iPhone og "pling"
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-05-11 21:12

Min iPhone 3G giver et par gange i døgnet (eller mere) en vibratorlyd og
et lille "pling". Og når jeg skynder mig at åbne den, kan jeg ikke se,
hvad der er hændt.
Da jeg var på skyen, troede jeg, at det var synkroniseringen med skyen.
Men dér er jeg ikke mere, det udløb o. den 24. april.

Det er selvfølgelig lidt hyggeligt med en lyd, men jeg synes nu ikke, at
min iPhone skal leve sit eget liv. Jeg vil godt vide, hvad den gør.

Kan nogen her komme med en plausibel forklaring?

--
v.h., Mich

Fra : N/A

Dato : 23-05-11 05:05

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-05-11 05:05

Thomas von Hassel <darxmac@gmail.com> wrote:

> En ny mail ?

Det er også mit gæt. I modsætning til en SMS kan man jo ikke se en ny
email på åbningsbilledet, når man tænder sin iPhone. Før jeg fik min
første iPhone læste jeg en anmeldelse af iPod Touch, hvor de beklagede
sig over, at man ikke kunne slå lyden fra på e-mail separat. Det kan man
nemlig på iPhone. Anmelderen syntes nemlig, det var irriterende at blive
vækket om natten og ellers generet døgnet rundt, når f.eks. der kom en
nyheds-mail fra et eller andet firma. Lyden for e-mail var også noget af
det første, jeg slog fra, da jeg fik en iPhone. Min kone har det stadig
slået til, men hun får heller ikke så mange nyheds-mails om natten og
den slags.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-05-11 21:32

> [...]
> det første, jeg slog fra, da jeg fik en iPhone. Min kone har det stadig
> slået til, men hun får heller ikke så mange nyheds-mails om natten og

Jeg tror sørme, at I har ret. Nu er lyden slået fra, så fonen kun
vibrerer (?).
Tak for hjælpen.

--
v.h., Mich

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-05-11 06:10

On 2011-05-22 22:11:52 +0200, Mich. Ottosen said:

> [...]
> min iPhone skal leve sit eget liv. Jeg vil godt vide, hvad den gør.
>
> Kan nogen her komme med en plausibel forklaring?

Måske et program dergiver en push besked?

Du kan for de enkelte programmer indstille hvordan de må gøre opmærksom
på sig selv. Du kan evt. have få fjernet popup m.m. undtaget lyd?