Re: Hva sies gjennom druevinen
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-11 16:17

Den søndag den 22. maj 2011 17.27.59 UTC+2 skrev Erik Richard Sørensen:

> Det var både det, men også at USB 3.0 absolut ikke holder, hvad det
> lover.

Du går i ring. Hvad er det USB 3 lover ? og som det ikke holder ? .. Jeg kan linke til masser af tests fra respekterede kilder som kan fortælle at USB 3 virker fint ...

> Hertil også, at det er næsten umulig i det hele taget at få
> brugbare enheder, der anvender USB 3.0.

Har du set i din nærmeste edb forretning ?

> [...]
> aftalerne om udviklingen af G4 processorernes generation 6. Her smølede
> Motorola også så længe, at Apple - og Atari - fik nok. Apple valgte G5
> fra IBM, mens Atari valgte AMD. OK, os, der arbejdede med bl.a.
> opgraderinger, fik da noget ud af det ved, at både OWC (PowerLogix og
> NewerTech) og GigaDesigns købte de lagre af G4-6 processorerne op, så vi
> fik mulighed for at få G4 op til dual 2,0ghz. Men de lagre er nu ved at
> være helt væk. - Der er kun nogle ganske få til fx. QuickSilver og MDD
> computerne tilbage, og det er så det løb, der er kørt...

Er det med vilje du trækker gamle historier op af hatten ? .. er det så vi bliver forvirrede og glemmer hvad emnet var ?

> Ja, det undrer mig en del, når man jo véd, at Apple plejer at være ret
> hårde i deres krav. - At de så tilsyneladende lader stå til her, er mig
> en gåde...

Stå til ? ... Apple gør jo netop ikke det men har fundet et alternativ ....

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-05-11 11:35

Thomas von Hassel wrote:

> Du går i ring. Hvad er det USB 3 lover ? og som det ikke holder ? ..
> Jeg kan linke til masser af tests fra respekterede kilder som kan
> fortælle at USB 3 virker fint ...

> Har du set i din nærmeste edb forretning ?

I indtil flere endda. Og det var kun i de færreste, de havde mere end
3-4 USB 3.0 produkter på lager. ComputerCity var den, der havde flest,
men de havde også lige så mange FW400/800 produkter på hylderne.

> Er det med vilje du trækker gamle historier op af hatten ? .. er
> det så vi bliver forvirrede og glemmer hvad emnet var ?

Selvfølgelig er det med vilje, og det er ganske enkelt for at vise, at
historien gentager sig, når der er mere end én partner involveret i
udviklingsprojekter.

> Stå til ? ... Apple gør jo netop ikke det men har fundet et
> alternativ ...

Og det et alternativ, der i praksis er ubrugeligt, da der jo ingen
enheder er at bruge det til, og det er tilsyneladende kun meget få
producenter, der har Thunderbolt produkter undervejs. Og dem, der er
igang, er primært producenter af topprofessionelt grej, der hverken i
str. eller pris vil appellere til den almindelige bruger.

mvh. Erik Richard