flytning af .ttc arkiver fra Mac til Windo~
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-05-11 15:44

Jeg har nogle skrifter, bl.a. Hoefler Text.ttc og Markerfelt.ttc, der
begge fungerer OK på min Mac.

Jeg tænker at jeg vil bruge dem på min Windows i Parallels, hvorfor jeg
forsøger at installere dem d'er. Markerfelt vil gerne - Hoefler vil
ikke.

Er der nogen der har et godt gæt på, hved der er galt!

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-05-11 14:17

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> ikke.
>
> Er der nogen der har et godt gæt på, hved der er galt!

ØV!

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-05-11 19:13

Stig Leerbeck wrote:

> ØV!

I første omgnag to ting. - Hvilken Windows version - XP, Vista, Win7? -
Og er du sikker på, skrifterne hedder '.ttc' og ikke '.ttf' - eller bare
'.tt'?

Jeg har lige checket mine egne, - Markerfelt har jeg både i 'tt' og
'.otf'. Min ver. af HoeflerText er kun i 'otf'. - Har lige checket min
WinXP Pro installering, og der er kun '.ttf' og '.fon' skrifter, der er
installeret på den - selvfølgelig sammen med tilhørende .ps filer...
'.tt' er Mac only og kan ikke vælges i Windows.

Jeg har umiddelbart installeret .otf skrifter fra mit skriftbibliotek
direkte på Windows - enten ved at trække dem over i
'Denne_Computer/C/Windows/Fonts' eller blot ved klik på 'Installer
skrifter' i kontrolpanelet skrifter og så navigere frem til mit Linotype
skriftbibliotek på Mac'ens startdisk og vælge den/de skrifter, jeg vil
installere.

Windows er mere kritisk med .otf skrifter, så hvis der bare er den
mindste fejl i skriftens 'Font Kerning', vil den ikke kunne bruges,
selvom den godt vil lade sig installere.

Hvis du har en MSOffice 20<0 til Windows mener jeg at huske, at Hoefler
følger med dér. Den bliver ikke installeret ved std. installering, men
skal vælges under 'Speciel'. - Jeg har kun en beta, der forlængst er
udløbet, så jeg kan end ikke starte installeren og prøve...

Har du en gl. OS 9.x maskine kørende og har programmet 'TTConverter',
kan du selv konvertere Hoefler fra OS 9.x's .tt til Windows .ttf, trække
dem til din OS X maskine (via netværk) og derefter lade kontrolpanelet
'Skrifter' i Windows installere skrifterne. Det fungerer ganske udmærket
på den måde.

mvh. Erik Richard

Fra : Øyvind Rise

Dato : 27-05-11 08:27

Erik Richard Sørensen <tulle@tulle.dk> wrote:

> Og er du sikker på, skrifterne hedder '.ttc' og ikke '.ttf' - eller bare
> '.tt'?

..ttc angir TrueType Collection. En samling fonter i én fil.

Mulig <http://onlinefontconverter.com/> eller noe annet kan separere ut
igjen fontene slik at de lar seg installere i Windows.

--
Øyvind Rise

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 27-05-11 12:47

Øyvind Rise <oyvind.rise@bio.uio.no> wrote:

> http://onlinefontconverter.com

Øy øy - det var interessant - tak for det!

Stig Leerbeck
--
www.erhvervsmac.dk