spgsml om time machine back-up
Fra : thohei

Dato : 19-05-11 13:13

En gang imellem back-uper jeg min macbook med time machine.
I macbooken sidder permanent en harddisk som jeg gerne vil have også
backupes med time machine.
Hvordan gør man det. I time machines options ser jeg den eksterne
disk (og time machine disken) som 'exclude these discs from back-up'.
Hvordan ændrer man denne indstilling så jeg også kan back-upe min
eksterne disk?
Mhv,
Thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 19-05-11 21:18

thohei <heinesen@mail.dk> writes:

> [...]
> disk (og time machine disken) som 'exclude these discs from back-up'.
> Hvordan ændrer man denne indstilling så jeg også kan back-upe min

Har du prøvet at fjerne den fra den oversigt?

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : N/A

Dato : 20-05-11 11:23

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-11 11:23

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Ja da, men jeg vil have at TimeMachine også skal tage back-up af HD1.
> Kan det lade sig gøre?

Hvad er HD1 formareret som ? Hvis det ikke er HFS+ så vil TimeMachine
ikke virke.

/thomas

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 08:01

> Hvad er HD1 formareret som ? Hvis det ikke er HFS+ så vil TimeMachine
> ikke virke.
>
> /thomas

MS DOS FAT 32 står der. Så er det derfor. Tak.

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 09:40

On May 20, 4:00 pm, thohei <heine...@mail.dk> wrote:

> MS DOS FAT 32 står der. Så er det derfor. Tak.

Vil der være noget dårligt ved at formatere HD1 til HFS+ ?
HD2 som er TimeMachine back-up disken er Mac OS Extended (Case-
sensitive, Journaled) er det det rigtige format?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-11 18:00

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Vil der være noget dårligt ved at formatere HD1 til HFS+ ?

Den eneste grund til at bruge andet er fordi man vil dele disken med en
windows maskine.

> HD2 som er TimeMachine back-up disken er Mac OS Extended (Case-
> sensitive, Journaled) er det det rigtige format?

bortset fra Case-sensitive, jav

Fra : thohei

Dato : 20-05-11 14:33

> bortset fra Case-sensitive, jav

I disc utility bruger de selvfølgelig nogle andre betegnelser. Er det
Mac OS Extended (Jounaled)?
De andre muligheder er uden Jounaled og med/uden journaled med case
sentitive.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 20-05-11 22:10

thohei <heinesen@mail.dk> writes:

> Vil der være noget dårligt ved at formatere HD1 til HFS+ ?

Næh, udover at indholdet ryger, og at det umiddelbart kun kan bruges af
Mac'er.

> HD2 som er TimeMachine back-up disken er Mac OS Extended (Case-
> sensitive, Journaled) er det det rigtige format?

Ja. Den skal du bare lade HELT være...