Åbne filtype i bestemt program - Hv
Fra : -=JF=-

Dato : 21-05-11 15:12

Som subj. siger: Hvordan fortæller man OS'et hvilke filtyper der skal
åbnes af hvilke programmer?

Jeg har behov for at åbne en del filer der hedder [dato].inf med
TextEdit, men Mac'en insisterer i at starte Parallels og åbne dem med
Windows RegEdit.

Det jeg har gjort er at højreklikke på filen -> Vis Info og vælge Åbn i
[TextEdit] - men det gælder så kun for den fil jeg har gjort det på, og
ikke på *.inf-filer generelt...

How and what to do?

--
Mhv.
John

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 21-05-11 15:58

On Sat, 21 May 2011 16:11:46 +0200, <-=JF=-> wrote:
> [...]
>
> Det jeg har gjort er at højreklikke på filen -> Vis Info og vælge Åbn i
> [TextEdit] - men det gælder så kun for den fil jeg har gjort det på, og

Trykk på 'Change All' eller hva det heter på dansk i samme vindu

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 21-05-11 16:52

Tor Einar Samdahl wrote:

> Trykk på 'Change All' eller hva det heter på dansk i samme vindu

Det hedder 'Ret alle' på dansk...

Man kan også gøre det ved at hente det lille kontrolpanel 'RCDefaultApp
2.1'. I den kan man vælge et bestemt program til at åbne en bestemt
filtype, uden at man skal over 'Vis info' og 'Ret alle'. Den fungerer
også på SnowLeopard.

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Efter aftale med udvikleren kan en dansk version fås hos mig, da jeg har
oversat det. Pt. vil han ikke implementere andre sprog, da han arbejder
på en helt nyskreven version...

mvh. Erik Richard

Fra : -=JF=-

Dato : 21-05-11 18:05

Den 21/05/11 17.51, Erik Richard Sørensen skrev:

> Man kan også gøre det ved at hente det lille kontrolpanel 'RCDefaultApp

Jeg er så'n lidt puristisk anlagt i den retning.
Hvis der findes en indbygget funktion som 'ligger lige for', foretrækker
jeg det frem for at hente fremmede programmer til det - Men tak for tippet!

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 21-05-11 18:00

Den 21/05/11 16.58, Tor Einar Samdahl skrev:

> Trykk på 'Change All' eller hva det heter på dansk i samme vindu

Geez!!! At jeg kunne over se den

Med rødmende hilsen, og tak!

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 21-05-11 18:09

Den 21/05/11 18.59, -=JF=- skrev:

Og så også *overse* ovenstående stavebøf

--
Mhv.
John