Billigste datamodem til Macbook i udlandet
Fra : Stup

Dato : 25-05-11 11:09

Hej alvidende Macgruppe

Jeg skal til udlandet et par gange her til sommer og skal have min
Macbook med og kan ikke altid være sikker på at være et sted med
"gratis" trådløs forbindelse til Nettet.

Jeg har ikke en iPhone, men en lidt ældre Nokia N73 med Bluetooth, som
- vistnok - kan fås til at koble til internettet, men findes der et
USB-modem som ikke koster en bondegård at bruge de gange, hvor det er
nødvendigt. Jeg skal ikke nødvendigvis bruge megahastighed, men blot
kunne tjekke nogle ting.

Jeg har søgt på gruppen, men ikke fundet relevante indlæg.

Jeg er "gammel" kunde ved TDC og kan sikkert handle mig til noget, men
er det selskab det bedste og billigste? Der er vist også noget med, at
EU har sat en øvre grænse for datatrafikpris.

Og jeg har fundet ud af, at en MacBook sagtens kan tåle at ligge i en
topboks på en Mixtorcykel uden at gå i udu..

Vibrationerne er ellers gode nok til, at man kan blande en flaske
"Sort Svin" inden for 30 km....)))

På forhånd tak

Mvh

Niels Hansen
Glad Mac-bruger og motorcyklist.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-11 18:23

Stup <stupmail@gmail.com> wrote:

> [...]
> er det selskab det bedste og billigste? Der er vist også noget med, at
> EU har sat en øvre grænse for datatrafikpris.

Det er stadig for dyrt til alt andet en lige at chekke mail engang om
dagen.

Det jeg vil gøre er at købe et abb. i det land man er i.

/thomas

Fra : Stup

Dato : 25-05-11 11:36

On 25 Maj, 19:23, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Det er stadig for dyrt til alt andet en lige at chekke mail engang om
> dagen.
>
> Det jeg vil g re er at k be et abb. i det land man er i.
>
> /thomas

Hej

Ja, jeg kan godt se pointen, men første omgang er en lille uge i GB og
senere et par uger i Dyskland, Østrig og retur og det er nok lidt
bøvlet at købe et abb for så kort tid, men hvis det alt andet lige
stadig er for dyrt med et dansk, så må jeg jo faste rent
digitalt...))

Tak for svaret

Mvh

Niels Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-11 18:38

> [...]

> bøvlet at købe et abb for så kort tid, men hvis det alt andet lige
> stadig er for dyrt med et dansk, så må jeg jo faste rent

Så kan du lave lidt research i de områder du kommer fordi og find ud af
om der ikke er bibliotek, en café eller lign. som har gratis eller
billigt wifi.

De fleste hoteller har f.eks. ...

/thomas

Fra : Stup

Dato : 25-05-11 12:00

On 25 Maj, 19:38, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> S kan du lave lidt research i de omr der du kommer fordi og find ud af
> om der ikke er bibliotek, en caf eller lign. som har gratis eller
> billigt wifi.
>
> De fleste hoteller har f.eks. ...
>
> /thomas

Hej

Ja, det er jo nok det bedste.

Jeg takker for hjælpen.

Mvh

Niels Hansen

Fra : Frank Bach

Dato : 25-05-11 19:18

Den 25/05/11 19.59, Stup skrev:

> Hej
>
> Ja, det er jo nok det bedste.
>
> Jeg takker for hjælpen.
>
> Mvh
>
> Niels Hansen

Det er meget forskelligt fra land til land. Nyligt har jeg oplevet
billige abb, i Grækenland og Polen.

Jeg har normalt en extra telefon med som jeg enten deler via bluetooth
eller sætter op som hotspot.
Via mit arbejde har jeg dog en iPass konto der virker i de fleste
lufthavne og fx på de tyske motorveje..

MVH Frank Bach
Esbjerg