Re: spgsml om time machine back-up
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-11 15:00

On Thursday, May 19, 2011 9:13:09 PM UTC+2, thohei wrote:
> En gang imellem back-uper jeg min macbook med time machine.
> I macbooken sidder permanent en harddisk som jeg gerne vil have også
> backupes med time machine.
> Hvordan gør man det. I time machines options ser jeg den eksterne
> disk (og time machine disken) som 'exclude these discs from back-up'.
> Hvordan ændrer man denne indstilling så jeg også kan back-upe min
> eksterne disk?
> Mhv,
> Thomas

Markerer den på listen og trykker - (minus) eller delete på tastauret.

/thomas

Fra : thohei

Dato : 19-05-11 16:02

On May 19, 11:00 pm, Thomas von Hassel <darx...@gmail.com> wrote:

> Markerer den på listen og trykker - (minus) eller delete på tastauret..
>
> /thomas

Jamen, ingen af de to diske kan markeres. De er begge grå.
Thomas

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 19-05-11 23:57

On Thu, 19 May 2011 15:01:53 -0700 (PDT), <thohei> wrote:

> Jamen, ingen af de to diske kan markeres. De er begge grå.
> Thomas

Er den eksterne disken og time machine disken den samme disken?

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 01:54

On May 20, 12:56 am, Tor Einar Samdahl
<tei...@online.no.vil.itj.ha.no.spam> wrote:

> Er den eksterne disken og time machine disken den samme disken?
>
> --
> Tor Einar Samdahl
> "As usual I haven't really thought this out"

Macbook er sat til HD1
til HD1 er koblet HD2 som er TimeMachine disken

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 02:16

On May 20, 9:54 am, thohei <heine...@mail.dk> wrote:

> Macbook er sat til HD1
> til HD1 er koblet HD2 som er TimeMachine disken

Nu har jeg prøvet at de ikke sidder i serie:
Macbook er sat til HD1 med FW
HD2 (TM-disk) er sat til Macbook med USB
Resultatet er det samme.

Fra : Tor Einar Samdahl

Dato : 20-05-11 09:20

On Fri, 20 May 2011 00:54:04 -0700 (PDT), <thohei> wrote:

> Macbook er sat til HD1
> til HD1 er koblet HD2 som er TimeMachine disken

Men du skriver

> En gang imellem back-uper jeg min macbook med time machine.
> I macbooken sidder permanent en harddisk som jeg gerne vil have også
> backupes med time machine.

Jeg misforstår sikkert, men slik du forklarer det høres det jo ut som du
har backup av MacBooken.

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 03:37

> [...]
> --
> Tor Einar Samdahl
> "As usual I haven't really thought this out"

Ja da, men jeg vil have at TimeMachine også skal tage back-up af HD1.
Kan det lade sig gøre?