Re: NisusWriter Pro 2.0
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-11 15:01

On Thursday, May 19, 2011 3:21:15 PM UTC+2, Erik Richard Sørensen wrote:
> Lige en lille - ikke uvæsentlig tilføjelse...
>
> Der er tilsyneladende et problem med enten et script eller en af de
> indbyggede macrofiler, der gør, at ikoner forsvinder i Apple Mail.app,
> og at NisusWriter pro 2.0 starter, hvis man bruger en tastaturgenvej til
> at åbne sin browser eller mailprogram med. Den sidste fejl her, gælder
> for alle browsere og mailprogrammer.
>
> Fejlvisninger og startfejl forsvinder igen, såsnart selve programmet
> NisusWriter 2.0 slettes fra mappen 'Programmer'.

Deres QA afdeling skal da have nogen tæsk så ... det er da noget der kan få folk til at smide programmet ud og aldrig prøve det igen..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-05-11 22:24

Thomas von Hassel wrote:

> Deres QA afdeling skal da have nogen tæsk så ... det er da noget der
> kan få folk til at smide programmet ud og aldrig prøve det igen..

Hold nu kæft Thomas! - Nu har jeg siddet og rodet og gennemchecket hver
eneste stump for at prøve at lokalisere fejlen, så min tolerancetærskel
er temmelig lav lige nu! - Det er altså ikke mere end godt 13 timer
siden programmet blev frigivet, og hele teamet kører på højtryk, så de
end ikke har tid til at maile med os eksterne medlemmer af teamet. -
Hvordan f..... skulle de så få tid til at rette på QA? - Tænk dig dog om!

Jeg har fået en hurtig besked for en halæv time siden, at nu er fejlen
med ikonerne ornet, mens startproblemerne endnu ikke er klaret

mvh. Erik Richard

Fra : Robert Piil

Dato : 20-05-11 00:22

Den 19/05-11 23.23, Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> end ikke har tid til at maile med os eksterne medlemmer af teamet. -
> Hvordan f..... skulle de så få tid til at rette på QA? - Tænk dig dog om!

Hm...jeg troede QA var noget man gjorde inden man frigav programmer.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-05-11 00:57

Robert Piil wrote:

> Hm...jeg troede QA var noget man gjorde inden man frigav programmer.

Det er det også normalt, men når/hvis der så opstår en pludselig fejl
under de sidste kompileringer, som man først bliver gjort opmærksom på,
når folk henter programopdateringen eller demoen, så har man altså ikke
tid til at gå ind og ændre noget på QA, - så gælder det om snarest mulig
at få fundet fejlen(e)! - Og nu orker jeg ikke mere test i aften/nat...

mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 23-05-11 07:05

On 20-05-2011 01:56, Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> tid til at gå ind og ændre noget på QA, - så gælder det om snarest mulig
> at få fundet fejlen(e)! - Og nu orker jeg ikke mere test i aften/nat...

Så skal de se at få fixet deres QA proces !!
Hvis der laves rettelser efter QA har gennemgået produktet, skal skidtet
igennem QA igen, INDEN frigivelse !

Jesper \

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-05-11 15:46

Jesper Hartoft <news1@hartoft.net> writes:

> Så skal de se at få fixet deres QA proces !!
> Hvis der laves rettelser efter QA har gennemgået produktet, skal
> skidtet igennem QA igen, INDEN frigivelse !

Erik er ikke udvikler og kan muligvis have misforstået hvad QA-processen
indebærer.