Mac Pro blæser
Fra : Franz Berliner

Dato : 23-05-11 11:23

Har en ældre Mac Pro (2006-2007 eller noget i den stil).

Ind imellem (flere gange om dagen) kører blæseren op i omdrejninger i en
20 sek. tid hvorefter den går tilbage til normal.

Maskinen står tilsluttet strøm med friskt system, men laver intet og
burde jo derfor ikke blive varm.

Istat viser ikke unormalt høje temperaturer.

Til gengæld har jeg i en periode hvor den blev brugt til Photoshop og
flash arbejde oplevet at den crashede adskillige gange hver dag - altid
med et par striber hen over skærmen når det skete.

Harddisk og Ram er skiftet, så min mistanke går på at det er
grafikkortet den er gal med (et ATI kort), men man det være det der får
den til at stå at køre med blæseren ind imellem?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-05-11 12:35

On 2011-05-23 12:23:08 +0200, Franz Berliner said:

> [...]
> grafikkortet den er gal med (et ATI kort), men man det være det der får
> den til at stå at køre med blæseren ind imellem?

Tjek aktivitetsovervågning, der er en proces som åbenbart løber løbsk.