Mail markerer ny post som læst
Fra : Steffen

Dato : 25-05-11 10:45

Hej

Jeg har fået et problem med Mail, når je får en ny mail er den markeret
som læst, altså uden den lille blå prik.

På et tidspunkt fik jeg en del mails, hvor der i den sidste stod at alle
de foregående var en fejl, så jeg markerede alle mine mails, æble-A, og
valgte marker som læst. Jeg mener at det er efter dette tidspunkt, jeg
har fået problemet.

Jeg kan ikke finde nogen menu-punkter, hvor jeg skulle have valgt
"marker altid som læst" eller sådan noget.

Det foregår på en IMAP-konto hos One.com.

Er der nogen, der har en ide, da det er temmelig uhensigtsmæssigt, jeg
har oplevet at overse mails, som jeg så har fundet efter at have brokket
mig til afsenderen over at jeg ikke har modtaget hans mail.

mvh
steffen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-11 10:52

Steffen <sds@neffets.dk> wrote:

> [...]
> har oplevet at overse mails, som jeg så har fundet efter at have brokket
> mig til afsenderen over at jeg ikke har modtaget hans mail.

du har ikke en POP konto der også chekker den samme konto ? ... eller en
telefon ?

/thomas

Fra : Steffen

Dato : 25-05-11 12:02

> du har ikke en POP konto der også chekker den samme konto ? ... eller en
> telefon ?
>
> /thomas

Jeg har ingen POP-konto der checker denne konto. Men nu du nævner det,
så har jeg en iPhone og den blev nulstillet og gendannet pga. noget
hardware-udskiftning, på nogenlunde samme tidspunkt.

Og så synkroniserer jeg med MobileMe.

mvh
steffen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 25-05-11 18:50

> [...]
> så har jeg en iPhone og den blev nulstillet og gendannet pga. noget
> hardware-udskiftning, på nogenlunde samme tidspunkt.

Jeg har ikke en ide til løsning, men kan kun tilføje, at jeg jo oplever
det samme, altså at når jeg har læst post det ene sted, markeres samme
epost som læst, hvis jeg logger ind på et af de andre apparater.

--
Ingen dumme spørgsmål
- kun dumme svar

Hans

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 25-05-11 20:09

On Wed, 25 May 2011 19:50:19 +0200, <Hans Houmøller> wrote:

> Jeg har ikke en ide til løsning, men kan kun tilføje, at jeg jo oplever
> det samme, altså at når jeg har læst post det ene sted, markeres samme
> epost som læst, hvis jeg logger ind på et af de andre apparater.

Om det er IMAP så er det naturlig, man behandler mailen på serveren.

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"