet igjen? Jeg
har googlet, men finner ikke noe godt svar. («How to dry a wet iPhone»
blir utenfor subject føler jeg. Likeledes «How to avoid toppling over
with the conoe when you have an iPhone in your pocket or hanging from a
strap around your neck or other bodyparts».)

Finnes det undervannsbokser for iPhone for klønete friluftsfolk?

Noen tips og lenker?

--
SB

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-05-11 10:28

Snorre Berg <snorrefakeberg@gmail.com> wrote:

> [...]
> strap around your neck or other bodyparts».)
>
> Finnes det undervannsbokser for iPhone for klønete friluftsfolk?

Ja, de findes ... Der var en på Macworld Expo i år, men jeg kan ikke
huske navnet. Søg evt. på macworld.com jeg ved de havde en historier.

På CES var der også bunker af undervands huse, men om de virker ... ja
... .godt spm :)

/thomas

Fra : Øyvind Rise

Dato : 26-05-11 12:02

> [...]

> strap around your neck or other bodyparts».)

> Finnes det undervannsbokser for iPhone for klønete friluftsfolk?

Ja, der er vi sikkert fler. Tror jeg bestiller meg en slik selv:

<http://s.dealextreme.com/search/57854>

PS: Dealextreme har lang leveringstid grunnet billigste postgang, så om
du trenger den ganske snart ville jeg nok anbefalt å finne noe et annet
sted.

--
Øyvind Rise

Fra : Snorre Berg

Dato : 26-05-11 13:11

Den 26.05.2011 13:02, skreiv Øyvind Rise:
> [...]
>
> PS: Dealextreme har lang leveringstid grunnet billigste postgang, så om
> du trenger den ganske snart ville jeg nok anbefalt å finne noe et annet

You world!

Den der var slettes ikke dyr heller.

Postgangen hos deal er nok ikke treigere enn prosessene her på huset,
men jeg bør kanskje hive meg rundt likevel. Så kan jeg synliggjøre at
jeg har intensjon om å ta vare på apparatet.

Fra : Clas Mehus

Dato : 26-05-11 15:07

On Thu, 26 May 2011 14:10:38 +0200, Snorre Berg
> [...]

>men jeg bør kanskje hive meg rundt likevel. Så kan jeg synliggjøre at
>jeg har intensjon om å ta vare på apparatet.

Tror Clas Ohlson har noe lignende av de greiene der... og sikkert
flere andre også...

--
Clas Mehus
- "Den som har flest prylar när han dör vinner..."

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-05-11 01:36

> <http://s.dealextreme.com/search/57854>

Jeg tvivler på et produkt, som ikke nævner vandtæthed men derimod 35 grader
celcius. Hvad det så end betyder m. 35 grader?

http://www.safidan.dk/Default.asp?cmd=visprodukt&id=903&id2=1&id3=1

Pelican Cases eller Pelicase er et gennemprøvet produkt fra en af verdens
bedste/største producenter af kasser, der holder, holder tæt, holder hvad de
lover. Uopslidelig.

- Mikael

Fra : Øyvind Rise

Dato : 28-05-11 10:09

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg tvivler på et produkt, som ikke nævner vandtæthed men derimod 35 grader
> celcius. Hvad det så end betyder m. 35 grader?

Vandtetthet er nevnt på nært engrish
"- You can go into water at a depth of up to 20 meters with it"

> [...]
> bedste/største producenter af kasser, der holder, holder tæt, holder hvad de

Ser unektelig bra ut, men er for dyr for min del. Snorre må selv vurdere
hvor mye han skal legge i fra egen lomme for å beskytte en iPhone han
ikke selv eier.

--
Øyvind Rise

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-05-11 12:38

> Vandtetthet er nevnt på nært engrish
> "- You can go into water at a depth of up to 20 meters with it"

Jo, det ser jeg nu. Stadig er det underligt at deres bedste salgsargument
er: - Available temperature: 35 degree Celsius
???

Google Translate? Engelsktalende er de ikke...

- Mikael

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 28-05-11 12:46

> Ser unektelig bra ut, men er for dyr for min del. Snorre må selv vurdere
> hvor mye han skal legge i fra egen lomme for å beskytte en iPhone han
> ikke selv eier.

Den koster 400,-DKK og du kan bruge iPhone til musik + telefonsamtaler mens
den ligger i boksen.
For 180,- kan du få en box, der er helt tæt og uden headset tilslutning.

- Mikael

Fra : Torfinn Ingolfsen

Dato : 26-05-11 16:46

On 05/26/2011 11:25, Snorre Berg wrote:
> [...]
> strap around your neck or other bodyparts».)
>
> Finnes det undervannsbokser for iPhone for klønete friluftsfolk?

Heh. Jeg trodde kano-folk brukte doble vantette poser type zip-lock til
alt de har med seg som ikke bør bløi vått (papirer, papirpenger,
telefoner, osv.)

--
Torfinn Ingolfsen

Fra : Thomas Lundquist

Dato : 26-05-11 17:13

oyvind.rise@bio.uio.no (Øyvind Rise) writes:

> PS: Dealextreme har lang leveringstid grunnet billigste postgang, så om
> du trenger den ganske snart ville jeg nok anbefalt å finne noe et annet
> sted.

Jeg fikk min siste pakke fra Dealextreme under to uker etter at jeg
bestilte. Synes ikke det er så ille.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html

Fra : Øyvind Rise

Dato : 27-05-11 08:06

Thomas Lundquist <erik@zelow.no> wrote:

> Jeg fikk min siste pakke fra Dealextreme under to uker etter at jeg
> bestilte. Synes ikke det er så ille.

Nei, det er ikke ille. Mine leveranser har variert fra rundt 2 til i
overkant av 4 uker.

--
Øyvind Rise